Νόμιμες
οι επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ της COSCO στον
Πειραιά
Ανοίγει ο δρόμος για επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ από την COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε νόμιμη
τη συμφωνία.
Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο, προβλέπεται η κατασκευή και
εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ ΟΛΠ+0,63% (ΣΕΜΠΟ) από τη
ΣΕΠ ΑΕ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), η κατασκευή για λογαριασμό του
ΟΛΠ ΑΕ του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και η αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό
εξοπλισμό των Προβλητών II και Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ.
Σημειώνεται ότι είχε προηγηθεί απόφαση κλιμακίου του Ελεγκτικού
Συνεδρίου που είχε κρίνει αντίθετα.
Άμεση ανασυγκρότηση με 12 “εντολές” Ράιχενμπαχ
-Task Force: απαραίτητη η πρόσβαση σε μέτρα χρηματοδότησης
Η χρηματοδότηση αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα για την ελληνική
οικονομία, όπως προκύπτει από την κοινή έκθεση της Ομάδας Δράσης με τη
συνεργασία των ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ, ΣΕΤΕ και Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων.
Όπως τόνισε κατά την ομιλία του ο Χορστ Ράιχενμπαχ, η
πρόσβαση σε μέτρα χρηματοδότησης και οι συνθήκες χρηματοδότησης είναι θέματα τα
οποία συζητά πάνω από δύο χρόνια, «αλλά δυστυχώς οι συνθήκες παραμένουν δύσκολες».
Έχουν μειωθεί κατά 50% οι δανειοδοτήσεις και τα επιτόκια
παραμένουν υψηλά και μάλιστα είναι τα υψηλότερα από οπουδήποτε αλλού στην ΕΕ
και οι απαιτήσεις παροχής ασφαλειών είναι τεράστιες για τις ΜμΕ».
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Δένδιας, υπογράμμισε ότι το υπάρχον
μοντέλο της ελληνικής οικονομίας δεν είναι διατηρήσιμο και ότι η χώρα
χρειάζεται περισσότερες επιχειρήσεις και όχι περισσότερους δημόσιους
υπαλλήλους, αλλά ικανότερο δημόσιο τομέα. Ο ίδιος ανέφερε ότι στόχος του
υπουργείου είναι να διευκολύνει την είσοδο στο επιχειρείν.
«Δεν χρειαζόμαστε ήρωες, ούτε χιλιάδες εργατοώρες
για να ανοίξεις ένα καφενείο» είπε ο ίδιος.
Ο υπουργός σημείωσε ότι στόχος είναι να δημιουργηθούν νέα
χρηματοδοτικά εργαλεία και να μειωθεί το κεφάλαιο έναρξης των επιχειρήσεων στο
ελάχιστο απαραίτητο.
Γνωστοποίησε επίσης ότι πριν το τέλος του έτους θα έχει αλλάξει το
πτωχευτικό δίκαιο για επιχειρήσεις και ιδιώτες.
Οι
12 προτάσεις της Task Force
1. Μεταρρύθμιση του νομικού και θεσμικού πλαισίου για την
αδειοδότηση επενδύσεων και επιχειρήσεων.
2. Περαιτέρω απλοποίηση των διοικητικών διαδικασιών μέσω
εξορθολογισμού και ψηφιοποίησης των διαδικασιών.
3. Μείωση φορολογικής επιβάρυνσης για τις ΜμΕ (ΦΠΑ, ειδικοί φόροι
κατανάλωσης και τοπικοί φόροι) και μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης
ενέργειας.
4. Προώθηση πιστοποιημένων ηλεκτρονικών πληρωμών μεταξύ του
δημόσιου τομέα και των επιχειρήσεων.
5. Στενότερη εποπτεία της αγοράς για την αποφυγή ολιγοπωλιακών
καταστάσεων και μείωση της αντιανταγωνιστικής συμπεριφοράς του παράνομου
εμπορίου μέσω αυστηρών ελέγχων στις αποθήκες καθώς και στο δίκτυο πωλήσεων.
6. Όσον αφορά τη χρηματοδότηση μέσω των κονδυλίων της ΕΕ, άμεσα
διαθέσιμα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η πρόταση είναι να δοθεί προτεραιότητα
στις μικρές επιχειρήσεις κατά τη διαδικασία αξιολόγησης των αιτήσεων
χρηματοδότησης.
7. Διασφάλιση της αποτελεσματικής δρομολόγησης του Ιδρύματος για
την Ανάπτυξη (επενδυτικό ταμείο IfG).
8. Καλύτερος σχεδιασμός χρηματοδοτικών μέσων μέσω της χρήσης των
κονδυλίων της προγραμματικής περιόδου 2014-2020 για την καλύτερη αντιμετώπιση
των αναγκών των ΜμΕ.
9. Στήριξη εξαγωγικών δραστηριοτήτων μέσω προγραμμάτων
συγχρηματοδότησης.
10. Βελτίωση της αναπτυξιακής πολιτικής για την προώθηση
συνεργατικών σχηματισμών (cluster) και επιχειρηματικών πάρκων.
11. Βελτίωση του νομικού και θεσμικού πλαισίου πιστοποίησης
επαγγελματικών προσόντων.
12. Ελευθερία επιλογής χαμηλότερης ασφαλιστικής κατηγορίας στον
ΟΑΕΕ.
Β. ΑΙΓΑΙΟ
Έτοιμο το κονδύλι για την εξυπηρέτηση
των ατμοπλοϊκών γραμμών του Βορείου Αιγαίου.
Πίστωση ύψους 2,44 εκατ. ευρώ για την
πληρωμή ισόποσης δαπάνης σε βάρος πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων της
Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, εγκρίθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες για την κάλυψη
δαπάνης για σύμβαση (απευθείας) ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, διαρκείας έως
τριών μηνών.
ΕΒΕΠ
Ενημέρωση για την υπηρεσία ΤΣΕΚ της
“Τειρεσίας ΑΕ” έγινε σε συνεδρίαση του δ.σ. του ΕΒΕΠ, στο πλαίσιο της
αδιάλειπτης προσπάθειας της διοίκησης του Εμπορικού και Βιομηχανικού
Επιμελητηρίου Πειραιώς, να καταστεί το επιμελητήριο, πολύτιμος
συνεργάτης-“εργαλείο” στήριξης της αγοράς, που θα ανταποκρίνεται πλήρως στις
απαιτήσεις ενός σύγχρονου επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Σκοπός της νέας υπηρεσίας, είναι η
άμεση και αξιόπιστη υποστήριξη των επιχειρηματικών αποφάσεων, έτσι ώστε να
αξιολογούνται αντικειμενικότερα και αποδοτικότερα οι οικονομικές δοσοληψίες με
προμηθευτές και πελάτες.
Το
χρονικό ενός αναμενόμενου τροχαίου στη Λ. Πολυτεχνείου
Ήταν χθες γύρω στις 12 μ., όταν ένα ΙΧ έστριβε από την Ηρ.
Πολυτεχνείου (προς Βρυώνη) αριστερά στην Χαρ. Τρικούπη. Νομιμότατα! Με αριστερό
φλας και “πράσινο”. Στην λεωφορειολωρίδα, με κατεύθυνση την Κοραή, είχε τα «γκάζια» του ένα «παπάκι». Η σύγκρουση δεν απεφεύχθη, αλλά ευτυχώς δεν υπήρξε τραυματισμός. Το
τροχαίο είχε προαναγγελθεί από την κυρία… Αυθαιρεσία, που βασιλεύει στους
πειραϊκούς δρόμους, στα πεζοδρόμια, στους πεζόδρομους και όπου αλλού θέλει ο
κάθε.. easy rider!
Ας προσπαθήσουμε να αγαπήσουμε τον Πειραιά μας, ελαττώνοντας κάπως
το έλλειμμα κυκλοφοριακής αγωγής. Ο “ωχαδερφισμός” και το “κάνω ό,τι γουστάρω”,
δεν είναι οδηγών… μαγκιά, αλλά κάτι άλλο, που και αυτό αρχίζει από “μ”…
!
Υπήρξαν κάποιοι που δυσαρεστήθηκαν
βλέποντας να εμφανίζεται στο “διαμάντι” του Πειραιά, ο Λάκης Λαζόπουλος. Ίσως
να θέλουν το Δημοτικό Θέατρο, για πιο “βαριά” θεάματα-ακροάματα και πιο
“σοβαρούς” καλλιτέχνες… Ο Λαζόπουλος είναι “λαϊκός” καλλιτέχνης. Ανήκει σ’
αυτούς τους καλλιτέχνες που “τα φέρνουν”. Και τα έσοδα χρειάζονται._
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου