Ο "Τύπος Πειραιώς" μεταφέρθηκε πλέον σε νέα πλατφόρμα (www.typospeiraiws.gr). Σας περιμένουμε με μοντέρνα διάθεση.

Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2014

Κόλλημα… Χαρδούβελη με τον “Φιλικό Διακανονισμό” - Μπαράζ συγχρόνων δράσεων για ‘επιθετική’ τουριστική προβολή του Πειραιά - Επαναλειτουργούν μετά 32 χρόνια οι ιδιωτικές ναυτικές σχολές - Τσίπρας για Σαμαρά: “Είναι ικανός να σκηνοθετήσει bankrun” - Μοσκοβισί: Κανείς δεν αμφισβητεί την πρόοδο της ελληνικής οικονομίας - Εγκαταλείπει την ελληνική αγορά η Capital Group

ΤΟ ΚΑΡΑΒΑΚΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ… ΣΚΙΖΕΙ!

Κόλλημα… Χαρδούβελη 
με τον “Φιλικό Διακανονισμό”

ΑΛΛΑ... ΤΟ ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ 
ΠΡΟΩΘΕΙΤΑΙ
ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Τρέχουν και δεν φτάνουν στην κυβέρνηση με τον Γκίκα Χαρδούβελη! Αυτή τη φορά, σειρά έχει ο «Φιλικός Διακανονισμός» του ΟΛΠ με την COSCO, ο οποίος δεν έχει ακόμη περάσει από τη Βουλή.
Κατά ασφαλείς πληροφορίες, σε επικοινωνία που είχε, σχετική με την υπογραφή της σχετικής διάταξης, με τον υπουργό Οικονομικών ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτης, ο Γκίκας Χαρδούβελης απάντησε ότι «θα ρωτήσει τις υπηρεσίες του»!
Κατά τις ίδιες πηγές, ο Μιλτ. Βαρβιτσιώτης κινήθηκε αμέσως προς άλλες κατευθύνσεις και η σχετική διάταξη (τροπολογία) πρόκειται να ψηφιστεί από τη Βουλή υπογεγραμμένη από όλο το Υπουργικό Συμβούλιο, ώστε να αποφευχθούν τυχόν «απρόοπτα».
Έτσι, το αναθεωρημένο σχέδιο «Φιλικού Διακανονισμού» μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (COSCO), που προβλέπει επενδυτικά έργα ύψους 230.000.000 ευρώ στο λιμάνι, σήμερα θα βρίσκεται στη Βουλή.
Το σχέδιο υπεγράφη στις 27 Νοεμβρίου από τον πρόεδρο ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΕΠ cpt. Fu Cheng Qiu, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη.
Η συμφωνία ύψους 230.000.000 ευρώ αφορά την κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ , την κατασκευή για λογαριασμό της ΟΛΠ ΑΕ Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού στους Προβλήτες II και ΙΙΙ.
Από τα συνολικά έσοδα που θα προκύψουν, ο ΟΛΠ θα εισπράττει το 24,5%, ήτοι, βάσει των προϋπολογισθέντων μεγεθών, ποσό 109.314.280 ευρώ το 2021, όσο δηλαδή ο σημερινός του κύκλος εργασιών.
Το τελικό κείμενο του «Φιλικού Διακανονισμού» έχει εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από το δ.σ. του Οργανισμού και τη γενική συνέλευση των μετόχων.
Destination Piraeus-Προορισμός Πειραιάς
Μπαράζ συγχρόνων δράσεων 
για ‘επιθετική’ τουριστική προβολή της πόλης
Τον Πειραιά των… ονείρων μας, χάρηκαν χθες το μεσημέρι όσοι παρευρέθηκαν στην παρουσίαση μιας πρωτοποριακής καμπάνιας για προβολή της πόλης, που πραγματοποιήθηκε με πλήρη επισημότητα στο Δημοτικό Θέατρο.
Πρόκειται για την καμπάνια «Destination Piraeus-Προορισμός Πειραιάς», που έτυχε άρτιας παρουσίασης, από τους δημιουργούς της δουλειάς, με συντονιστή τον Χρήστο Φερεντίνο, ενώ χαιρετισμούς απηύθυναν ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης και ο πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός και δημοτικός σύμβουλος Βαγγέλης Μαρινάκης.
Πράγματι, πρόκειται για πρωτοποριακή καμπάνια, που αποτελεί αφετηρία για την προβολή του Πειραιά ως ταξιδιωτικού προορισμού και είναι η πρώτη φορά που ένας δήμος στην Ελλάδα σχεδιάζει την τουριστική του προβολή, αξιοποιώντας όλα τα έντυπα και τα ψηφιακά μέσα συνδυαστικά. Χαρακτηριστικό της καμπάνιας είναι η σύγχρονη αισθητική, η ενιαία «ταυτότητα» που συμβάλλει στο να γίνει ο Πειραιάς αναγνωρίσιμος ως προορισμός.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης προβλήθηκε ένα αξιόλογο βίντεο με εικόνες (όπως θα θέλαμε!) από τον Πειραιά και με θαυμάσια μουσική υπόκρουση. Αν ήταν κάτι που απουσιάζει από το φιλμ, ήταν κάποιες γωνιές από γειτονιές του Πειραιά, όπως και ήχος από Μάνο Χατζιδάκι…
Με τη δράση «Destination Piraeus-Προορισμός Πειραιάς», αξιοποιούνται συνολικά τα ψηφιακά μέσα – web site, social media, εφαρμογές ειδικά φτιαγμένες για έξυπνα κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες (off line nativeapplications). Έτσι, ο επισκέπτης θα μπορεί να διαλέγει το μέσο εκείνο το οποίο είναι πιο κατάλληλο για τον ίδιο, ώστε να γνωρίσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον Πειραιά όταν ήδη βρίσκεται εκεί ή να ενημερωθεί πριν ξεκινήσει το ταξίδι του.
Στους έντυπους οδηγούς και στις εφαρμογές προβάλλονται, εκτός από το λιμάνι, η φυσική ομορφιά του παραλιακού μετώπου, τα αξιοθέατα, τα μουσεία, η μακρόχρονη ιστορία, οι ναοί, η πολιτιστική κληρονομιά και η αρχιτεκτονική του αρχοντικού Πειραιά. Προτείνονται διαδρομές και περιοχές που ενδείκνυνται για αγορές, φαγητό, διασκέδαση.
Σημειώνεται ότι η καμπάνια αυτή, στο σύνολό της, είναι δωρεά της ΠΑΕ Ολυμπιακός προς το δήμο Πειραιά, ο οποίος συμμετείχε στο σχεδιασμό και έχει την πλήρη ευθύνη για τη διαχείρισή της. Αξιοσημείωτο είναι, πως στην καμπάνια μέχρι στιγμής δεν έχει δηλωθεί η συμμετοχή του ρ/σ «Κανάλι-1»
>>> Οι ομιλίες Μώραλη-Μαρινάκη και οι δηλώσεις, στο τέλος της ανάρτησης.

Επαναλειτουργούν μετά 32 χρόνια οι ιδιωτικές ναυτικές σχολές
Υπογράφονται σήμερα οι κανονιστικές διατάξεις για την ίδρυση και λειτουργία Ιδιωτικών Σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ) Ειδικών Τμημάτων Ναυτικής Εκπαίδευσης. Με την υπογραφή αυτή, επανέρχεται η Ιδιωτική Ναυτική Εκπαίδευση, από την οποία προήλθε το μεγαλύτερο μέρος του ναυτικού δυναμικού της «Χρυσής εποχής» της ελληνικής Ναυτιλίας.
Με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία του Μιλτ. Βαρβιτσιώτη διαμορφώνεται η βάση του εφαρμοστικού πλαισίου για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών σχολών που θα καλύπτουν όλο το φάσμα της ναυτικής εκπαίδευσης, δια της αναδιάρθρωσης και αναβάθμισης της παρεχόμενης ναυτικής εκπαίδευσης και θα συμβάλει ουσιαστικά στην σύγχρονη κατάρτιση του Έλληνα ναυτικού.
«Υλοποιούμε μια σημαντική μεταρρύθμιση, εναρμονίζοντας τη ναυτική εκπαίδευση με τις συνθήκες της αγοράς. Μετά από 11 χρόνια αναβολών ενεργοποιούμε την νομοθεσία για την ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση και βάζουμε τέλος στην ταλαιπωρία των Ελλήνων αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού, που αναγκάζονταν να καταφεύγουν σε άλλες χώρες για τη μετεκπαίδευσή τους. Έτσι, μετά από την αναβάθμιση των ΑΕΝ μας σε κτιριακές υποδομές και εξοπλισμό, προχωράμε τώρα σε όλα τα απαραίτητα βήματα, προκειμένου ο Έλληνας ναυτικός να έχει την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση, δημόσια και ιδιωτική» τόνισε ο υπουργός.
Οι κανονιστικές διατάξεις που υπογράφονται, απορρέουν από σχετικό νόμο του 2003 (ν. 3153) και μέχρι σήμερα παρέμεναν ανενεργές. Σ’ αυτές προβλέπεται, παράλληλα, το πλήρες πλαίσιο εποπτείας των Ιδιωτικών Σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ) Ειδικών Τμημάτων Ναυτικής Εκπαίδευσης από την Ελληνική Πολιτεία, το οποίο θα αφορά στο περιεχόμενο σπουδών, τη διασφάλιση της ποιότητας, το εκπαιδευτικό προσωπικό και τον υλικοτεχνικό τους εξοπλισμό.


Τσίπρας για Σαμαρά: “Είναι ικανός να σκηνοθετήσει bankrun
«Επικίνδυνο για τη χώρα» χαρακτήρισε τον Πρωθυπουργό ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, σε έκτακτη σύσκεψη στελεχών της Πολιτικής Γραμματείας και του Επικοινωνιακού Επιτελείου.
Υποστήριξε μάλιστα ότι «ο κ. Σαμαράς είναι ικανός ακόμα και να σκηνοθετήσει bankrun, με τεχνητή φυγή κεφαλαίων, φίλα προσκείμενών του επιχειρηματιών, προκειμένου να κάνει πειστικό το επιχείρημα του φόβου». «Έχουν, όμως, γνώσιν οι φύλακες, όσοι το επιχειρούν θα λογοδοτήσουν» πρόσθεσε.
Κατηγόρησε επίσης τον Πρωθυπουργό ότι «δεν φαίνεται να τον απασχολεί διόλου η σταθερότητα της οικονομίας, καθώς έχει υιοθετήσει τη λογική "Αποθανέτω η ψύχη μου μετά των αλλοφύλων"». Όπως είπε, χαρακτηριστική είναι η δήλωση της κ. Βούλτεψη, η οποία, σύμφωνα με τον κ. Τσίπρα, προαναγγέλλει πιστωτικό γεγονός λόγω εκλογών. «Υπονομεύει αδίστακτα τη Δημοκρατία» συμπλήρωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε στις επιθέσεις που δέχεται ο ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνοντας ότι «όσες μεθοδεύσεις και αν επιχειρήσουν δεν θα τα καταφέρουν». «Θα τους γυρίσουν μπούμερανγκ και θα τις χρεωθούν», είπε χαρακτηριστικά.
Ανέφερε επίσης ότι κυβέρνηση και τρόικα, αφού συμφώνησαν σε όλα τα νέα σκληρά μέτρα, τώρα από κοινού μεθοδεύουν τον εκφοβισμό των βουλευτών για να ξεπεράσουν το εμπόδιο της προεδρικής εκλογής.


Μοσκοβισί: Κανείς δεν αμφισβητεί την πρόοδο της ελληνικής οικονομίας
Η επόμενη σχέση μεταξύ της Ελλάδας και της Ε.Ε. κυριάρχησε στη συνάντηση που είχε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς με τον Ευρωπαίο Επίτροπο, αρμόδιο για τις οικονομικές υποθέσεις Πιέρ Μοσκοβισί. Στη συνάντηση, στην οποία μετείχε και ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης, ο κ. Μοσκοβισί εξήρε τις μέχρι σήμερα προσπάθειες της χώρας, ενώ απαντώντας στην ερώτηση εάν υπάρχει κίνδυνος εξόδου της χώρας μας από το ευρώ είπε πως θα ήταν κρίμα να βρεθεί αντιμέτωπη με αυτόν τον κίνδυνο μετά από τη διαδρομή που έχει διανύσει.
Η συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου διήρκησε 45 λεπτά και εξερχόμενος ο κ. Μοσκοβισί δήλωσε, αναφερόμενος στην ελληνική οικονομία, ότι έχει υπάρξει μεγάλη πρόοδος και υπογράμμισε πως κανείς στην Κομισιόν δεν μπορεί να την αμφισβητήσει.
Σημείωσε ότι υπάρχει ανάγκη για δομικές μεταρρυθμίσεις, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για όλες τις χώρες της Ευρωζώνης, ενώ αναγνώρισε ότι η Ελλάδα και ο ελληνικός λαός έχουν κάνει πολύ μεγάλη προσπάθεια, τη μεγαλύτερη, όπως είπε, που έγινε ποτέ.
Ο κ. Μοσκοβισί τόνισε πως ήταν απαραίτητες αυτές οι μεταρρυθμίσεις και πρόσθεσε πως «πρέπει να γίνουν περισσότερες μεταρρυθμίσεις από το συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο επιμηκύνεται για δύο μήνες, για μια αλλού είδους σχέση μεταξύ Ε.Ε. και Ελλάδας, μέσω της πιστωτικής γραμμής στήριξης».
«Προληπτική γραμμή στήριξης και γιατί όχι- με γραμμή στήριξης από το ΔΝΤ»
Ο Επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων εξέφρασε την ελπίδα στους υπόλοιπους δύο μήνες η Ελλάδα να ολοκληρώσει το πρόγραμμα, την αξιολόγηση και να πάμε σε μια νέα σχέση για να δώσουμε άλλο μέλλον στη σχέση Ελλάδας και Κομισιόν.
Σε ερώτηση αν μπορεί να επηρεάσει την Ελληνική οικονομία ενδεχόμενη μη εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας και πρόωρη προσφυγή σε βουλευτικές εκλογές, ο Επίτροπος απάντησε πως δεν παρεμβαίνει καθόλου στη ελληνική πολιτική.
«Δεν είναι το πεδίο μου», είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι είναι στην Αθήνα για να συνομιλήσει με τη νόμιμα εκλεγμένη κυβέρνηση της Ελλάδος και με τον πρωθυπουργό κ. Σαμαρά.
Πρόσθεσε, επίσης, ότι τις τελευταίες ημέρες έχει μιλήσει πολλές φορές με τον Γκίκα Χαρδούβελη, πρώτον για να χαιρετήσει την πρόοδο που έχει γίνει, δεύτερον για να επισημάνει την ανάγκη μεταρρυθμίσεων και τρίτον για να πάμε στην επόμενη σχέση με την Ελλάδα, με συνεργασία.
«Οι πολίτες πρέπει να είναι γνωστές αυτών. Να γνωρίζουν, δηλαδή, για την προληπτική γραμμή στήριξης και - γιατί όχι - με γραμμή στήριξης και με το ΔΝΤ. Εργαζόμαστε για να έχουμε κάτι καθαρό, μετά από αυτό το πρόγραμμα. Είμαι εδώ σαν φίλος, αλλά και σταθερός στις αρχές μου», συμπλήρωσε.
Σε άλλη ερώτηση αν υπάρχει κίνδυνος εξόδου από το ευρώ, ο κ. Μοσκοβισί απάντησε ότι θα ήταν κρίμα, καθώς έχει γίνει τόσο πολλή δουλειά από την κυβέρνηση και τις ελληνικές αρχές, τόσες προσπάθειες και τόσα οδυνηρά πράγματα και μάλιστα τώρα που κλείνουμε την αξιολόγηση, το πρόγραμμα και που πηγαίνουμε σε μια αλλού είδους σχέση, με περισσότερη αρμονία.

Εγκαταλείπει την ελληνική αγορά η Capital Group
Σε δραστική μείωση των θέσεων που διατηρούν σε ελληνικές μετοχές τα υπό διαχείριση χαρτοφυλάκιά της προχωρά τις τελευταίες ημέρες η Capital Group, αποτελώντας, σύμφωνα με την αγορά, τον μεγαλύτερο πωλητή στο Χ.Α.

Ο ξένος επενδυτικός κολοσσός έχει αποφασίσει, όπως όλα δείχνουν, να μειώσει επιθετικά τη θέση του σε ελληνικές μετοχές, εξαιτίας του αυξημένου ρίσκου που συνεπάγεται η αβεβαιότητα για την εκλογή Προέδρου και το ορατό ενδεχόμενο των πρόωρων εκλογών.
Στο παραπάνω πλαίσιο, η Capital προχώρησε την περασμένη εβδομάδα σε οριζόντιες πωλήσεις ελληνικών μετοχών, ακόμη και με ζημία, συμβάλλοντας καθοριστικά στο ταχύτατο γκρέμισμα των αποτιμήσεων σε blue chips και mid caps.
Όπως προκύπτει από τις χρηματιστηριακές ανακοινώσεις, αλλά και από έγκυρες χρηματιστηριακές πηγές τα υπό διαχείριση επενδυτικά της κεφάλαια μείωσαν επιθετικά θέσεις σε Eurobank και Jumbo ΜΠΕΛΑ +2,35%, ενώ υπάρχουν υποψίες ότι κάτι αντίστοιχο έπραξαν και στους τίτλους των ΟΤΕ και ΟΠΑΠ.
Τα υπό διαχείριση κεφάλαια της Capital πούλησαν ως και τις 9 Δεκεμβρίου περίπου 81 εκατ. μετοχές Eurobank, ενώ σύμφωνα με την αγορά οι πωλήσεις συνεχίσθηκαν και στις τρεις τελευταίες συνεδριάσεις (10 - 12 Δεκεμβρίου). Η διαφορά ήταν ότι από τη συνεδρίαση της Πέμπτης οι πωλήσεις της επί του τίτλου «ματσάρονταν» σε μεγάλο βαθμό από αγοραστές.
H Capital Group είναι ο οίκος που θορυβήθηκε από το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ όπως παρουσιάστηκε από Μηλιό-Σταθάκη στο Λονδίνο ενώ το στέλεχος Joerg Sponer είχε στείλει e-mail στο οποίο έγραφε με γλαφυρό τρόπο πως οι παρόντες εκπρόσωποι των funds αποκόμισαν την εντύπωση πως πρέπει να πουλήσουν ταν πάντα στην Ελλάδα! Κι αυτό γιατί κατά τη γνώμη του κ. Sponer, το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι χειρότερο και από, εκείνο των κομουνιστών. Μοιράστηκε μάλιστα με τους μετόχους και τους επενδυτές του Capital και την εκτίμηση του μετά από όσα άκουσε πως αν ο ΣΥΡΙΖΑ πετύχει στις εκλογές την απόλυτη πλειοψηφία. Θα επαναληφθεί το σενάριο της Κύπρου, έλεγε, με μαζική φυγή καταθέσεων, ενώ οι επιχειρήσεις θα μεταφέρουν ό,τι μπορούν στο εξωτερικό και θα υπάρξει απόλυτος τερματισμός ξένων επενδύσεων!
Πηγή: protothema.gr

Σήμερα θα ανάψει τα φωτάκια του Δέντρου ο δήμαρχος
 Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης θα φωταγωγήσει το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο στον πεζόδρομο Δραγάτση και Ηρώων Πολυτεχνείου, σήμερα στις 20:30.
Στην εορταστική αυτή εκδήλωση, που πραγματοποιείται στο πλαίσιο των Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων του δήμου Πειραιά, συμμετέχουν η Φιλαρμονική του δήμου και η χορωδία του Μουσικού Σχολείου Πειραιά, οι οποίες θα δημιουργήσουν μια γιορτινή ατμόσφαιρα.
Ας φωτιστεί το Δέντρο, αλλά μην… σκιαστεί περισσότερο το άγαλμα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη. Αρκετά έχει υποτιμηθεί στην πόλη μας, αυτή η μορφή της Ελληνικής Επανάστασης, με τη θέση που βρήκαν να στήσουν το άγαλμά του…

Κομψό βιβλιαράκι για τις γιορτές από την Ελένη Σαραντίτη
Μικρό, κομψό και «έξυπνο» το βιβλιαράκι της Ελένης Σαραντίτη, που κατέλαβε θέσεις στις προθήκες των βιβλιοπωλείων. Πρόκειται για μία έκδοση με την υπογραφή του οίκου Πατάκη και τον τίτλο «Η καλεσμένη των Χριστουγέννων». Το σχετικό σημείωμα των εκδόσεων Πατάκη, αναφέρει:
Το μόλις τριάντα δύο σελίδων κομψό βιβλιαράκι της Ελένης Σαραντίτη με τον αινιγματικό τίτλο Η καλεσμένη των Χριστουγέννων είναι μικρό, σαν τον κοκκινολαίμη. Και όμορφο, πολύ όμορφο!
Γεμάτο εικόνες, αισθήσεις απολύτως βιωμένες, χρώματα και μυρωδιές, πόσο οικείες μυρωδιές! Ενδεικτικά ας αναφέρουμε την ευωδιά της γαζίας: «...εκείνο το θεσπέσιο άρωμα της γαζίας που πλανιόταν ακόμη στον κήπο μας, διακριτικό μα επίμονο άρωμα, α, ναι, ευωδιά γαζίας χριστουγεννιάτικα;» (Κι όμως, τώρα που γράφω αυτές τις σκέψεις, τελευταία μέρα του Νοέμβρη, κατά την ανάγνωση, μπαίνει το άρωμά της από τη μισάνοιχτη μπαλκονόπορτα, εδώ στο Ν. Ηράκλειο, μαζί με το άρωμα της βροχής. Και βεβαίως είναι ο καιρός της εδώ στην Αθήνα, πόσο μάλλον στη Λακωνία.) Και για μανουσάκια λέει, αχ και για αγγελάκια κεντητά σε άλικο τραπεζομάντιλο, ετούτα τα τελευταία ευωδιάζουν μέσα στη ματιά και στην καρδιά της μικρής ηρωίδας του βιβλίου, της Ειρήνης: «Στο μεταξύ έριχνα διαρκώς μικρές, κλεφτές ματιές στο τραπεζομάντιλο. Στο λαμπερό, όλο φως χρώμα του, στα ευλύγιστα, αν και παχουλά μέλη των αγγέλων, στα φουντωτά, σκαλωτά μαλλιά τους, στα μικρά άνθη της μυρτιάς που έδειχναν πως ό,τι ετοιμάζονταν να γίνουν μύρτα, στα γυαλιστερά κρόσσια που σάλευαν με το αεράκι...» Ευλύγιστα, αν και παχουλά... Πάλι οι ιδιότητες του κοκκινολαίμη. Γιατί στο εξώφυλλο το συγκεκριμένο πουλί;
Αστραφτερά μπακίρια στις φλόγες, στραφταλιστή θάλασσα, παγόνι, εξημερωμένη αλεπού (άκου, σε καναπέ να αποκοιμιέται σε σπίτι μέσα) και μάτια, μάτια κάρβουνα που χάνουν χρώμα και λάμψη. Κόκκινα μονογράμματα στις πετσέτες. Και κόκκινη σφηκοφωλιά στο κάτασπρο μπλουζάκι της Ιφιγένειας. Μπλε χειροποίητο σκαμνάκι. Κουλούρα ζυμωτή του γάμου με πουλιά σχεδιασμένα στην κόρα. Και πάλι μυρωδιές. Κανέλα, στυμμένο πορτοκάλι. Κι ύστερα η καλάθα, αλίμονο. Μα και η γυαλιστερή φλογέρα για τα κάλαντα και η μεγάλη μπλε πιατέλα. Και μυρωδιά πάλι από πλατάνι και στροφή σε όλα. Όλα από την αρχή.
Η καλεσμένη των Χριστουγέννων δεν έχει το happy end με τη συνηθισμένη έννοια. Έχει ευχάριστο τελείωμα, όμως. Και αληθινό, τόσο που γίνεται πιο ευχάριστο από οποιαδήποτε λογική και αναμενόμενη χαρά. Βαθιά ευχάριστο τέλος.
 Διαλέξτε το, σαν μεγάλο, μικρό δώρο. Στολίδι χριστουγεννιάτικο για καρδιές που αγαπούν και καταλαβαίνουν.


Ξαναγυρίσαμε στα… “σακίδια”;
Μας έλεγε χθες στο φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου ο πρόεδρος των επιχειρηματιών Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής. Αντώνης Στελιάτος:
«Άσε, είμαστε για κρεμάλα! Δεν είχαμε καθόλου κίνηση. Μια ναύλωση δική μας, είναι μια βραδιά ενός μεγάλου πεντάστερου ξενοδοχείου. Δεν υπήρξε η ροή που περιμέναμε, δεν μας προτίμησαν τα σημαντικά βαλάντια».
Όταν ρωτήθηκε: «Καλά κι όλα αυτά που ακούγαμε για αύξηση τουριστών και εσόδων;», απάντησε:
«Μετράνε… τα «σακίδια»! Μετράνε εκείνους που κατεβαίνουν στα νησιά, κάνουν μια βόλτα και φεύγουνε με τα κρουαζιερόπλοια! Ο ποιοτικός τουρισμός, ο τουρισμός που θα αφήσει χρήμα, δεν έρχεται!».
«Και γιατί δεν έρχεται, παρακαλώ;» τον ρωτήσαμε απορημένοι. Και απάντησε: «Εσείς θα πηγαίνατε διακοπές σε μια χώρα που δεν ξέρετε τι ξημερώνει αύριο;». Έλα, ντε!..
Γιάννης Μ.

DESTINATION PIRAEUS - ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ

ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΩΡΑΛΗ
Αγαπητοί προσκεκλημένοι
Κυρίες και Κύριοι,
Θα ήθελα να σας καλωσορίσω στον προορισμό σας στον Πειραιά μας. Στο μεγάλο λιμάνι, σε μια πόλη με σπουδαία ιστορία, πολιτισμό αλλά και μοναδικές φυσικές ομορφιές. Την πρώτη πόλη που αντικρίζουν όσοι έρχονται από τη θάλασσα, την πρώτη πόλη της Αττικής γης που πατούν οι επισκέπτες όταν κατεβαίνουν από τα πλοία. 
Περίπου δύο εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο βλέπουν τον Πειραιά από μακριά όταν προσεγγίζει το κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι μας, φτάνουν και πατούν εδώ, αλλά σχεδόν κανένας δεν μένει στην Πόλη. Αυτή η πόλη πρέπει να σταματήσει να είναι απλά ένα πέρασμα όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα και να γίνει προορισμός. Οι επισκέπτες να ζήσουν την εμπειρία του Πειραιά.
Ήταν βασική προεκλογική δέσμευσή μας η τουριστική ανάδειξη του Πειραιά. Αυτή τη δέσμευση σήμερα ξεκινάμε να την κάνουμε πραγματικότητα. Κάνουμε ένα σημαντικό πρώτο βήμα προκείμενου να μπει η πόλη μας στον τουριστικό χάρτη. Με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά επιθυμούμε να δώσουμε μια ώθηση στην οικονομία της πόλης. Με σχέδιο και μεθοδικότητα. Να υπάρξει ανάπτυξη και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας στην πόλη για τους Πειραιώτες. Σε αυτό στοχεύει και αυτή η καμπάνια. Με τον τρόπο αυτό θα γνωρίζουν οι τουρίστες πριν φτάσουν στο λιμάνι σε ποια αξιοθέατα μπορούν να περιηγηθούν, που να πιούν καφέ και που να φάνε, ποια μουσεία να επισκεφτούν, που να ψωνίσουν Με λίγα λόγια τους παρακινούμε να «περπατήσουν την πόλη μας».
Αυτό που θα δείτε σήμερα είναι μια δουλειά μηνών. Η καμπάνια ξεκίνησε να δουλεύεται από το καλοκαίρι, λίγες μόνο μέρες μετά τις εκλογές από μια ομάδα έμπειρων στο αντικείμενο ανθρώπων. Είναι μια εντυπωσιακή και πρωτοποριακή καμπάνια, η οποία στηρίζεται κατά κύριο λόγο στις νέες τεχνολογίες. Είναι η πρώτη φορά που ένας Δήμος στην Ελλάδα σχεδιάζει και υλοποιεί την τουριστική του προβολή αξιοποιώντας όλα τα έντυπα και ψηφιακά μέσα –συνδυαστικά.
Η πρωτοποριακή καμπάνια με τίτλο «Destination Piraeus-Πειραιάς Προορισμός» είναι μια καμπάνια με ενιαία, υψηλής ποιότητας αισθητική άποψη που δημιουργεί μια μοντέρνα και άρτια «ταυτότητα» του Πειραιά. Είναι μια δυναμική καμπάνια που θα εξελίσσεται και θα ανανεώνεται διαρκώς και η οποία θα προσφέρεται δωρεάν σε όλους.
Με τη χρήση των πιο σύγχρονων και εντυπωσιακών ψηφιακών μέσων και τεχνικών πετυχαίνουμε να αναδείξουμε τον Πειραιά σε ολόκληρο το μεγαλείο του. Προβάλλονται, εκτός από το λιμάνι και την φυσική ομορφιά του παραλιακού μετώπου, τα αξιοθέατά, τα μουσεία, η μακρόχρονη ιστορία, οι ναοί, η πολιτιστική κληρονομιά και η αρχιτεκτονική του αρχοντικού Πειραιά. Προτείνονται διαδρομές για περιπάτους και περιοχές που ενδείκνυνται για φαγητό, αγορές, διασκέδαση.
Είναι βέβαιο ότι κάποιοι θα πουν ότι αυτά που θα δούμε είναι μια εικονική πραγματικότητα. Θα πουν για τα πολλά προβλήματα που υπάρχουν στην πόλη μας. Όμως φίλες και φίλοι εμείς αυτόν τον Πειραιά έχουμε στο μυαλό μας, αυτόν τον Πειραιά βλέπουμε, αυτόν τον Πειραιά επιθυμούμε να προβάλουμε δουλεύοντας παράλληλα προκειμένου τα υπαρκτά πράγματι προβλήματα να βελτιωθούν.
Η καμπάνια αυτή περιλαμβάνει ένα πολυτελές έντυπο, ένα πολύγλωσσο site καθώς και εντυπωσιακές εφαρμογές για τηλέφωνα και tablet, που θα ενημερώνουν για την πολιτιστική ζωή της πόλης σε πραγματικό χρόνο μέσω του web site και των social media. Ταυτόχρονα έχουμε τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε ευρύ και ποικίλο κοινό διαφόρων εθνικοτήτων.
Στον συνολικό σχεδιασμό περιλαμβάνεται ενημέρωση των επισκεπτών μέσω info points στην πόλη του Πειραιά, στα μουσεία, στην Πινακοθήκη, στο Καραϊσκάκη, στο ΣΕΦ, στο σταθμό του ΗΣΑΠ κ.α.
Θα διανέμεται επίσης προωθητικό υλικό (flyers, φυλλάδια) για τα έντυπα, το web site, τις εφαρμογές. Η καμπάνια θα υλοποιηθεί στα σημεία εισόδου της πόλης τόσο από στεριά όσο κα από θάλασσα, μέσα στα κρουαζιερόπλοια, τα πλοία της γραμμής και τα αεροπλάνα.
Βέβαια τίποτα από όλα αυτά δεν θα είχε γίνει δεδομένων των πολύ κακών οικονομικών του Δήμου αν δεν λάμβανε την πρωτοβουλία ο Πρόεδρος της ΠΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ και δημοτικός σύμβουλος Πειραιά ο κ. Ευάγγελος Μαρινάκης να καλύψει η ΠΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ εξ ολοκλήρου το κόστος της υλοποίησης όλων αυτών των εργαλείων επικοινωνίας, αλλά και της καμπάνιας στο σύνολό της. Από σήμερα όλα αυτά γίνονται δωρεά στο Δήμο του Πειραιά, ο οποίος είναι πλέον ο αποκλειστικός διαχειριστής αυτής της καμπάνιας.
Ως εκ τούτου ευχαριστούμε πολύ τον Ολυμπιακό, καθώς με αυτό τον τρόπο βάζει το δικό του λιθαράκι στη προσπάθεια που ξεκίνησε η νέα Δημοτική Αρχή ώστε η πόλη που τον γέννησε ο Πειραιάς, να αποκτήσει ξανά την αίγλη που του αξίζει, ανταποδίδοντας με αυτό τον τρόπο μέρος της αγάπης των εκατομμυρίων φιλάθλων.
Εύχομαι όπως και προεκλογικά είχα τονίσει να υπάρξουν και άλλοι φορείς, σύλλογοι, εταιρείες, ιδιώτες προκειμένου να υποστηρίξουν αυτή τη νέα προσπάθεια που ξεκίνησε εδώ και τρεις μήνες, ώστε να βελτιώσουμε την συνολική εικόνα του Πειραιά και της ζωής των πολιτών του. Σας ευχαριστώ πολύ για την παρουσία σας σήμερα εδώ.

ΟΜΙΛΙΑ ΒΑΓΓΕΛΗ ΜΑΡΙΝΑΚΗ
Αγαπητοί φίλοι και φίλες,
Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος σήμερα γιατί βλέπω ότι η προσπάθεια μας αγκαλιάζεται από πάρα πολλούς φίλους μας οι οποίοι με τη σειρά τους θέλουν να προσφέρουν σε αυτό που όλοι εμείς προσπαθούμε να κάνουμε. Και προσπαθούμε να κάνουμε το αυτονόητο, αυτό που θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Αλλά ποτέ δεν είναι αργά.
Αυτό που θέλουμε, είναι άνθρωποι όπως εγώ, που έχω μεγαλώσει, εργαστεί και συνεχίζω να εργάζομαι στον Πειραιά και τις περισσότερες ώρες της ημέρας να βρίσκομαι στον Πειραιά, είναι να δείξουμε μέσα από τα δικά μας μάτια την αγάπη που έχουμε γι αυτό τον τόπο, τις δυνατότητες που έχει, να προβάλλουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις ομορφιές του, ώστε τα εκατομμύρια των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας μέσω του Πειραιά να περπατήσουν έστω 2-3 ώρες στην πόλη. Πιστεύουμε ότι αν τελικά αυτό συμβεί θα είναι ένα μεγάλο επίτευγμα, θα αλλάξει η τοπική μας οικονομία.
Εκτός των άλλων, αυτό το βιβλίο - οδηγό που φτιάξαμε, με πάρα πολύ αγάπη και μεράκι δείχνει σε πάρα πολλούς και σε εμάς ακόμα, μέρη τα οποία έχουμε ξεχάσει, μέρη τα οποία έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αξίζει τον κόπο να τα επισκεφθούμε. Προσπαθούμε για το καλύτερο, είναι ένας διαρκής αγώνας και πιστεύουμε στο τέλος ότι θα φέρει αποτελέσματα. Σας ευχαριστώ.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ

Μητροπολίτης Πειραιώς και Φαλήρου κ.κ. Σεραφείμ
Ο Πειραιάς είναι η πύλη της πατρίδος μας. Μια από τις σπουδαιότερες πύλες. Είναι η πύλη του Πολιτισμού μας, είναι το σημείο από το οποίο αρχίζει το Μέγα των Ελλήνων κράτος της θαλάσσης. Έχει μια διαχρονική παρουσία στην ελληνική πραγματικότητα και η προσπάθεια αυτή αποτελεί μια έκφραση βαθειάς αυτοσυνειδησίας και μεγάλου χρέους. Συγχαίρω τον Δήμο Πειραιώς και την ΠΑΕ Ολυμπιακός για αυτή την θαυμαστή πρωτοβουλία. Δεν είναι δυνατόν απλώς να διέρχονται από εδώ οι ξένοι επισκέπτες μας αλλά πρέπει να μένουν για να δουν και να βιώσουν τι σημαίνει πολιτισμός στον τόπο που γεννήθηκε ο Πολιτισμός. Ο Πειραιάς λοιπόν είναι μια θαυμάσια αφορμή για μια εμβάθυνση στο μεγάλο, διαχρονικό και διιστορικό γίγνεσθαι της πατρίδος μας.

Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου
Ο Πειραιάς είναι από μόνος του ένας τουριστικός προορισμός. 8,5 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν τα πλοία της ακτοπλοΐας και άλλα 2,5-3 εκατομμύρια έρχονται ως επισκέπτες κρουαζιεροπλοίων. Συζητάμε λοιπόν για 11 εκατομμύρια ανθρώπους οι οποίοι μέχρι σήμερα δεν ήξεραν ότι δίπλα στο λιμάνι υπάρχει μια ζωντανή αγορά, υπάρχει το Μικρολίμανο, η Πειραϊκή. Νομίζω ότι το πιο βασικό πράγμα που μπορεί να γίνει για την ανάδειξη του Πειραιά ως ενός σύγχρονου τουριστικού προορισμού είναι να τον προβάλλουμε. Να δείξουμε ότι υπάρχει, να δείξουμε τις ομορφιές του. Αυτό κάνει η σημερινή καμπάνια και νομίζω ότι αξίζουν συγχαρητήρια και στη δημοτική Αρχή και στον Ολυμπιακό για αυτό το οποίο έκανε.

Πάνος Λειβαδάς γ.γ. ΕΟΤ, εκπρόσωπος της υπουργού Τουρισμού
Είναι μια εξαιρετική προσπάθεια η οποία θα φέρει σίγουρα πολύ καλά αποτελέσματα. Εμείς στον ΕΟΤ αναζητούμε τέτοιου είδους ενέργειες ακριβώς γιατί και ο δικός μας ρόλος είναι να βοηθούμε στην επικοινωνιακή προσπάθεια κάθε σημείου της χώρας μας, πολύ περισσότερο όταν αυτό είναι ο Πειραιάς. Είναι εξαιρετικά αισιόδοξο το γεγονός ότι στηρίζεται στο διαδίκτυο επειδή παγκοσμίως εκεί πηγαίνει ο κόσμος για να ονειρευτεί, για να συγκρίνει, εκεί εκδηλώνεται ο ανταγωνισμός και τελικά εκεί λαμβάνονται και οι μεγάλες αποφάσεις για το που θα πάει ο πελάτης.
Ο Πειραιάς έχει ήδη πάρα πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα και δεν αναφέρομαι μόνο στην κρουαζιέρα, έχει διαδρομές, αξιοθέατα, γαστρονομία την οποία εγώ συνδυάζω με την ανθρωπιά και τη φιλοξενία η οποία αναδύεται μέσα από αυτήν, έχει συνεδριακό τουρισμό με έτοιμα και ώριμα σημεία. Κατά τη γνώμη μου είναι ένας ώριμος προορισμός ο οποίος χρειάζεται απλά να προβληθεί και να επικοινωνηθεί. Ο ΕΟΤ είναι εδώ για να βοηθήσει και με τα δικά του μέσα προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο τελικός στόχος. Είμαστε εξαιρετικά αισιόδοξοι για το αποτέλεσμα.

Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, βουλευτής Α΄ Πειραιά
Είναι μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία επειδή με πρόγραμμα και μεθοδικότητα βάζει τον Πειραιά στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη ως προορισμό. Αναδεικνύει τα αξιοθέατα του, αναδεικνύει την αρχιτεκτονική του, την παράδοσή του, τα μνημεία του, την ιστορία του και αυτό γίνεται συντεταγμένα, με έναν τρόπο ώστε να μπορέσουμε να προσελκύσουμε τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα και δεν πρέπει να βλέπουν τον Πειραιά ως πέρασμα, αλλά τον Πειραιά ως μια πόλη προορισμό. Αυτό νομίζω ότι είναι μια πολύ σημαντική προσθήκη στα δρώμενα του Πειραιά και ελπίζω και πιστεύω ότι θα φέρει πολύ καλά αποτελέσματα.

Γιώργος Ανωμερίτης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΟΛΠ
Ο Πειραιάς είναι πράγματι ένας προορισμός και για το τώρα και για το μέλλον. Το 2021, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι θα γιορτάσουμε τα 2.500 χρόνια από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας. Ένα ιστορικό γεγονός από το οποίο ξεπήδησε και ο Πειραιάς και η Δημοκρατία. Πρέπει μέχρι τότε να ετοιμαζόμαστε και χαίρομαι γιατί αυτή η προετοιμασία μαζί με τα έργα της Πολιτιστικής Ακτής ξεκίνησε τώρα. Πειραιάς, πόλη και λιμάνι πάνε μαζί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου