ΝΕΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΕΟΣ ΜΗΝΑΣ ΝΕΟΙ ΦΟΡΟΙ...
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
‘DER SPIEGEL’
‘DER SPIEGEL’
Τρίτο πακέτο
διάσωσης
ύψους 10 δισ.
ευρώ μέσω ESM
> Απόφαση του Euro Working Group
για χορήγηση
προληπτικής γραμμής στήριξης στην Ελλάδα
προληπτικής γραμμής στήριξης στην Ελλάδα
Για διάθεση τρίτου πακέτου διάσωσης στην Ελλάδα, ύψους 10
δισ. ευρώ, μέσω του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης (ESM) κάνει λόγο το
γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, αναφέροντας πως ο ESM θα κάνει χρήση του
προγράμματος που προβλέπει αυστηρότερους όρους και ελέγχους.
Στην ιστοσελίδα του Spiegel προδημοσιεύεται ρεπορτάζ το
οποίο αναφέρεται στο Euro Working Group της προηγούμενης Πέμπτης και στις
αποφάσεις που ελήφθησαν σε αυτό για τη χορήγηση προληπτικής γραμμής στήριξης
προς την Ελλάδα.
Σύμφωνα με το περιοδικό ανώτεροι αξιωματούχοι από τα
κράτη-μέλη της ζώνης του ευρώ συμφωνήσαν σε μεγάλο βαθμό στα τέλη της
περασμένης εβδομάδας σε συνάντηση στις Βρυξέλλες ένα τρίτο πρόγραμμα στήριξης
για την Ελλάδα.
Έτσι βάσει των αποφάσεων που ελήφθησαν θα τεθούν στη
διάθεση της ελληνικής κυβέρνησης, στο πλαίσιο της λεγόμενης προληπτικής
χρηματοδοτικής βοήθειας, περίπου 10 δισ. ευρώ από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό
Στήριξης.
Ο ESM δεν θα χρειασθεί να κινητοποιήσει επιπλέον χρήματα
για τον σκοπό αυτό, καθώς θα ανακατανεμηθούν τα ποσά από το δεύτερο πακέτο
βοήθειας, τα οποία προβλεπόταν για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, αλλά
τελικώς δεν χρειάστηκαν.
Ελβετικό
συντριπτικό "ΟΧΙ"
στο στόχο της Swiss National Bank
Πηγή: capital.gr
Με ποσοστό που κινείται κοντά στο 78%, όπως μεταδίδουν το
Reuters, το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων και το Dow Jones Newswires, οι Ελβετοί στο
τέταρτο και τελευταίο -και πιο κρίσιμο ίσως- δημοψήφισμα του 2014 απέρριψαν την
πρόταση του συντηρητικού δεξιού κόμματος SVP (Ελβετικό Κόμμα του Λαού), που
ζητούσε να επιβληθούν σοβαροί («ασφυκτικοί», όπως έχουν χαρακτηριστεί σε
παλαιότερη συζήτηση για το θέμα στο ελβετικό κοινοβούλιο) περιορισμοί στην Κεντρική
Τράπεζα της χώρας (SNB).
Το ποσοστό του 78% προκύπτει από τα αποτελέσματα σε 19
από τα 26 καντόνια της χώρας. Για να "περάσει" η πρόταση θα έπρεπε να
την υπερψηφίσει η πλειοψηφία των ελβετικών καντονιών.
Υπενθυμίζεται ότι το SVP, μέσω της πρωτοβουλίας «Σώστε
τον Ελβετικό μας Χρυσό», επιδίωκε:
- να απαγορεύεται η πώληση χρυσού από τα αποθέματα της
SNB
- να επιβληθεί στην Κεντρική Τράπεζα της Ελβετίας (SNB) η
υποχρέωση να διακρατεί σε χρυσό “τουλάχιστον” το 20% των παγίων της,
- να φυλάσσεται στην Ελβετία το 100% των αποθεμάτων
χρυσού της SNB και να επαναπατριστούν οι ποσότητες που βρίσκονται εκτός των
συνόρων της χώρας.
Οι δυνητικές συνέπειες, σε περίπτωση του υπερισχύσει το
«ναι» στην κάλπη, θα ήταν τέτοιες που υποχρέωσαν τον -κατά τα άλλα εξαιρετικά
διακριτικό σε πολιτικής φύσης σχόλια- διοικητή της SNB, Thomas Jordan, σε
αλλεπάλληλες δημόσιες παρεμβάσεις τους τελευταίους μήνες επί του θέματος. Στην
τελευταία εξ αυτών, καλώντας εκ νέου του Ελβετούς να καταψηφίσουν, χαρακτήριζε
το αίτημα του δημοψηφίσματος «επικίνδυνο».
Στις δυνητικές αυτές συνέπειες, αφενός για την SNB και το
ελβετικό φράγκο και, αφετέρου για την αγορά του χρυσού, έχουν αναφερθεί το
τελευταίο διάστημα πολλοί ξένοι αναλυτές. Εν ολίγοις, εξηγούσαν ότι με δεδομένο
τον «παραφουσκωμένο» ισολογισμό της Κεντρικής Τράπεζας της Ελβετίας (στην
προσπάθειά της να αποτρέψει την ανατίμηση του ελβετικού φράγκου πάνω από το
επίπεδο του 1,20 έναντι του ευρώ), ο οποίος διογκώθηκε στα επίπεδα των 522 δισ.
ελβετικών φράγκων (περίπου 83% του ελβετικού ΑΕΠ) οι 1.040 τόνοι χρυσού που
διαθέτει αντιστοιχούν στο 7,5% περίπου του ισολογισμού της. Αν λοιπόν
υποχρεωνόταν να ανεβάσει το ποσοστό αυτό στο 20%, θα έπρεπε μέσα στην επόμενη
πενταετία, μέχρι το 2019, να αγοράσει περίπου 1.800 τόνους χρυσού (όπως
εκτιμούν οι ABN Amro και Societe Generale, ενώ η εκτίμηση της UBS κάνει λόγο
για 1.500 τόνους και της Citi για 1.733 τόνους) αξίας 68-73 δισ. δολαρίων.
Είναι μάλλον προφανές, επομένως, ότι οι συνέπειες ενός
τέτοιου σεναρίου θα ήταν σοβαρές τόσο για την αγορά του μετάλλου, όσο και για
τη δυνατότητα της SNB να ασκέι νομισματική πολιτική.
«Ξιφουλκεί»
η Citi
Σε έκθεση της Citi με ημερομηνία 26 Νοεμβρίου 2014, την
οποία υπογράφει ο επικεφαλής οικονομολόγος του οίκου, Willem Buiter, με αφορμή
το ελβετικό δημοψήφισμα ο χρυσός περιγράφεται ως «φούσκα 6.000 ετών» και, ούτε
λίγο ούτε πολύ, παραλληλίζεται με το… bitcoin.
Η επιδίωξη να επιβληθεί στην SNB απαγόρευση πώλησης
χρυσού από τα αποθέματά της «δεν έχει κανένα νόημα», σχολιάζει ο Buiter,
σημειώνοντας ότι επίσης δεν έχει νόημα για μια κεντρική τράπεζα να κρατά
οποιοδήποτε σταθερό ποσοστό των διαθεσίμων της σε κάποιο εμπόρευμα, ακόμα και
αν αυτό είχε κάποια εγγενή αξία.
«Δεν θέλω να τα βάλω με μια φούσκα 6.000 ετών» αναφέρει
χαρακτηριστικά. Έχουν υπάρξει περίοδοι υπερπληθωρισμού, με την αξία του
χρήματος των κεντρικών τραπεζών να εκμηδενίζεται αλλά με την τιμή του χρυσού να
μην ακολουθεί αυτή την πορεία, ίσως επειδή ο χρυσός είχε τότε κάποια εγγενή
αξία ως παραγωγικός πόρος, και ακόμα και σήμερα διατηρεί κάποια εγγενή αξία ως
καταναλωτικό αγαθό, λέει.
Αλλά ακόμα και αν δούμε τον χρυσό ως ένα εμπόρευμα με
εγγενή αξία, θα ήταν παράλογο για μία κεντρική τράπεζα να επενδύσει το 20% του
ισολογισμού της σε ένα και μόνο εμπόρευμα, προσθέτει, χαρακτηρίζοντας μια
τέτοια επενδυτική πολιτική ως «ανορθόδοξη και υψηλού ρίσκου, ανεξάρτητα από το
αν κάποιος την αξιολογεί από τη σκοπιά της πιθανής μελλοντικής κερδοφορίας της
ή από την σκοπιά του ευρύτερου κοινωνικού οφέλους». «Αν μια κεντρική τράπεζα
πρόκειται να επενδύσει σε εμπορεύματα, είναι καλύτερο να διαθέτει ένα
ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο εμπορευμάτων και, ακόμα καλύτερα, ένα ισορροπημένο
χαρτοφυλάκιο με ETFs εμπορευμάτων και με άλλα παράγωγα προϊόντα» υποστηρίζει ο
Buiter.
Η τιμή του χρυσού είναι μεταβλητή, και το να απαγορεύεται
σε μια κεντρική τράπεζα να πουλήσει το χρυσό που διαθέτει, μειώνει την αξία
αυτών των αποθεμάτων χρυσού στο μηδέν, αναφέρει μεταξύ άλλων ο επικεφαλής
οικονομολόγος της Citi. «Παρόλο που βλέπω τον χρυσό ως μια σκέτη φούσκα, αυτή η
φούσκα μπορεί κάλλιστα να κρατήσει για ακόμα 6.000 χρόνια. Η αξία του μπορεί να
πάει από τα 1.200 δολάρια στα 1.500 ή ακόμα και στα 5.000 δολάρια, απ’ όσο
ξέρω» σχολιάζει, αλλά η αξία αυτή, συμπληρώνει, «δεν βασίζεται σε τίποτα
περισσότερο από ένα σύνολο αυτό-εκπληρούμεων πεποιθήσεων».
ΜΙΛΤ.
ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ
Σημαντικές επαφές θα έχει στη Νέα Υόρκη
Σημαντικές επαφές θα πραγματοποιήσει ο υπουργός Ναυτιλίας
και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, στη Νέα Υόρκη.
Συγκεκριμένα θα παραστεί ως κεντρικός ομιλητής σε διεθνές
ναυτιλιακό συνέδριο με θέμα τις παγκόσμιες προκλήσεις στο χώρο της ναυτιλίας,
αλλά και τον ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στο διεθνές στερέωμα, ενώ αναμένεται
να συναντηθεί με παράγοντες του ναυτιλιακού τομέα και της Ελληνικής Ομογένειας
που δραστηριοποιούνται στην Αμερική.
Παράλληλα, πρόκειται να επισκεφθεί την Ύπατη Αρμοστεία
του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών, έχοντας ως σκοπό να αναδείξει την αύξηση της
έντασης του φαινομένου της παράνομης μετανάστευσης και να παρουσιάσει το έργο
του Λιμενικού Σώματος στη διαχείριση του, με έμφαση στις διασώσεις και την
ανθρωπιστική δράση των στελεχών του Σώματος.
Ιδιαίτερου χαρακτήρα πρόκειται να είναι και η συνάντηση
που θα έχει ο κ. Βαρβιτσιώτης με τον Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπο Αμερικής, κ. κ.
Δημήτριο, καθώς ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, θα έχει την ευκαιρία να
ενημερωθεί για τα θέματα της Ομογένειας και της Ορθοδοξίας της Αμερικής.
Τέλος, ο κ. Βαρβιτσιώτης πρόκειται να παραστεί ως
κεντρικός ομιλητής στο Harvard Kennedy School of Government
με θέμα τις σύγχρονες αναπτυξιακές προκλήσεις της Ελλάδας και του ρόλου της
ελληνικής ναυτιλίας στην Εθνική Οικονομία.
Στα “σκαριά” Λευκό
Μητρώο για συνεπείς επιχειρήσεις
Ψηφίστηκε στη Βουλή η διάταξη για τη δημιουργία του
ειδικού «Λευκού Μητρώου Συνεπών Επιχειρήσεων – Περσέας».
Αναφερόμενος στη διαμόρφωση του νέου συστήματος, ο
υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης σημείωσε πως σημαντικές παράμετροι για τον
σωστό σχεδιασμό και την αποτελεσματική υλοποίηση του «Περσέα» αποτελούν τόσο τα
κριτήρια ένταξης των επιχειρήσεων στο σύστημα, όσο και τα θετικά κίνητρα που θα
συνοδεύουν τις εντασσόμενες επιχειρήσεις.
Ως προς τα κριτήρια ένταξης είπε πως θα συνεκτιμηθεί η
διαχρονική και συστηματική συμμόρφωση με τις προβλέψεις της εργατικής και
ασφαλιστικής νομοθεσίας, η έλλειψη καταγγελιών για παράβαση της εργατικής και
ασφαλιστικής νομοθεσίας – ιδιαίτερα ως προς τη χρήση αδήλωτης και ανασφάλιστης
εργασίας – αλλά και οι ειλικρινείς επιχειρηματικές προσπάθειες για τη διατήρηση
ή και αύξηση της συνολικής απασχόλησης, κ.λπ.
Σ ό,τι αφορά τα θετικά κίνητρα θα μπορούσαν να
συμπεριληφθούν τόσο η ενδεχόμενη στοχευμένη μείωση του μη μισθολογικού κόστους
(ασφαλιστικές εισφορές) για αυτή την κατηγορία των συνεπών επιχειρήσεων, αλλά
και άλλες διοικητικές διευκολύνσεις.
Σε κάθε περίπτωση, πρόσθεσε, και δεδομένου ότι οι έλεγχοι
της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας θα προσανατολίζονται κατά
προτεραιότητα σε επιχειρήσεις αυξημένης παραβατικής συμπεριφοράς, οι συνεπείς
επιχειρήσεις του συστήματος «Περσέας» θα «επιβραβεύονται» επιπλέον από το
γεγονός ότι θα απαλλάσσονται και από τον αναπόφευκτο διοικητικό φόρτο που
επιφέρουν οι συχνές επισκέψεις ελεγκτικών κλιμακίων.
Συμπλήρωσε πως οι λεπτομερείς παράμετροι σχεδιασμού του
συστήματος «Περσέας» θα προκύψουν ύστερα από μια εκτενή και συστηματική
κοινωνική διαβούλευση μεταξύ των κοινωνικών εταίρων και των αρμόδιων
υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης &
Πρόνοιας και των ελεγκτικών του πυλώνων, δηλαδή της Επιθεώρησης Εργασίας και
της Ειδικής Υπηρεσίας Ελέγχου Ασφάλισης (ΕΥΠΕΑ) του ΙΚΑ.
Ανοδική η πορεία
της Minoan Lines
Το εννεάμηνο του 2014 αποτέλεσε μια περίοδο κατά την
οποία συνεχίστηκε η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Εταιρείας, τόσο
ως προς τον κύκλο εργασιών όσο και ως προς τα λειτουργικά και καθαρά κέρδη μετά
από φόρους.
Ειδικότερα, σε ενοποιημένο επίπεδο, ο κύκλος εργασιών της
Minoan Lines για το εννεάμηνο του 2014 διαμορφώθηκε σε € 134,9 εκ. έναντι
€127,8 εκ. το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2013,σημειώνοντας αύξηση 5,6% (+€7,1
εκ.).
Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών,
επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε € 17,6 εκ. το
εννεάμηνο 2014 έναντι € 12,3 εκ. το εννεάμηνο του 2013, εμφανίζοντας αύξηση
43,2%(+€5,3 εκ.). Τέλος, τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, για την
οικονομική περίοδο που έληξε στις 30/09/2014, διαμορφώθηκαν σε € 2,2εκ. έναντι
-€5,3 εκ. το ίδιο διάστημα πέρυσι, σημειώνοντας βελτίωση € 7,5 εκ.
Το 2014 είναι έτος καμπής για την ελληνική οικονομία,
αφού μετά από μια μακρά περίοδο οικονομικής ύφεσης, εισέρχεται σε σταδιακή ανάπτυξη
με την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος και θετικού ρυθμού ανάπτυξης κατά 1,7%
( πηγή ΕΛ.ΣΤΑΤ.) το γ’ τρίμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του
2013. Οι παραπάνω εξελίξεις αποτελούν θετικές ενδείξεις για την πορεία της
οικονομίας και επιβεβαιώνουν τη σταθεροποίησή της.
Επιπλέον, ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας συνεχίζει να
αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες κυρίως λόγω της σημαντικής πτώσης του
μεταφορικού έργου, ως απόρροια της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των
πολιτών καθώς και του υψηλού ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών του κλάδου. Η
Εταιρεία, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, έχοντας υλοποιήσει μια σειρά
αποφάσεων, έχει καταφέρει να βελτιώσει σημαντικά τις οικονομικές της επιδόσεις.
Όσον αφορά το τραπεζικό δανεισμό, η Minoan Lines είναι
απολύτως συνεπής στο πρόγραμμα αποπληρωμής των δανειακών της υποχρεώσεων και
πληροί το σύνολο των οικονομικών όρων (covenants) όπως αυτοί αναγράφονται στη
σχετική σύμβαση ομολογιακού δανείου. Συνέπεια των παραπάνω είναι η μείωση των
χρηματοοικονομικών εξόδων της Εταιρείας κατά 38,4% περίπου το εννεάμηνο του
2014 έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2013.
Επιπρόσθετα, το Μάρτιο του 2014 ολοκληρώθηκε με επιτυχία
αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ποσού € 30,6 εκ. Σημειώνεται ότι το Νοέμβριο του 2013
είχε ολοκληρωθεί αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους € 50,5 εκ.Οι παραπάνω
εξελίξεις ενδυναμώνουν περαιτέρω τη χρηματοοικονομική διάρθρωση της Εταιρείας
και της επιτρέπουν να ξεπεράσει την οικονομική κρίση με τις μικρότερες δυνατές
απώλειες.
Γραμμή Αγκώνα & Τεργέστη
Η εταιρεία δραστηριοποιήθηκε στη γραμμή της Αδριατικής
(Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκόνα - Τεργέστη), ενώ την περίοδο από 25/7/2014 έως
08/09/2014 στο λιμάνι της Ραβέννα, επιτυγχάνοντας υψηλά μερίδια αγοράς.
Συγκεκριμένα, η Εταιρεία από 01/01/2014 έως τις 30/09/2014 διακίνησε 374 χιλ.
επιβάτες, 85 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 62 χιλ. φορτηγά οχήματα. Τα μερίδια
αγοράς στην αγορά της Αγκώνα ανήλθαν σε 49,2% για τους επιβάτες, 46,2% για Ι.Χ.
αυτοκίνητα και 53,8% για φορτηγά αυτοκίνητα. Στο λιμάνι της Τεργέστης δεν
δραστηριοποιείται άλλη εταιρεία.
Γραμμή Κρήτης
Στη γραμμή «Ηράκλειο-Πειραιάς», η Minoan Lines διατήρησε
την ισχυρή θέση που παραδοσιακά κατέχει στην αγορά αυτή. Στο εννεάμηνο του
2014, η Εταιρεία διακίνησε 623 χιλ. επιβάτες, 79 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 42
χιλ. φορτηγά αυτοκίνητα. Τα μερίδια αγοράς στην εν λόγω γραμμή ανήλθαν σε 64,7%
για τους επιβάτες, 59,7% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 46,9% για τα φορτηγά
αυτοκίνητα.
Παραγγελίες 12 εκ.
δολ.
από κορεατικά ναυπηγεία σε ελληνικές εταιρείες
Φαίνεται ότι «κερδίζουν το στοίχημα» οι ελληνικές
επιχειρήσεις που κατασκευάζουν είδη ναυτιλιακού εξοπλισμού ακολουθώντας
εξωστρεφή πολιτική έναντι των διεθνών αγορών. Πρόκειται για μία σημαντική
προσπάθεια ανοίγματος στη διεθνή αγορά ναυπηγήσεων που εξελίσσεται και έφερε ήδη
τα πρώτα θετικά αποτελέσματα .
Τα καλά νέα ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Διεθνών
Οικονομικών Σχέσεων του υπουργείου Εξωτερικών Π. Μίχαλος, ως κεντρικός ομιλητής
στο συνέδριο «Greek Exports Conference 2014», που διοργανώνει η Ένωση
Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων και το οποίο τελεί
υπό την αιγίδα του υπουργείου Εξωτερικών.
Σύμφωνα με τον κ. Μίχαλο τα 12 εκατ. δολάρια αγγίζουν οι
παραγγελίες από κορεατικά ναυπηγεία προς τις ελληνικές εταιρείες ναυτιλιακού
εξοπλισμού στο πλαίσιο συμπερίληψή τους στους καταλόγους προμηθευτών των
κορεατικών, ιαπωνικών και κινεζικών ναυπηγείων. Επίσης στην ομιλία του μεταξύ
άλλων, αναφέρθηκε και στην ανάγκη συνεργασίας μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού
τομέα για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων και την
αύξηση του μεριδίου των ελληνικών εξαγωγών.
Το εορταστικό
ωράριο
στα εμπορικά καταστήματα του Πειραιά
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς ανακοινώνει το ωράριο
λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων για την εορταστική περίοδο στον Πειραιά,
από την Παρασκευή 12/12 έως και την Τετάρτη 31/12/2014:
Σάββατο 13/12 : 9.00 π.μ. - 4.00 μ.μ.
ΚΥΡΙΑΚΗ 14/12 : 11.00 π.μ. - 4.00 μ.μ.
Δευτέρα 15/12 : 9.00 π.μ. - 9.00 μ.μ.
Τρίτη 16/12 : 9.00 π.μ. - 9.00 μ.μ.
Τετάρτη 17/12 : 9.00 π.μ. - 9.00 μ.μ.
Πέμπτη 18/12 : 9.00 π.μ. - 9.00 μ.μ.
Παρασκευή 19/12 : 9.00 π.μ. - 9.00 μ.μ.
Σάββατο 20/12 : 9.00 π.μ. - 6.00 μ.μ.
ΚΥΡΙΑΚΗ 21/12 : 11.00 π.μ.- 6.00 μ.μ.
Δευτέρα 22/12 : 9.00 π.μ. - 9.00 μ.μ.
Τρίτη 23/12 : 9.00 π.μ. - 9.00 μ.μ.
Τετάρτη 24/12 : 9.00 π.μ. – 6.00 μ.μ.
Πέμπτη 25/12 : ΚΛΕΙΣΤΑ
Παρασκευή 26/12 : ΚΛΕΙΣΤΑ
Σάββατο 27/12 : 9.00 π.μ. – 6.00 μ.μ.
Κυριακή 28/12 : ΚΛΕΙΣΤΑ
Δευτέρα 29/12 : 9.00 π.μ. – 9.00 μ.μ.
Τρίτη 30/12: 9.00 π.μ. - 9.00 μ.μ.
Τετάρτη 31/12: 9.00 π.μ. – 6.00 μ.μ.
Πέμπτη 1/1: ΚΛΕΙΣΤΑ
Παρασκευή 2/1: ΚΛΕΙΣΤΑ
Από το Σάββατο 3/1/2015, επανέρχεται το χειμερινό ωράριο
που ακολουθείται από τα καταστήματα του Πειραιά.
Σχετικά με την αμοιβή του προσωπικού τις Κυριακές 14 και
21 Δεκεμβρίου, η νομοθεσία προβλέπει ότι:
Ο εργοδότης θα πρέπει να καταβάλλει την προσαύξηση που
ορίζεται, δηλαδή 75%. Επίσης, ο εργαζόμενος δικαιούται επιπλέον ανάπαυση,
τουλάχιστον 24 ωρών, μέσα στην εβδομάδα (Β.Δ. 748/13.9.1966)
Αν η εργασία του προσωπικού κατά τις Κυριακές περιοριστεί
σε εργασία μέχρι 5 ώρες δεν έχουν υποχρέωση οι εργοδότες να χορηγήσουν άλλη
ημέρα ανάπαυσης, οφείλουν όμως να καταβάλουν τα αντίστοιχα ωρομίσθια για την
παρασχεθείσα εργασία με προσαύξηση 75%.
“Τσιγαράδικο” με φορτίο
4,5 εκατομμύρια πακέτα
πιάστηκε στην Πάχη
Στην κατάσχεση οχηματαγωγού πλοίου που
μετέφερε εννέα φορτηγά οχήματα «φίσκα» με ποσότητες λαθραίων
τσιγάρων, που εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 90.000.000 τσιγάρα, προέβησαν
τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου, στελέχη του Λιμενικού Σώματος.
Η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε στην Αγία
Τριάδα της Πάχης Μεγάρων, όπου
στην ξηρά κατασχέθηκε ένα άλλο φορτηγό. Συνελήφθησαν επτά αλλοδαποί
μέλη του πληρώματος.
Η επιχείρηση εντάσσεται στο πλαίσιο των
συστηματικών και εντατικών ελέγχων που πραγματοποιεί το Λιμενικό για την καταπολέμηση των
οργανωμένων μορφών εγκληματικότητας και τη δίωξη του λαθρεμπορίου.
Ειδικότερα, μετά από αξιοποίηση πληροφοριών, διεξήχθη
συντονισμένη επιχείρηση δυνάμεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής
(Πλοίο Ανοιχτής Θαλάσσης, σκάφος και στελέχη της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών)
αποτέλεσμα της οποίας ήταν ο εντοπισμός του εν λόγω πλοίου, το οποίο
επιχειρούσε λαθραία εκφόρτωση εννέα (09) Φ/Γ οχημάτων
και του λαθραίου φορτίου τους πρώτες πρωινές ώρες σήμερα σε προβλήτα της
περιοχής “ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ” Πάχης Μεγάρων. Ταυτόχρονα, προσωπικό
των αρμόδιων Διευθύνσεων Ασφάλειας και Επιχειρήσεων του Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
ακινητοποίησε επί της ακτής ένα ακόμη Φ/Γ όχημα που συμμετείχε στην
προαναφερθείσα παράνομη δραστηριότητα.
Επισημαίνεται ότι, η συγκεκριμένη ποσότητα
λαθραίων τσιγάρων αποτελεί τη δεύτερη σε μέγεθος που έχει κατάσχει το
Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. μέχρι σήμερα και η ακριβής
καταμέτρησή της θα διενεργηθεί από τις αρμόδιες Τελωνειακές Αρχές. Υπογραμμίζεται
ότι, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το ύψος των διαφυγόντων δασμών ανέρχεται
σε περίπου 30.000.000 ευρώ.Αξίζει τέλος να αναφερθεί η σπουδαιότητα του
εγχειρήματος του σημερινού περιστατικού καθόσον η εγκληματική ομάδα που
εκμεταλλευόταν το συγκεκριμένο πλοίο προέβαινε σε συνεχείς μετονομασίες του,
γεγονός που καθιστούσε ιδιαίτερα δυσχερή τον εντοπισμό του από τις
Υπηρεσίες Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο
Ελευσίνας, ενώ για το περιστατικό έχει ενημερωθεί ο αρμόδιος Εισαγγελέας
Πλημμελειοδικών Αθηνών για τις περαιτέρω ενέργειες.
O υπουργός Ναυτιλίας και
Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, από τη Νέα Υόρκη όπου
πραγματοποιεί προγραμματισμένη επίσκεψη, επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον Αρχηγό
του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχο Λ.Σ. Αθανασόπουλο
Αθανάσιο, μέσω του οποίου εξέφρασε τα θερμά του συγχαρητήρια στα στελέχη του
Λιμενικού Σώματος που συμμετείχαν σε μία ακόμη πολύ σημαντική επιτυχία για την
καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος.
“Θέλω να
μεταφέρετε τα θερμά συγχαρητήρια εκ μέρους της Πολιτείας και του ελληνικού λαού προς
τα στελέχη
που συμμετείχαν σε αυτή την επιχείρηση. Χάρις
στην αυτοθυσία τους, την προσήλωση στο καθήκον και το υψηλό
αίσθημα επαγγελματισμού που επέδειξαν, οδηγηθήκαμε σε
μία ακόμη μεγάλη επιτυχία του Λιμενικού Σώματος απέναντι στις οργανωμένες
μορφές εγκλήματος.
Το Λιμενικό Σώμα, αλλά και όλα τα Σώματα Ασφαλείας,
αποτελούν σήμερα τους εγγυητές της ασφάλειας των πολιτών και της κοινωνικής
συνοχής της χώρας”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ανακοινώσεις για τις
ενάλιες ανασκαφές στα Αντικύθηρα
Το «Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη» με την ευκαιρία της
ολοκλήρωσης της α’ φάσης των εναλίων ανασκαφών στα Αντικύθηρα το 2014 και του
προγραμματισμού των ανασκαφών για τα επόμενα χρόνια, διοργανώνει εκδήλωση την
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου στις 7 το απόγευμα για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων
και συμπερασμάτων της έρευνας.
Εισηγητής θα είναι ο πρόεδρος του Ιδρύματος Αικατερίνης
Λασκαρίδη, Πάνος Λασκαρίδης και ομιλητές:
Η δρ. Αγγελική Σίμωση (διευθύντρια Εφορείας Εναλίων
Αρχαιοτήτων, υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού) , ο δρ. Bredan Foley (αρχαιολόγος, διευθυντής
Ανασκαφής, Ερευνητής του Ωκεανογραφικού Ινστιτούτου Woods Hole των ΗΠΑ) και ο δρ. Θεοτόκης
Θεοδούλου (επιστημονικός υπεύθυνος Ανασκαφής, διεύθυνσης Εφορείας Εναλίων
Αρχαιοτήτων υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο κτήριο του Ιδρύματος
Αικατερίνης Λασκαρίδη (2ας Μεραρχίας36 & Ακτής Μουτσοπούλο) και θα
ακολουθήσει μικρή δεξίωση.
Σημειώνεται ότι είναι δυνατή η παρακολούθηση της εκδήλωσης
μέσω livestreaming στην
ιστοσελίδα του Ιδρύματος www.laskaridou.gr/Livestream.php.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου