Ο "Τύπος Πειραιώς" μεταφέρθηκε πλέον σε νέα πλατφόρμα (www.typospeiraiws.gr). Σας περιμένουμε με μοντέρνα διάθεση.

Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου 2014

Παρέμβαση Μαρινάκη για έργα και κυκλοφοριακό - Βαρβιτσιώτης: "Η ελληνική ναυτιλία δεν φοβάται τις κρίσεις" - Σύμβαση για επαναλειτουργία του λιγνιτωρυχείου της Βεύης - ΕΣΕΕ: Υπέρ του "Περσέα" και της επιβράβευσης του συνεπούς επιχειρηματία

ΗΡΘΕ ΝΕΟ E-MAIL ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ “ΦΙΛΑΚΙΑ”

Παρέμβαση Μαρινάκη
για έργα και κυκλοφοριακό
ΕΞΩΡΑΪΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΟΤΑΞΙΩΝ 
ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ 
ΤΗΣ ΠΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ
Δεν θα αφήσουμε εκτεθειμένους τους πολίτες στην σκόνη, την βρωμιά και σε πιθανές πλημμύρες”. Αυτό τόνισε ιδιαίτερα χθες, κατά την τοποθέτησή του στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Βαγγέλης Μαρινάκης. Ο πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, αναφέρθηκε εκτενέστατα στα έργα του Μετρό, του Τραμ και στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στο κυκλοφοριακό της πόλης. Συγκεκριμένα, είπε:

"Κατά κοινή ομολογία αυτή τη στιγμή ολόκληρη η λειτουργία της πόλης και η καθημερινότητα των Πειραιωτών, επηρεάζεται καταλυτικά από τα έργα για την επέκταση του μετρό και του τραμ στον Πειραιά. Κι αν για το πρώτο μελλοντικά συμφωνούμε ότι θα μπορούσε να λύσει πολλά από τα κυκλοφοριακά προβλήματα που ταλανίζουν την πόλη εδώ και πολλά χρόνια, ουδείς δεν μπορεί να διαφωνήσει ότι ο τρόπος που στήθηκαν τα εργοτάξια, δημιουργούν δομικά προβλήματα στο κέντρο του Πειραιά. Από την μια, υπάρχουν εμφανείς αρνητικές συνέπειες αναφορικά με την εμπορική δραστηριότητα, και από την άλλη είναι ξεκάθαρο, πως επιβαρύνεται και σε επίπεδο αισθητικής ο αστικός ιστός. Επιπλέον, και αυτό είναι το σοβαρότερο, από την πρώτη στιγμή εντοπίσαμε σοβαρά ζητήματα ασφαλείας για τους πολίτες που κινούνται γύρω από τα εργοτάξια, και κατόπιν οδηγιών της νέας Δημοτικής Αρχής, προωθήθηκαν οι απαραίτητες βελτιωτικές κινήσεις. Ωστόσο, συναντούμε αρνήσεις. Αν εξακολουθήσει αυτό, να είστε βέβαιοι ότι θα προχωρήσουμε μόνοι μας. Δεν σταματούμε όμως εδώ. Η Δημοτική Αρχή, με την χορηγία της ΠΑΕ Ολυμπιακός, αναλαμβάνει άμεσα σειρά πρωτοβουλιών για τον εξωραϊσμό της εικόνας των εργοταξίων, αφού δεν είναι δυνατόν, το κέντρο της πόλης να παρουσιάζει αυτή την εικόνα, που είναι απαράδεκτη, τόσο για τους δημότες, όσο και για τους επισκέπτες της. Ταυτόχρονα, μελετούμε αντίστοιχες ενέργειες για την διευκόλυνση της καθημερινότητας των δημοτών. Κυρίως, στεκόμαστε στο κομμάτι της επανεξέτασης των όρων λειτουργίας των εργοταξίων και της κατάληψης οδοστρωμάτων και πεζοδρομίων. Είμαστε αποφασισμένοι να παρακάμψουμε πάση θυσία τα όποια εμπόδια, ακόμη και να συγκρουστούμε αν χρειαστεί.
Δεν θα ανεχθούμε να παρουσιάζει η πόλη τέτοια εικόνα κατά την περίοδο των Γιορτών, ούτε θα αφήσουμε εκτεθειμένους τους πολίτες στην σκόνη, την βρωμιά και πιθανές πλημμύρες. Αν η προηγούμενη Δημοτική Αρχή ονειρευόταν την πόλη σαν έναν μεγάλο καταυλισμό και είχε συνηθίζει ηθελημένα ή μη να σκύβει το κεφάλι, εμείς δεν είμαστε διατεθειμένοι να το επιτρέψουμε. Παραδώσαμε εμείς μελέτη για την βελτίωση των εξωτερικών όψεων των εργοταξίων, ώστε να πάψουν να θυμίζουν τσαντίρι και περιμένουμε ανταπόκριση. Δεν ανεχόμαστε να αγνοείται η Δημοτική Αρχή από κανέναν και για κανένα λόγο.
Αντίστοιχη είναι η αποφασιστικότητα μας και για το τραμ, το οποίο δημιουργεί σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα και ειδικά στα σημεία εισόδου της πόλης από την περιοχή του Νέου Φαλήρου, όπου ειδικά τις πρώτες πρωινές ώρες είναι απροσπέλαστα. Το ίδιο βέβαια ισχύει και στο κέντρο της πόλης, όπου πέραν της κυκλοφοριακής συμφόρησης, επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο το πρόβλημα της στάθμευσης. Κατανοούμε απόλυτα τους πολίτες, τους ακούμε και συμμεριζόμαστε τους προβληματισμούς τους. Άλλωστε, από την προεκλογική κιόλας περίοδο, τόσο ο συνδυασμός, όσο και εγώ προσωπικά, είχαμε εκφράσει σοβαρούς ενδοιασμούς, όχι μόνο για την ορθότητα της απόφασης της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής να δεχθεί την επέκταση του τραμ στο κέντρο του αστικού ιστού της πόλης μας, αλλά και για την λογική της σύμβασης με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, από την οποία δεν προκύπτει σχεδόν κανένα αντισταθμιστικό όφελος, κάτι που αν μη τι άλλο είναι από περίεργο έως σκανδαλώδες αν αναλογιστεί κανείς τα ισχύοντα σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Το Περιστέρι δεν είναι μακριά. Αν θέλετε πηγαίνετε να δείτε πώς φτιάχτηκε ένας ολόκληρος Δήμος μέσω της συμφωνίας για το ΜΕΤΡΟ. Εδώ δεν έγινε τίποτα απ' αυτά. Για το γεγονός, αυτό, υπάρχουν αναμφισβήτητες ευθύνες της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής και προσωπικά του πρώην Δημάρχου, που επέδειξε ανεξήγητη ανοχή και ατολμία στο συγκεκριμένο μέτωπο. Εξ άλλου, δεν είναι δυνατόν, ο Δήμος του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, να μην μπορεί να επιβάλλει τις απόψεις του για ένα τόσο σημαντικό έργο, που ουσιαστικά θα καθορίσει την μελλοντική εικόνα του Πειραιά. Αρκεί να σας πω ότι επρόκειτο για μία σύμβαση όπου βασιλεύει η απόλυτη προχειρότητα. Επίσης είναι τουλάχιστον ανεξήγητο, το γεγονός ότι δεν έχει παραδοθεί στον Δήμο μία ολοκληρωμένη και συνολική κυκλοφοριακή μελέτη για την εικόνα που θα προκύψει μετά το πέρας των εργασιών. Η μελέτη που έχει περιέλθει στα χέρια της παρούσας Δημοτικής Αρχής, όχι μόνο δεν δίνει αξιόπιστα στοιχεία για την εικόνα της πόλης μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης φάσης των εργασιών, αλλά δεν λαμβάνει υπ όψιν ούτε τους σταθμούς επιβίβασης και αποβίβασης του ΟΑΣΑ και του ΗΛΠΑΠ. Εμείς δεσμευόμαστε πως δεν πρόκειται να μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια, ούτε να μιμηθούμε την ανευθυνότητα κάποιων άλλων και να δρούμε εις βάρος της αναπτυξιακής προοπτικής της πόλης και της εύρυθμης λειτουργίας της. Βρισκόμαστε ήδη σε συζητήσεις με την κοινοπραξία για την προώθηση διορθωτικών κινήσεων που θα αποσυμφορήσεων την πόλη, πάντα με βάση και τις προτάσεις των κοινωνικών φορέων, ενώ αναζητούμε και βελτιωτικές παρεμβάσεις στο κομμάτι του συμφώνου συνεργασίας προς το συμφέρον του Πειραιά, τις οποίες και διαπραγματευόμαστε και είμαστε αποφασισμένοι να φθάσουμε ως το τέλος. Αν οι υπεύθυνοι της κοινοπραξίας δεν παρουσιάσουν άμεσα μια ολοκληρωμένη μελέτη όπως υποχρεούνται, να είστε σίγουροι πως θα το κάνουμε εμείς, με το οποιοδήποτε κόστος.
Σε όλα τα παραπάνω προστίθενται και οι μονοδρομήσεις, που επίσης δημιούργησε ουκ ολίγες στρεβλώσεις, μια και επίσης επρόκειτο για μια μη ολοκληρωμένη μελέτη. Είναι χαρακτηριστικό, πως δεν δόθηκε λύση σε κανένα από τα πάγια προβλήματα που αντιμετωπίζει διαχρονικά η πόλη, όπως η συμφόρηση γύρω από το λιμάνι ή η διευκόλυνση της πρόσβασης προς την θάλασσα και ιδίως στην Πειραϊκή, όπου πολίτες και καταστηματάρχες έχουν δικαιολογημένα παράπονα, εξαιτίας των προβλημάτων που προέκυψαν. Μέσα σε μια στιγμή είδαν να ανατρέπεται η καθημερινότητά τους, χωρίς μάλιστα να υπάρχουν αξιόπιστες εναλλακτικές λύσεις. Αντίθετα δημιουργήθηκαν προβλήματα σε όλα τα επίπεδα και φυσικά και στο εμπορικό κέντρο της πόλης. Μέσα στις άμεσες προτεραιότητές μας, είναι η διευκόλυνση της απευθείας εισόδου των επισκεπτών της πόλης στην Πειραϊκή και η διευκόλυνση της διέλευσής τους σ' αυτή. Αυτό θέλουν κάτοικοι και καταστηματάρχες. Εμείς θα επανεξετάσουμε και αυτό το ζήτημα προκειμένου να εξασφαλίσουμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις, και πάλι σε απόλυτη συνεργασία με τους φορείς της πόλης μας, η γνώμη των οποίων για άγνωστους λόγους αγνοήθηκε επιδεικτικά από τους αρμόδιους και από τον πρώην δήμαρχο, που διαφήμιζε κιόλας αυτές τις πρόχειρες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις. Και για τον τρόπο που ενήργησε ο πρώην δήμαρχος, δεν υπάρχει καμία απολύτως δικαιολογία.
Να είστε σίγουροι, πως θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί. Και να ξέρετε, πως δεν θα διστάζαμε ακόμη και να βάλουμε φρένο, τόσο στο έργο της διέλευσης του τραμ, όσο και το μετρό για να επιβάλλουμε τις απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία της πόλης, παρεμβάσεις. Όσο χρόνο κι αν μας πάρει και με οποιοδήποτε νόμιμο μέσο. Εμείς εδώ δεν δεχόμαστε κανένα είδους παιχνίδι στις πλάτες των Πειραιωτών που μας εμπιστεύθηκαν, και φυσικά δεν πρόκειται να υποθηκεύσουμε κατά κανένα τρόπο το μέλλον της πόλης".

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ
Βαρβιτσιώτης: 
"Η ελληνική ναυτιλία δεν φοβάται τις κρίσεις"
πραγματοποιήθηκε στο Metropolitan Club της Νέας Υόρκης το 16ο ετήσιο διεθνές φόρουμ της Capital Link για την Ελλάδα με θέμα «Επενδύοντας στην ανάπτυξη», στο οποίο συμμετείχε ως κεντρικός ομιλητής ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, στην ομιλία του, στάθηκε στη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας και στη θετική πορεία των μεγεθών μέσα στη φετινή χρονιά, όπως επιβεβαιώθηκαν άλλωστε και από την τελευταία έκθεση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου:
«Από την αρχή της κρίσης ο ελληνικός στόλος διατήρησε την ανταγωνιστικότητα του, κυριαρχώντας τόσο σε ευρωπαϊκό πεδίο, όσο και σε παγκόσμιο. Αντιλαμβάνεστε τι σημασία έχει αυτό για τη χώρα μας, όταν το 90% του διεθνούς εμπορίου εξυπηρετείται από τις θαλάσσιες μεταφορές και η ελληνική ναυτιλία είναι κυρίαρχη σε αυτό τον τομέα», τόνισε ο υπουργός. «Η ναυτιλία δε φοβήθηκε την κρίση επενδύοντας σε νέα πλοία, στην καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα, διατηρώντας τα πλεονεκτήματα τους» σημείωσε, ενώ παράλληλα συμπλήρωσε ότι «χωρίς καμία αμφιβολία, η ναυτιλία έχει αναγνωριστεί ως ένα μη διαπραγματεύσιμο, ιστορικό, εθνικό, οικονομικό και στρατηγικό πλεονέκτημα, το οποίο πρέπει να παραμείνει ανταγωνιστικό».
Στη συνέχεια της ομιλίας του ο κ. Βαρβιτσιώτης, υπογράμμισε τη σημασία του φορολογικού πλαισίου για τη ναυτιλία, ώστε, όπως είπε, «να διαφυλαχθεί η βιώσιμη ανάπτυξη της, που συνεπάγεται θετικά οφέλη για την Εθνική Οικονομία», κάτι που αποτέλεσε, άλλωστε, σταθερή πολιτική του προτεραιότητα κατά την Ελληνική Προεδρία στην ΕΕ, το προηγούμενο εξάμηνο. «Η Ευρώπη οφείλει να υπερασπιστεί την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της και να διατηρήσει εδώ εταιρείες και κεφάλαια προς όφελος των πολιτών της. Με τη Διακήρυξη των Αθηνών, που υιοθετήθηκε χαράξαμε αυτή την προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια», σημείωσε σχετικά.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου ξεκαθάρισε ότι «σήμερα η Ελλάδα αλλάζει, στο πλαίσιο μιας συνολικής στρατηγικής για την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων κερδοφόρων επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένου του τομέα των λιμανιών». Ταυτόχρονα, υπογράμμισε ότι «η συνεχιζόμενη διεθνής ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών για την απόκτηση των μετοχών του κεφαλαίου των μεγάλων ελληνικών λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, θα ενισχύσει τη θέση και τον ρόλο των Ελληνικών λιμανιών και τις δυνατότητες ανάπτυξής που μπορούν να έχουν αυτά ως κόμβοι και διαμετακομιστικά κέντρα για την Ανατολική Μεσόγειο, τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη. Το εξαιρετικά επιτυχημένο παράδειγμα των επενδύσεων της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο σύμφωνα με τη νέα συμφωνία που υπογράψαμε την περασμένη εβδομάδα προβλέπει νέες επενδύσεις 230 εκατομμύριων ευρώ, ανοίγει το δρόμο. Το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να αναδειχθεί σε κομβικό λιμάνι της Μεσογείου για το διαμετακομιστικό εμπόριο και να συμβάλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη νέων θέσεων εργασίας» τόνισε. Παράλληλα, επεσήμανε την επιτυχημένη παρουσία της Cosco στην Ελλάδα και την αύξηση που επέφερε στη διακίνηση εμπορευμάτων: «Η αύξηση των εμπορευματοκιβωτίων από και προς τον Πειραιά είναι μοναδική» επεσήμανε, ενώ εστίασε στην κατακόρυφη άνοδο που καταγράφουν οι αριθμοί από το 2008 και έπειτα «όταν δηλαδή ήταν κοντά στα 400.000 TEUs, ενώ αυτή τη χρονιά πλησιάζουμε τα 3.500.000 TEUs και όταν η διακίνηση, αντίστοιχα, στα υπόλοιπα ανταγωνιστικά Μεσογειακά λιμάνια αυξήθηκε μόνο κατά 20% κατά την ίδια περίοδο».
Παράλληλα, ο κ. Βαρβιτσιώτης έκανε αναφορά και στη διασύνδεση του λιμανιού του Πειραιά με τον σιδηρόδρομο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, χαρακτηρίζοντάς τη «ως μια εξέλιξη που ενισχύει ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά», καθώς και του ρόλου τους ως διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο. «Εταιρίες όπως οι HP, HUAWEI, ZTE έχουν ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον τους για την χρήση του λιμένος Πειραιά ως κυρίου κόμβου διανομής τους στην Ευρώπη», επεσήμανε. «Εκτός από το άμεσο όφελος της αυξημένης διακίνησης κοντέινερ», όπως είπε, «σημαντική αναμένεται να είναι η μακροπρόθεσμη επίδραση στην ανάπτυξη δικτύου επιχειρήσεων γύρω από το λιμάνι του Πειραιά. Μέχρι το 2018 η προστιθέμενη αξία θα αυξηθεί τόσο για τις επιχειρήσεις που είναι άμεσα συνδεδεμένες με τη ναυτιλία, όσο και για το ευρύτερο δίκτυο επιχειρήσεων –κυρίως αποθήκευσης (logistics) και βιομηχανικών– που συγκεντρώνονται στην περιοχή λόγω της αυξημένης δραστηριότητας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, έδωσε έμφαση στην ανάπτυξη του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού και συγκεκριμένα στο Γιώτινγκ και την κρουαζιέρα.
«Ο Θαλάσσιος Τουρισμός μπορεί να αποτελέσει την πηγή ανάπτυξης για τη χώρα εύκολα, γρήγορα, χωρίς μεγάλες επενδύσεις, χωρίς να χρειάζεται όλη αυτή η γραφειοκρατική διαδικασία για την κατασκευή ενός ξενοδοχείου, τις πολεοδομικές ρυθμίσεις, τις παρεκκλίσεις και όλα τα σχετικά. Το μεγάλο στοίχημα για τη χώρα είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου για τις επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων αλλά και η ανάδειξη νέων προορισμών για την κρουαζιέρα, ο εμπλουτισμός δηλαδή του τουριστικού προϊόντος. Άλλωστε υπάρχουν ακόμη πολλοί αναξιοποίητοι θησαυροί της χώρας», τόνισε. «Ακόμη και σήμερα, αν έρθετε στο λιμάνι του Πειραιά θα δείτε ότι φιλοξενούμε τουλάχιστον τρία μεγάλα κρουαζιερόπλοια», σημείωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης, υπογραμμίζοντας ότι η προσπάθεια για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου πρέπει να προχωρήσει, καθώς αποτελεί μία εξέλιξη που θα αποφέρει ανεκτίμητα οφέλη για την Εθνική Οικονομία. «Σε αυτή την κατεύθυνση», είπε, «κατασκευάζονται λιμάνια - προορισμοί για την Κρουαζιέρα σε νέους τόπους, ώστε να προσφερθούν πολλαπλές δυνατότητες που θα προκαλέσει το ενδιαφέρον της κρουαζιέρας, αλλά και επιμήκυνση του χρόνου της τουριστικής περιόδου».
Αναφορά έκανε και στη βιομηχανία του γιώτινγκ που έχει ακόμη πολλές δυνατότητες ανάπτυξης, αφού βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. «Για το γιώτινγκ ολοκληρώσαμε ένα νόμο μετά από χρόνια παλινωδιών γύρω από αυτό θέμα και ήδη βλέπουμε τα αποτελέσματα τους, καθώς φέτος είχαμε σημαντική αύξηση στις επισκέψεις στις ελληνικές θάλασσες mega yachts και ευρύτερα σκαφών αναψυχής», σημείωσε συγκεκριμένα.
Τέλος ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου ανέφερε τη σημασία που έχει η θάλασσα και οι δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτή. «Η θάλασσα μπορεί να προσφέρει ανάπτυξη, μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις και να δημιουργεί τις ευκαιρίες που αποζητά η χώρα μας. Όποτε την εμπιστευτήκαμε, μας έδωσε θέσεις εργασίας, πλούτο αλλά και κύρος. Άλλωστε η ναυτιλία είναι από τους ελάχιστους τομείς της χώρας που διαπρέπουμε και κάθε φορά που είμαι ομιλητής σε διεθνές forum, το νιώθω. Η Ελλάδα μπορεί να κυριαρχεί στη θάλασσα. Τρανή απόδειξη είναι ο πρωταγωνιστικός ρόλος της στη ναυτιλία και τις θαλάσσιες δραστηριότητες», κατέληξε.

ΥΠΕΚΑ
Σύμβαση για επαναλειτουργία 
του λιγνιτωρυχείου της Βεύης
Την υπογραφή της σύμβασης εκμίσθωσης του λιγνιτωρυχείου της Βεύης στη Φλώρινα ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος, σύμφωνα με το οποίο αναμένονται άμεσα καθαρά κέρδη για το Δημόσιο ύψους 150 εκατ. ευρώ σε βάθος 15ετίας από τα μισθώματα. Η σύμβαση θα κατατεθεί προς κύρωση από την Ολομέλεια της Βουλής.

«Η επαναλειτουργία του λιγνιτωρυχείου της Βεύης στη Φλώρινα είναι εξαιρετικά σημαντική, τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και συνολικά για τη χώρα. Το λιγνιτωρυχείο της Βεύης αποτελεί έναν πολύ σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα για την απρόσκοπτη και αποδοτική λειτουργία μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, διασφαλίζοντας περαιτέρω την ενεργειακή επάρκεια της χώρας μας», επισημαίνει το ΥΠΕΚΑ.
Με την επαναλειτουργία του λιγνιτωρυχείου δημιουργούνται σχεδόν 500 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης και σχεδόν 2.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.
Στα δεκαπέντε μισθωτικά έτη που προβλέπονται αρχικά, τα άμεσα καθαρά έσοδα του Δημοσίου από μισθώματα αναμένεται να ξεπεράσουν τα 150 εκατομμύρια ευρώ.
Οι επενδύσεις για προστασία του περιβάλλοντος θα ξεπεράσουν στο ίδιο διάστημα τα 26 εκατ. ευρώ, οι δαπάνες μηχανολογικού και άλλου εξοπλισμού τα 28 εκατ. και οι δαπάνες για ερευνητικές εργασίες τα 6 εκατ. ευρώ.

ΔΗΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Στον Ξενώνα Αστέγων οι 15 Ιρακινοί μετανάστες
Μετανάστες από το Ιράκ που αποβιβάστηκαν στην Ιεράπετρα από το πλοίο “Baris” και φιλοξενούνται προσωρινά σε αίθουσα του ΟΛΠ επισκέφθηκε χθες ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης συνοδευόμενος από την πρόεδρο της ΚΟΔΕΠ Κορίνα Λαουλάκου.
Ο κ. Μώραλης ενημερώθηκε από τον υπεύθυνο του Ερυθρού Σταυρού για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι δεκαπέντε μετανάστες, ανάμεσα τους και μικρά παιδιά, για τις συνθήκες μεταφοράς τους στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και για τον  τρόπο με τον οποίο θα προωθηθούν στις χώρες προέλευσής τους.
Με απόφαση του δημάρχου Πειραιά θα φιλοξενηθούν στον Ξενώνα Αστέγων του Δήμου Πειραιά μέχρι η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού να τους επανενώσει  με τις οικογένειές τους. Στον Ξενώνα Αστέγων θα τους παρασχεθεί στέγη, φαγητό και ρουχισμός.
Σε δήλωσή του ο Γιάννης Μώραλης τόνισε: «Ο Δήμος Πειραιά αν και έχει περιορισμένες δυνατότητες θα κάνει ό,τι μπορεί για να βοηθήσει αυτούς τους συνανθρώπους μας σε αυτή τη δύσκολη στιγμή της ζωής τους. Τους διαβεβαίωσα πως ο Δήμος βρίσκεται στο πλευρό τους και ήδη στον Ξενώνα των Αστέγων έγιναν οι απαραίτητες προετοιμασίες για να μπορέσουν να μείνουν μέχρι να βρεθούν ξανά με τις οικογένειές τους, γεγονός που ευχόμαστε να γίνει σύντομα. Θα πρέπει όμως να καταστεί σαφές ότι δυστυχώς δεν υπάρχουν περαιτέρω δυνατότητες από τον Δήμο Πειραιά».

ΕΣΕΕ
Υπέρ "Περσέα" και επιβράβευσης 
του συνεπούς επιχειρηματία
Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας χαιρετίζει την δημιουργία του συστήματος «Περσέας» από τον υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γιάννη Βρούτση. Σε σχετική ανακοίνωσή της, αναφέρει:
Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό λευκό μητρώο συνεπών επιχειρήσεων που εντοπίζει, καταγράφει και αναδεικνύει την συνεπή επιχειρηματικότητα, η οποία συμμορφώνεται με την εργατική νομοθεσία, προωθεί την απασχόληση και δεν χρησιμοποιεί αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία. 
Οι επιχειρήσεις που θα περιληφθούν θα εξαιρούνται από τους χρονοβόρους και αποπροσανατολιστικούς ελέγχους της Επιθεώρησης Εργασίας, ενώ, όπως ανακοινώθηκε από τον Υπουργό, θα απολαμβάνουν διοικητικών διευκολύνσεων και μειωμένης καταβολής του μη μισθολογικού κόστους των εργαζομένων τους. Παράλληλα, θα απελευθερώνονται οι περιορισμένοι ελεγκτικοί μηχανισμοί του Κράτους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν περισσότερο στοχευμένα την συστηματική παραβατικότητα, την μαύρη εργασία και την εισφοροδιαφυγή.
Η ΕΣΕΕ ανέκαθεν ήταν υπέρ της επιβράβευσης του συνεπούς επιχειρηματία. Πάντοτε μέσα στα χρόνια της κρίσης και της ύφεσης, εκφράζαμε την άποψη ότι, ενώ καλώς ασχολούμαστε όλοι με την υποβοήθηση της επιχείρησης που έχει πληγεί από την κρίση με αποτέλεσμα να μην είναι συνεπής, ουδείς ασχολείται με τους επιχειρηματίες εκείνους που –αν και έχουν παρομοίως πληγεί από την κρίση- είναι συνεπείς με τις πάσης φύσεως υποχρεώσεις τους, μέσα από το υστέρημά τους.
Η δημιουργία του συστήματος «Περσέας» έρχεται να αντιστρέψει την τάση αυτή, δείχνοντας –ελπίζουμε- την γενικότερη μεταστροφή της Πολιτείας ως προς την επιβράβευση του συνεπούς επιχειρηματία, η οποία πρέπει να επεκταθεί και σε άλλους τομείς όπως ο φορολογικός, όχι μόνο μέσω εξυπηρετήσεων αλλά και μέσω σημαντικών εκπτώσεων στις καταβολές τους.
Η ΕΣΕΕ παραμένει στην διάθεση του Υπουργείου για τον τελικό καθορισμό εκείνων των προϋποθέσεων και των κριτηρίων ένταξης στο σύστημα «Περσέας», που θα εξασφαλίσουν την επιβράβευση της συνεπούς επιχειρηματικότητας, που σέβεται τους εργαζομένους, την εργατική νομοθεσία και επενδύει στην ποιότητα της εργασίας.

ΟΛΠ
Φιλανθρωπικές προσφορές 
εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων
Για τα φετινά Χριστούγεννα ο ΟΛΠ Α.Ε. στα πλαίσια των πολιτικών κοινωνικής ευθύνης που ασκεί, επιδεικνύοντας έμπρακτα το ενδιαφέρον του για τις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες της περιοχής του λιμένα, αντί για την καθιερω
μένη Χριστουγεννιάτικη Γιορτή, αποφάσισε:

- Να είναι κύριος χορηγός σε ένα διαφορετικό, τετραήμερο, χειμερινό Bazaar βιβλίου, που διοργανώνει ο Βήμα FM στο στάδιο Ειρήνης και Φιλίας από τις 11 – 14 Δεκεμβρίου. Η εκδήλωση θα πλαισιωθεί με πλούσιο μουσικό πρόγραμμα από γνωστούς καλλιτέχνες και από τη Καμεράτα του Μεγάρου Μουσικής. Τα έσοδα από την ενέργεια αυτή με τίτλο ’’ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ, ΓΙΑ 1 ΕΥΡΩ, ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΟ’’ θα διατεθούν εξ ολοκλήρου για την οικονομική ενίσχυση του Κέντρου Άστεγων και Άπορων του Δήμου Πειραιά.
- Να ενισχύσει με αγορές τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης την Τράπεζα Τροφίμων του Δήμου Περάματος η οποία στηρίζει πάνω από χίλιους συμπολίτες μας που βρίσκονται σε άσχημη οικονομική κατάσταση.
- Τη σίτιση και φέτος κατά τις ημέρες των εορτών, όλων των άστεγων του λιμένα.
- Τη χορήγηση δωροεπιταγών σε όλα τα παιδιά των εργαζομένων στους Δήμους Πειραιά, Δραπετσώνας-Κερατσινίου και Περάματος.
- Τη διάθεση δωρεάν προσκλήσεων στα παιδιά των εργαζομένων για την παράσταση «Ο Γύρος του Κόσμου σε 80 ημέρες» του Ιουλίου Βερν.
- Στήριξη σε ευπαθείς ομάδες πολιτών (άτομα με ειδικές ανάγκες, μετανάστες κλπ.) μέσω των υπηρεσιών της Εκκλησίας και των Δήμων.


Μυστήριο με το “τσιγαράδικο” 
που… ξεχάστηκε στο Πόρτο Βρώμη
Το πλοίο με το όνομα «Amaranthus», μήκους περίπου 57 μέτρων και σημαίας των νησιών Παλάου, εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του όχι στα ανοιχτά της θάλασσας αλλά… δεμένο από την πρύμνη μέσα στο κόλπο του Πόρτο Βρώμη, στην Αναφωνήτρια. Μάλιστα, το πλοίο δεν εντοπίστηκε από κάποιον κάτοικο ή επαγγελματία της περιοχής, αλλά από όχημα του Λιμενικού που πραγματοποιούσε χερσαία περιπολία στις δυτικές ακτές του νησιού.
Πάνω στο πλοίο, βρέθηκαν εκατοντάδες κιβώτια με τσιγάρα, τα οποία καταλάμβαναν περίπου τον μισό χώρο των αμπαριών, ενώ δεν βρέθηκε κανένα από τα μέλη του πληρώματος. Ωστόσο, κατά τον έλεγχο των λιμενικών βρέθηκαν έγγραφα στα οποία αναφέρεται εκτός από το όνομα «Amaranthus» και ένα δεύτερο όνομα για το πλοίο το «Isik 2» με σημαία Μολδαβίας. Το ίδιο όνομα ήταν εμφανές και πάνω στο πλοίο αν και υποτυπωδώς είχε σβηστεί.
Ακόμη, βρέθηκαν λίστες με τα ονόματα των μελών του πληρώματος, ουκρανικής καταγωγής και ακολούθως ειδοποιήθηκαν οι αστυνομικές Αρχές, προκειμένου να συμβάλουν στον εντοπισμό τους.
Οι λιμενικοί που έσπευσαν στην περιοχή για αυτοψία, έδεσαν το πλοίο με ασφάλεια ώστε να απαλειφθεί ο κίνδυνος για τη βύθισή του και ειδοποίησαν την Πυροσβεστική Υπηρεσία προκειμένου να γίνει άντληση θαλάσσιου νερού που είχε εισρεύσει στα αμπάρια αλλά και να τοποθετηθεί τσιμέντο για να στεγανοποιηθεί στοιχειωδώς σημείο του πλοίου που είχε υποστεί ζημιά από τα βράχια.
Οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή, δεν επέτρεψαν τη ρυμούλκησή του στο λιμάνι του νησιού, καθώς το σημείο όπου βρίσκεται είναι επισφαλές. Στελέχη του Λιμενικού παραμένουν στο Πόρτο Βρώμη για τη φύλαξή του, μέχρι να μεταφερθεί στο λιμάνι.
Η μεταφορά του θα γίνει κατά πάσα πιθανότητα σήμερα το μεσημέρι και εφόσον το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες.

RYANAIR
Ειδική παραγγελία για αεροσκάφη 
με περισσότερες θέσεις και φθηνότερα εισιτήρια
Την ολοκλήρωση της παραγγελίας 100 Boeing 737 MAX από τη Ryanair, αξίας 11 δισ. δολαρίων, ανακοίνωσε η Boeing. Τα καινούργια αεροσκάφη της εταιρείας τροποποιούνται με σκοπό να μείνουν χαμηλά οι τιμές, σύμφωνα με την “Wall Street Journal”.
Συγκεκριμένα, στον χώρο του αεροσκάφους, που αν και είναι σχεδιασμένος για 175 θέσεις επιβατών, το νέο μοντέλο θα έχει 200.
Η παραλλαγή του αεροσκάφους είναι βασισμένη στο νέο 737 MAX-8 της Boeing, που έχει το ίδιο μέγεθος με το μοντέλο της 737-800, με χωρητικότητα 175 θέσεις και απόσταση μεταξύ τους 30 ίντσες κατά μέσο όρο (περίπου 76 εκατοστά). Στο καινούριο MAX200, η απόσταση μεταξύ των θέσεων μειώνεται στις 28 ίντσες (71 εκατοστά).
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair δήλωσε ότι αυτή η τροποποίηση στα αεροσκάφη θα επιτρέψει στην εταιρεία να κρατήσει χαμηλά τα λειτουργικά της έξοδα, καθώς το κόστος ανά θέση μειώνεται κατά 20%.
Σημειώνεται, ότι η Ryanair είναι η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους και αυτή τη στιγμή χρησιμοποιεί 300 αεροσκάφη 737-800 της Boeing. Η τελευταία ανέφερε πως το MAX200 σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες ενός γρήγορα αναπτυσσόμενου τομέα χαμηλού κόστους.
Το νέο αεροσκάφος αναμένεται να είναι έτοιμο προς παράδοση στα τέλη του 2017.

ΚΟΡΙΝΘΟΣ
Τραπεζική απάτη από μέλη της “καλής κοινωνίας”
Πηγή: protothema.gr
Κύκλωμα στο οποίο συμμετείχαν 81 άτομα, ανάμεσα τους δικηγόροι, πολιτικοί μηχανικοί και τραπεζικοί υπάλληλοι, με αρχηγό τον προϊστάμενο της υπηρεσίας χορήγησης στεγαστικών δανείων στην Εθνική Tράπεζα Κορίνθου, διέπραττε απάτες μέσω υπερτιμολόγησης ακινήτων και παράνομων δανειοδοτήσεων με αποτέλεσμα να προκληθεί ζημία σε βάρος του τραπεζικού ιδρύματος ύψους 5.000.000 ευρώ!
Σε βάρος των εμπλεκομένων σχηματίστηκε δικογραφία για τα αδικήματα της ένταξης και συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση, της διακεκριμένης απάτης και πλαστογραφίας με χρήση, κατ’ εξακολούθηση και της παράβασης της νομοθεσίας για την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα και άλλα συναφή αδικήματα.
Το χρονικό
Μετά από πολύμηνη έρευνα, με τη συνδρομή των αρμόδιων υπηρεσιών της Εθνικής τράπεζας, διαπιστώθηκε ότι η εγκληματική οργάνωση δρούσε τουλάχιστον την τελευταία πενταετία.
Συγκεκριμένα, η διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε ύστερα από σχετική αναφορά του Τραπεζικού Ιδρύματος, με σκοπό την εξακρίβωση πρόκλησης οικονομικής ζημίας σε βάρος της Τράπεζας και την αναζήτηση τυχόν ποινικής ευθύνης του Προϊστάμενου του Τμήματος χορήγησης στεγαστικών δανείων του συγκεκριμένου Τραπεζικού Υποκαταστήματος. Όπως προέκυψε από την εξειδικευμένη αστυνομική έρευνα, οι εμπλεκόμενοι είχαν συστήσει εγκληματική οργάνωση με διαρκή δράση και διακριτούς ρόλους και εφάρμοζαν συγκεκριμένη μεθοδολογία (modus operandi).
Ηγετικό ρόλο διαδραμάτιζε ο προαναφερόμενος τμηματάρχης του τραπεζικού υποκαταστήματος, έχοντας ως άμεσους συνεργούς την βοηθό του, επίσης τραπεζικό στέλεχος, τον νομικό σύμβουλο του υποκαταστήματος, πέντε συνεργαζόμενους μηχανικούς, και τρεις μεσάζοντες - διαμεσολαβητές των αγοραπωλησιών, άπαντες ημεδαποί. Τα μέλη της εγκληματικής ομάδας δρούσαν οργανωμένα με σκοπό τον παράνομο πορισμό εισοδήματος, εφαρμόζοντας ιδιαίτερα τεχνάσματα και πρακτικές.
Συγκεκριμένα, ο προαναφερόμενος τμηματάρχης του τραπεζικού υποκαταστήματος, σε συνεργασία με άλλα μέλη της οργάνωσης, εντόπιζαν πρόθυμους δανειολήπτες, κατά κύριο λόγο αλλοδαπούς υπηκόους και στη συνέχεια τους χορηγούσαν παράτυπα στεγαστικά δάνεια. Αρχικά ενέκριναν τα δικαιολογητικά που προσκόμιζαν οι υποψήφιοι αγοραστές - δανειολήπτες, παραποιώντας και πλαστογραφώντας έγγραφα, όπου αυτό κρινόταν απαραίτητο. Στη συνέχεια, μέσω ενός στενού δικτύου συνεργασίας, το οποίο διαχειριζόταν ο Τμηματάρχης του υποκαταστήματος, οι εμπλεκόμενοι μηχανικοί - μέλη της οργάνωσης, έρχονταν σε συμφωνία με τους πωλητές των ακινήτων και υπερεκτιμούσαν την αξία τους, με αποτέλεσμα τα ακίνητα αυτά να πωλούνται ακόμη και σε τιμές τριπλάσιες από την πραγματική.
Οι εκταμιεύσεις των δανείων δεν κατέληγαν στην πλειονότητα των περιπτώσεων στους λογαριασμούς δανειοληπτών και πωλητών, αλλά όπως προέκυψε από την μέχρι στιγμής έρευνα, είχαν αναληφθεί από το ταμείο της τράπεζας, με πλαστογραφημένα παραστατικά ταμειακών συναλλαγών, καταλήγοντας σε μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, τα οποία αναμένεται να ταυτοποιηθούν - προσωποποιηθούν από την εξέλιξη της ερευνητικής διαδικασίας.
Συγκεκριμένα, ύστερα από καταγγελίες, ερευνήθηκαν συνολικά 71 περιπτώσεις παράνομης δανειοδότησης και υπερκοστολόγησης ακινήτων.
Όλα τα στοιχεία για 71 υποθέσεις συμπεριλαμβάνονται στη δικογραφία που σχηματίστηκε και υποβλήθηκε στις αρμόδιες Εισαγγελικές Αρχές.
Η Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας προέβη επίσης στην αναζήτηση τραπεζικών λογαριασμών, που τηρούνται σε ελληνικά τραπεζικά ιδρύματα από τα εμπλεκόμενα πρόσωπα, καθώς και των χρηματικών υπολοίπων αυτών κατά το χρόνο του ελέγχου. Από την εμπεριστατωμένη έρευνα προέκυψε ότι τρία από τα εμπλεκόμενα άτομα εμφανίζουν σημαντικού ύψους υπόλοιπα στους λογαριασμούς τους.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας, αλλά και με αντίστοιχες του τραπεζικού ιδρύματος, η συνολική ζημία που προκλήθηκε από τις παράνομες αγοραπωλησίες και τις επίσης παράνομες - παράτυπες δανειοδοτήσεις σε βάρος της ΕΤΕ, ανέρχεται τουλάχιστον στο ποσό των 5.000.000 ευρώ.

ΚΥΠΡΟΣ
Συμφωνία συνεργασίας 
Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου με Πανεπιστήμιο Οττάβας
Μια σημαντική συμφωνία συνεργασίας πέτυχε το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου με ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου. Ο πρύτανης του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου καθηγητής, Κώστας Γουλιάμος και o πρύτανης του Πανεπιστημίου της Οττάβας Christian Detellier υπέγραψαν σύμφωνο ακαδημαϊκής συνεργασίας. Το Πανεπιστήμιο της Οττάβας του Καναδά βρίσκεται στον κατάλογο των 200 καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου, η δε Ιατρική του Σχολή είναι ανάμεσα στις εκατό καλύτερες στον κόσμο ενώ η Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων (Telfer School of Management) είναι η πέμπτη καλύτερη Σχολή στον Καναδά. Το Πανεπιστήμιο της Οττάβας έχει πέραν των 40.000 φοιτητών από τους οποίους οι έξη χιλιάδες είναι μεταπτυχιακοί. Υπολογίζεται ότι η προσφορά του Πανεπιστημίου στην οικονομία της περιφέρειας της πρωτεύουσας του Καναδά αγγίζει τα τρία δισεκατομμύρια ευρώ.
Πρόκειται για μια σημαντική συμφωνία η οποία αποδεικνύει σύμφωνα με δήλωση του πρύτανη Κώστα Γουλιάμου «την αξιοπιστία και εμπιστοσύνη που έχουν τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου όπως είναι το Πανεπιστήμιο της Οττάβας στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου για την προσφερόμενη ποιότητα προγραμμάτων σπουδών, έρευνας και υποδομών που παρέχει». Η συμφωνία παρέχει τη δυνατότητα προσφοράς προγραμμάτων σπουδών, προαγωγή επιστημονικής έρευνας, ανταλλαγής ακαδημαϊκού και διοικητικού προσωπικού, φοιτητών, τεχνογνωσίας και επιστημονικών δεδομένων καθώς και την καθιέρωση κοινών επιστημονικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου