Ο "Τύπος Πειραιώς" μεταφέρθηκε πλέον σε νέα πλατφόρμα (www.typospeiraiws.gr). Σας περιμένουμε με μοντέρνα διάθεση.

Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2014

Ευρεία σύσκεψη για την κρουαζιέρα -Συμβολή ΟΑΣΑ και ΟΣΥ για τουριστική ανάπτυξη του Πειραιά - Μειώθηκε η δύναμη και αυξήθηκε η χωρητικότητα του εμπορικού στόλου - Η Τρόικα στο ΝΑΤ - Ζανιάς: Άρση αβεβαιότητας χρειάζονται οι τράπεζες - "Καλημέρα" από τον ΚΥΡ

ΑΣ ΜΗΝ ΞΑΝΑΔΟΥΜΕ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ‘65...
Του ΚΥΡ από >>> i-kyr.gr
Η κρουαζιέρα στο επίκεντρο
ΕΥΡΕΙΑ ΣΥΣΚΕΨΗ ΦΟΡΕΩΝ
ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΟΝ ΟΛΠ
ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗ - ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ
Ευρεία σύσκεψη για την αναπτυξιακή προοπτική της κρουαζιέρας συγκαλείται τη Δευτέρα από τους υπουργούς Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη.
Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί στο κτίριο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, στην Ακτή Μιαούλη, στις 10 το πρωί και αποσκοπεί στο διάλογο και τη χάραξη κοινής στρατηγικής μεταξύ των φορέων που σχετίζονται με την κρουαζιέρα - έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
Στη διευρυμένη σύσκεψη πρόκειται να συμμετέχουν όλοι οι φορείς του τουρισμού και του θαλασσίου τουρισμού, οι διοικήσεις των οργανισμών λιμένων, τα προεδρεία της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, οι διοικήσεις των λιμένων κρουαζιέρας, καθώς και η ηγεσία του Λιμενικού Σώματος.
Σημειώνεται ότι για το 2015 θα είναι μειωμένες οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων ξένων εταιρειών καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, αναζητούν νέες αγορές στην Ασία και στην Άπω Ανατολή.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Louis Cruises Κυριάκος Αναστασιάδης είχε αναφέρει μια σειρά από προβλήματα που απασχολούν τις εταιρείες που ασχολούνται με τον τομέα της κρουαζιέρας.
Όπως είχε πει στην Ελλάδα δεν υπάρχει ενιαίος φορέας διαχείρισης της κρουαζιέρας που να λαμβάνει τις βασικές αποφάσεις με αποτέλεσμα όσοι ασχολούνται με τον συγκεκριμένο κλάδο να έρχονται σε επαφή με εκπροσώπους 4 - 5 υπουργείων. Επανέλαβε επίσης την ανάγκη βελτίωσης των λιμενικών υποδομών καθώς οι υπάρχουσες δεν επαρκούν για την φιλοξενία μεγάλων πλοίων.

Ζητήθηκε συμμετοχή λεωφορείων - τρόλεϋ 
για την τουριστική ανάπτυξη του Πειραιά
Συνάντηση με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ Γρηγόρη Δημητριάδη και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΥ Γιάννη Οικονόμου είχε χθες ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης στο Δημαρχείο.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της προσπάθειας που ξεκίνησε ο δήμος Πειραιά για την τουριστική προβολή της πόλης με την καμπάνια «Destination Piraeus».
Ειδικότερα ο δήμαρχος Πειραιά και οι δύο επικεφαλής των εταιριών των δημόσιων συγκοινωνιών συζήτησαν τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ να καλύψουν περισσότερα σημεία ενδιαφέροντος στον Πειραιά, έτσι ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι επισκέπτες που φθάνουν στην πόλη με τα κρουαζιερόπλοια και όχι μόνο.
Επίσης συζητήθηκαν πιθανές συνέργειες για την καλύτερη ενημέρωση των τουριστών που επισκέπτονται την Αθήνα και χρησιμοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες, σχετικά με τις δυνατότητες που προσφέρει ο Πειραιάς - αξιοθέατα, διασκέδαση, αγορά - έτσι ώστε να έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν την πόλη.


Μειώθηκε η δύναμη και αυξήθηκε 
η χωρητικότητα του εμπορικού στόλου
Μείωση 2,1% παρουσίασε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 κοχ και άνω, τον Οκτώβριο 2014 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Οκτωβρίου 2013, έναντι μείωσης 2,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή.
Η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 κοχ και άνω, το μήνα Οκτώβριο 2014 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα του Οκτωβρίου 2013, παρουσίασε αύξηση 1,5%, έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τους τελευταίους μήνες το ελληνικό νηολόγιο της ποντοπόρου ναυτιλίας, κατέγραψε καθαρή άνοδο χωρητικότητας 1 εκατ. κοχ.
Η πλειονότητα των νέων εγγραφών αφορά σε πλοία υψηλής αξίας και μικρής ηλικίας, καθώς καταγράφονται αρκετά νεότευκτα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και δεξαμενόπλοια τύπου VLCC, μεταφορικής ικανότητας άνω των 300.000 τόνων αργού πετρελαίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, για το α' εξάμηνο του 2014, το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στη χώρα άγγιξε τα 7,45 δισ. ευρώ, έναντι 5,82 δισ. ευρώ κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 28%.

Εκδήλωση βράβευσης 
ιδρύματος Λασκαρίδη για τις δωρεές του
Παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 19/12 εκδήλωση βράβευσης του Πάνου Λασκαρίδη και του ιδρύματος «Αικατερίνη Λασκαρίδη», για τη δωρεά της γενικής επισκευής του ΠΛΣ 133 Ηγουμενίτσας και του ΠΑΘ 050, στην Ακτή Ξαβέρη.
Το ΠΛΣ 133 το οποίο υπάγεται στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας, μεταφέρθηκε αρχές Νοεμβρίου του 2014 στις εγκαταστάσεις της ιδιωτικής εταιρείας “Gemcat” στο Σχιστό, όπου, με την ευγενική χορηγία του ιδρύματος «Αικατερίνη Λασκαρίδη», εκτελέσθηκαν εργασίες ναυπηγικού τομέα, μηχανολογικού τομέα, ηλεκτρονικού-ηλεκτρολογικού τομέα, καθώς και εργασίες πυροσβεστικού τομέα.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο κ. Βαρβιτσιώτης, συνομίλησε με τα στελέχη του πληρώματος του πλοίου και του σκάφους, ενώ επιθεώρησε το νέο πλοίο που πρόκειται να ανακατασκευάσει το ίδρυμα “Αικατερίνη Λασκαρίδη”.
Επισημαίνεται ότι το συγκεκριμένο πλοίο ανοικτής θαλάσσης ήταν επί πολλά χρόνια παροπλισμένο και μετά τη νέα δωρεά του ιδρύματος πρόκειται να τεθεί σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα έως το τέλος του χρόνου. Η ενσωμάτωση του πλοίου στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Λιμενικού Σώματος το επόμενο έτος αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επιτήρηση των συνόρων στην ανοιχτή θάλασσα.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, δήλωσε σχετικά:
«Επανεντάσσουμε στη δύναμη του Λιμενικού Σώματος ένα ταχύπλοο σκάφος, το οποίο υπήρξε δωρεά του ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη και το οποίο με δικές του δαπάνες επισκευάστηκε.
Παράλληλα, επισκευάζεται και ένα παλιό σκάφος, το οποίο ανήκε στο ΣΔΟΕ και το οποίο βρίσκεται παροπλισμένο εδώ και περίπου 10 χρόνια, χωρίς να συμμετέχει σε επιχειρήσεις, πάλι με δαπάνες του ιδρύματος Λασκαρίδη.
Για την ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος στην αντιμετώπιση των πολλαπλών κινδύνων, είτε παράνομη μετανάστευση, είτε ναρκωτικά, είτε λαθρεμπόριο η Ναυτιλιακή Κοινότητα έχει συνδράμει πάρα πολύ. Και θέλω να ευχαριστήσω το Ίδρυμα «Αικατερίνη Λασκαρίδη» γιατί με αυτήν τους την προσφορά ουσιαστικά μας αναβαθμίζουν τις επιχειρησιακές μας δυνατότητες.
Αποδεικνύεται περίτρανα ότι ο κόσμος της Ναυτιλίας αγκαλιάζει τις προσπάθειες που γίνονται από το Λιμενικό Σώμα, τις στηρίζει και εμείς οφείλουμε να ανταποδώσουμε μεγιστοποιώντας την αποτελεσματικότητά μας για τον Έλληνα πολίτη, την ασφάλεια του Έλληνα ναυτικού και την ασφάλεια των ελληνικών πλοίων στις θάλασσες».


Η Τρόικα στο ΝΑΤ
Αποκάλυψη: portnet.gr
Σύμφωνα με το portnet.gr, τεχνικό κλιμάκιο της Τρόικα, με επικεφαλής Άγγλο τεχνοκράτη, επισκέφθηκε το πρωί της Παρασκευής το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο στο λιμάνι του Πειραιά. Είναι η πρώτη φορά ουσιαστικά που η Τρόικα ασχολείται με το Ταμείο τω Ναυτικών με τα γνωστά τεράστια ελλείμματα. Η προηγούμενη φορά που είχε γίνει επίσκεψη - ενημέρωση το 2010, μόλις η χώρα είχε μπει στο Μνημόνιο, το ΝΑΤ εκ μέρους της Τρόικα είχαν επισκεφθεί Έλληνες τεχνοκράτες.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η Τρόικα εστιάζει όχι τόσο στα γνωστά εδώ και χρόνια ελλείμματα του Ταμείου, συνεπεία κυρίως του μεγάλου αριθμού συνταξιούχων σε σχέση με τους εν ενεργεία ναυτικούς, αλλά κυρίως στον τρόπο υπολογισμού των εισφορών, αφού η ιδιαιτερότητα του ναυτικού επαγγέλματος καθιστά αρκετά σύνθετο τον υπολογισμό τους.
Η επίσκεψη αυτή πάντως γίνεται με φόντο την φημολογία και τα υπαρκτά σενάρια περί κατάργησης του ΝΑΤ και ενοποίησης του μαζί με άλλα Ταμεία της χώρας σε ένα Ασφαλιστικό και Συνταξιοδοτικό Οργανισμό, κάτι που παραδοσιακά βρίσκει «απέναντι» τις ναυτεργατικές οργανώσεις.

ΕΚΤ 
Δέσμευση κεφαλαίων 
για αγορά ομολόγων "αδύναμων χωρών"
Την επιβολή διακράτησης κεφαλαίων από τις κεντρικές τράπεζες χωρών όπως οι Ελλάδα και Πορτογαλία, προκειμένου να καλυφθούν τυχόν ζημίες από την αγορά ομολόγων στο πλαίσιο του προγράμματος ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ, εξετάζει η τράπεζα, σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters.
Το πρακτορείο τονίζει ότι αξιωματούχοι της ΕΚΤ – ανώνυμα – τόνισαν ότι με τον παραπάνω τρόπο από τη μία πλευρά η ΕΚΤ θα διασφαλίσει ότι οι “αδύναμες χώρες” θα αναλάβουν αυτές το ρίσκο για την αγορά ομολόγων τους και από την άλλη θα “μαλακώσει” τη στάση της Γερμανίας προκειμένου να στηρίξει το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.
Τονίζεται ότι Γερμανία και ΕΚΤ διαφωνούν ως προς την εφαρμογή ποσοτικής χαλάρωσης, με το Βερολίνο να υποστηρίζει ότι ένα τέτοιο πρόγραμμα θα διακόψει τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες των χωρών της Ευρωζώνης και οι κυβερνήσεις θα αρχίσουν εκ νέου να δαπανούν ανεξέλεγκτα.
“Τα κράτη θα αναλάβουν τις απώλειες”, τόνισε χαρακτηριστικά Ευρωπαίος αξιωματούχος, ενώ η ΕΚΤ δεν θέλησε να σχολιάσει το δημοσίευμα του Reuters.
Ούτως ή άλλως οι κεντρικές τράπεζες αναμένεται ότι θα έχουν ενεργό ρόλο στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης, καθώς αυτές θα κληθούν να αγοράζουν τα ομόλογα των χωρών τους, για λογαριασμό της ΕΚΤ.
Έτσι ενώ από τη μία πλευρά η ΕΚΤ θα “χαλαρώνει” τους κανόνες για χώρες όπως η Γερμανία, της οποίας τα ομόλογα έχουν υψηλή αξιολόγηση και ταυτόχρονα θα τους καθιστά σκληρότερους για χώρες όπως η Ελλάδα, αναγκάζοντάς τις να δεσμεύουν κεφάλαια, ούτως ώστε να έχουν τη δυνατότητα να αποπληρώσουν τα ομόλογά τους στην ΕΚΤ.
Σύμφωνα, μάλιστα, με το Reuters εάν η ΤτΕ αναγκαστεί να διακρατήσει κεφάλαια προκειμένου να καλύψει ενδεχόμενες απώλειες από ελληνικά ομόλογα που έχει αγοράσει η ΕΚΤ, τότε αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του μερίσματος που πληρώνει στο ελληνικό κράτος ή μπορεί ακόμη και να χρειαστεί κεφαλαιακή στήριξη.

ΖΑΝΙΑΣ
Άρση αβεβαιότητας χρειάζονται οι τράπεζες
Άρση της αβεβαιότητας προκειμένου οι τράπεζες να συμβάλλουν στην ανάπτυξη ζήτησε ο πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας ΕΤΕ-3,80% Γιώργος Ζανιάς.
«Η θεσμική θωράκιση των τραπεζών για να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα στην ανάπτυξη πρέπει να λειτουργεί σε ένα ευρύτερο περιβάλλον χωρίς έντονες συνθήκες αβεβαιότητας γιατί το χρηματοοικονομικό σύστημα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή απορρόφησης των συνεπειών της αβεβαιότητας», επεσήμανε ο πρόεδρος της Εθνικής.
Μιλώντας σε εκδήλωση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς με θέμα «Το νέο θεσμικό τοπίο των κεφαλαιαγορών, από την ελληνική Προεδρία στην επόμενη ημέρα της Ελλάδας και της Ευρώπης», ο πρόεδρος της Εθνικής αναρωτήθηκε πώς είναι δυνατόν σήμερα που τα θεμελιώδη οικονομικά μεγέθη της Ελλάδας είναι ίδια και καλύτερα από αυτά της Πορτογαλίας. Τα ελληνικά δεκαετή ομόλογα να έχουν απόδοση 8,5% και αυτά της Πορτογαλίας μόνο 2,7%. Και ακόμα χειρότερα, πως είναι δυνατόν η Ιρλανδία, μια άλλη χώρα που ήταν σε πρόγραμμα και επίσης βγήκε, να μπορεί να δανείζεται με τριετή ομόλογα με 0,29% και εμείς με σχεδόν 10%.
Ο πρόεδρος της Εθνικής τόνισε ότι έχουν συντελεστεί σημαντικές μεταβολές , σε ευρωπαϊκό επίπεδο, στο θεσμικό πλαίσιο και τη λειτουργία τόσο του τραπεζικού συστήματος όσο και των αγορών και επεσήμανε ότι η ολοκλήρωση της εξαντλητικής αξιολόγησης από την ΕΚΤ και η ανάληψη από την τελευταία του ρόλου κοινής εποπτείας των συστημικών τραπεζών έθεσε, από τον προηγούμενο μήνα, σε λειτουργία ένα βασικό πυλώνα της Τραπεζικής Ένωσης.
Ακόμη επεσήμανε ότι σημαντική πρόοδος στην πορεία των Ευρωπαϊκών Χρηματοοικονομικών αγορών (MiFID II) έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της ελληνικής Προεδρίας.
Οι εξελίξεις αυτές ουσιαστικά επιχειρούν να καταστήσουν το ευρωπαϊκό χρηματοπιστωτικό οικοδόμημα πιο σταθερό και πιο ανταγωνιστικό σε μία εποχή που οι χρηματοοικονομικές ροές, επενδύσεις και πρακτικές διαχείρισης, διαμεσολάβησης και άντλησης κεφαλαίων αλλάζουν μορφή.

SEA2SEA
Ελληνοβουλγαρικός διάδρομος 
διασύνδεσης της Ν.Α. Ευρώπης
Το χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ έργο «Sea2Sea», που αποτελεί από κοινού πρόταση της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, αποσκοπεί στην ανάπτυξη ενός πολυτροπικού διαδρόμου μεταφορών, ο οποίος θα συνδέει την περιοχή του Εύξεινου Πόντου με το Αιγαίο και την περιοχή της ανατολικής Μεσογείου. Αυτό είναι εφικτό μέσω της δημιουργίας μιας αποτελεσματικής σιδηροδρομικής σύνδεσης ανάμεσα στα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης στο Αιγαίο και τα παρευξείνια λιμάνια του Μπουργκάς και της Βάρνας, αλλά και το παραδουνάβιο λιμάνι του Ρούσε, στη Βουλγαρία. Το έργο υποστηρίζεται αφενός από τα ελληνικά Υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και αφετέρου από το βουλγαρικό Υπουργείο Μεταφορών.
Το πρώτο βήμα για την ανάπτυξη του διαδρόμου Sea2Sea, ήταν η υλοποίηση μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Απώτερος σκοπός της μελέτης ήταν να προκύψουν ολοκληρωμένες και λεπτομερείς εναλλακτικές προτάσεις για την κατασκευή του διαδρόμου Sea2Sea. Έτσι, στο πλαίσιο της μελέτης αξιολογήθηκε η σκοπιμότητα και βιωσιμότητα του διαδρόμου, μέσω της εξέτασης σεναρίων ανάπτυξης και λειτουργίας εναλλακτικών διαδρομών.
Ο προτεινόμενος νέος διάδρομος αναμένεται να ενισχύσει σταδιακά τη συνδεσιμότητα σημαντικών κόμβων συνδυασμένων μεταφορών στην περιοχή της βορειοανατολικής Ευρώπης, του Ευξείνου Πόντου και της Μεσογείου, σύμφωνα με τις διαπιστωμένες ανάγκες. Μετά την ολοκλήρωσή του ο διάδρομος αναμένεται να συμβάλλει στην ανάπτυξη των λιμένων Αλεξανδρούπολης-Μπουργκάς-Βάρνας-Ρούσε και Καβάλας, που θα αποτελέσουν πολυτροπικές πλατφόρμες διαχείρισης διακίνησης εμπορευμάτων και θα συνεισφέρουν στην οικονομική αναζωογόνηση του ευρωπαϊκού Νότου, ο οποίος
αντιμετωπίζει τις άμεσες και εντονότατες επιπτώσεις της συνεχιζόμενης χρηματοπιστωτικής κρίσης. Ως συνέπεια, ο διάδρομος Sea2Sea αναμένεται να αναβαθμίσει την εσωτερική αγορά και να ενισχύσει την εδαφική, οικονομική και κοινωνική συνοχή. Τελικά, η λειτουργία του διαδρόμου Sea2Sea αναμένεται να συμβάλει στην αποσυμφόρηση του Βοσπόρου.
Τα αποτελέσματα και οι επιδράσεις του έργου Sea2Sea αναμένεται να επιφέρουν σημαντικές θετικές αλλαγές στη σύνδεση της ευρύτερης νοτιοανατολικής με την κεντρική Ευρώπη. Οι κύριες αναμενόμενες επιδράσεις στην επηρεαζόμενη περιοχή είναι οι εξής:
* Δημιουργία νέου πολυτροπικού διαδρόμου εμπορευματικών μεταφορών
* Προώθηση του ολοκληρωμένου συστήματος μεταφορών της ΕΕ
* Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τομέα των μεταφορών της περιοχής
* Αδιάλειπτη ροή εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας
* Αποσυμφόρηση των μεταφορικών διαδρόμων που σήμερα διέρχονται από τον Βόσπορο
* Εκσυγχρονισμός της υπάρχουσας υποδομής και χρήση νέων πρακτικών
* Ενίσχυση της αποδοτικότητας των συστημάτων μεταφορών στις δύο ενδιαφερόμενες χώρες
* Συνεισφορά στην οικονομική αναζωογόνηση του ευρωπαϊκού Νότου
* Ενίσχυση της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ
* Ενοποίηση με μεγάλα δίκτυα και σχετικά έργα όπως ο Διάδρομος Orient/East-Med, το δίκτυο Λεωφόροι της Θάλασσας, το δίκτυο TRACECA
* Ενίσχυση της εδαφικής, οικονομικής και κοινωνικής συνοχής εντός της ΕΕ.


Κύπριοι μαθητές στον Πειραιά
Μαθητές από το Λανίτειο Λύκειο Λεμεσού και το Ζάννειο Λύκειο Πειραιά, υποδέχθηκε την Παρασκευή στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης.
Οι Κύπριοι μαθητές φιλοξενούνται στον Πειραιά από παιδιά που φοιτούν στο Ζάννειο Λύκειο, στο πλαίσιο προγράμματος ανταλλαγής μαθητών. Αντίστοιχα οι Πειραιώτες μαθητές θα φιλοξενηθούν στη Λεμεσό το διάστημα 11-14 Μαρτίου 2015.
Ο κ. Μώραλης καλωσόρισε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, τονίζοντας: ''Ο Πειραιάς έχει πολλές ομορφιές, ενδιαφέροντα αξιοθέατα και μοναδικές τοποθεσίες. Μέχρι πρότινος δεν είχαν αναδειχθεί όσο θα έπρεπε και όσο άξιζε στην πόλη μας. Υπάρχουν πολλά μέρη που μπορείτε να επισκεφθείτε, το Αρχαιολογικό Μουσείο, το Δημοτικό Θέατρο και διάφορα μνημεία, αλλά μπορείτε και να διασκεδάσετε στον Πειραιά. Στόχος μας είναι να προσελκύσουμε όσο γίνεται περισσότερο κόσμο. Για το λόγο αυτό εκδώσαμε έναν τουριστικό οδηγό που περιλαμβάνει όλα όσα πρέπει να γνωρίζει ο επισκέπτης για να περιηγηθεί στην πόλη και να αντιληφθεί πόσο όμορφος τόπος είναι ο Πειραιάς.
Διανύουμε μια εξαιρετικά δύσκολη εποχή οικονομικά και κοινωνικά. Η Δημοτική μας Αρχή έχει δεσμευτεί ότι θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια τόσο στον τομέα της εκπαίδευσης όσο και γενικότερα, έτσι ώστε να ξεπεράσει τα προβλήματα.
Και μια συμβουλή, αν και γενικά δεν μου αρέσει να δίνω συμβουλές. Θα πρέπει να αγωνίζεστε έντιμα και με ηθική, να κάνετε τους στόχους σας πραγματικότητα. Να μην εγκαταλείπετε. Η ζωή είναι μια διαρκής μάχη. Άλλες χάνονται, άλλες κερδίζονται. Οφείλουμε να προσπαθούμε για το καλύτερο δυνατό".
Ο Δήμαρχος Πειραιά υποσχέθηκε στα παιδιά ότι αν οι υποχρεώσεις του το επιτρέψουν, θα τα συνοδεύσει στη Λεμεσό. Ο κ. Μώραλης προσέφερε σε όλα τα παιδιά τον τουριστικό οδηγό ''Destination Piraeus'' για να γνωρίσουν τις ομορφιές της πόλης.

Τη Δευτέρα συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο
Τη Δευτέρα 22/12 στις 17:30 στο Δημαρχείο πραγματοποιείται συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και τα θέματα της ημερήσιας διάταξης είναι:
ΘΕΜΑ 1ο : «Έγκριση Ισολογισμού του Δήμου Πειραιά οικονομικού έτους 2013».
ΘΕΜΑ 2ο : «Ορισμός ενός Δημοτικού Συμβούλου με τον αναπληρωτή του, ως μέλους της Επιτροπής Παραλαβής Έργων για το έτος 2014-15».
ΘΕΜΑ 3ο : «Συμπλήρωση της με αρ. 661/14 απόφασης Δ.Σ.».
ΘΕΜΑ 4ο : «Έγκριση σύναψης προγραμματικής σύμβασης στο πλαίσιο του προγράμματος “ΣΤΕΓΑΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΝΕΝΤΑΞΗ” του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας και εξουσιοδότηση στο Δήμαρχο να υπογράψει για τον Δήμο Πειραιά την προγραμματική σύμβαση».
ΘΕΜΑ 5ο : «Έγκριση χώρων εγκατάστασης για την τοποθέτηση διαφημιστικών πλαισίων»
ΘΕΜΑ 6ο : «Έγκριση Κανονισμού λειτουργίας Κυριακάτικης Αγοράς».
ΘΕΜΑ 7ο: «Αναγκαιότητα υλοποίησης δράσεων».
ΘΕΜΑ 8ο : «Αποδοχή ή απόρριψη της υπ’ αριθμ. 50919/28.11.14 ένστασης της αναδόχου Κ/ΞΙΑΣ του έργου: ‘ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΧΩΡΩΝ-ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΠΗΓΑΔΑΣ (ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ) ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΩΝ ΟΔΩΝ’ κατά της μη αποδοχής της από 3.11.14 δήλωσης διακοπής εργασιών του έργου».
ΘΕΜΑ 9ο: «Μερική διόρθωση του με αρ. 5129/2011 χρηματικού καταλόγου και διαγραφή της βεβαιωμένης ταμειακά οφειλής η οποία ανέρχεται στο ποσό των 1.530,40 € και αφορά πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης αυθαίρετης κατασκευής στην οικοδομή επί της οδού Σωτήρος Διός αρ. 66 & Θεάτρου αρ.146 φερόμενης ιδιοκτησίας Κατράκη Ζωής (κωδικός υπόχρεου 706048)».
ΘΕΜΑ 10ο: «Διόρθωση των με αρ. 320 & 362/2000 χρηματικών καταλόγων και διαγραφή των βεβαιωμένων ταμειακά οφειλών, που αφορά πρόστιμα διατήρησης αυθαίρετης κατασκευής στην οικοδομή επί της οδού Αγίας Παρασκευής 16 φερόμενων ιδιοκτητών, Σπυρίδωνα Παντοσίτη και Ιωάννη Φιλιπποπολίτη».
ΘΕΜΑ 11ο: «Διαγραφή επιβληθέντος προστίμου αυθαιρέτων κατασκευών μετά τη ρύθμιση του σύμφωνα με τις διατάξεις των Ν. 4014/11 & Ν.4178/13».
ΘΕΜΑ 12ο: «Δωρεάν παραχώρηση κοινόχρηστου χώρου επί της πλατείας Κοραή, στη ΝΙΚΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε. από 20-12-14 έως 7-1-15, για πώληση βιβλίων σε εκπτωτικές τιμές, με σκοπό την ενίσχυση των συσσιτίων και τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης του Εκπαιδευτηρίου της Ιεράς Μητρόπολης Πειραιώς».

Εκδήλωση για τους άστεγους της πόλης
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Χριστουγεννιάτικο πάρτυ αγάπης και αλληλεγγύης στον Ξενώνα Φιλοξενίας Αστέγων “Ανακούφιση”, στο οποίο παρευρέθηκε ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, η πρόεδρος της ΚΟΔΕΠ Κορίνα Λαουλάκου, δημοτικοί και κοινοτικοί σύμβουλοι κ.α.
Από το πρωί, Πειραιώτες και μη, έδωσαν το παρών και προσέφεραν βασικά αγαθά εκφράζοντας αλληλεγγύη και έμπρακτη στήριξη προς τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη.
Η φιλανθρωπική εκδήλωση διοργανώθηκε από την ομάδα κοινωνικής δράσης For A Reason μαζί με την εταιρεία διοργάνωσης εκδηλώσεων Action Εστί, σε συνεργασία με την Κοινωφελή Δημοτική Επιχείρηση Πειραιά, με στόχο να συγκεντρωθούν τρόφιμα, ρούχα και είδη πρώτης ανάγκης για τους άπορους συμπολίτες μας.
Στον Ξενώνα Αστέγων ο κόσμος είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει γαστρονομικές δημιουργίες γνωστών καλλιτεχνών, food bloggers και φίλων της "Ανακούφισης".
Ο Γιάννης Μώραλης συνομίλησε με τους συνανθρώπους μας που φιλοξενούνται στον Ξενώνα Αστέγων, διαβεβαιώνοντάς τους ότι η Δημοτική Αρχή θα κάνει το καλύτερο δυνατό έτσι ώστε να έχουν μια αξιοπρεπή διαβίωση.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου