Ο "Τύπος Πειραιώς" μεταφέρθηκε πλέον σε νέα πλατφόρμα (www.typospeiraiws.gr). Σας περιμένουμε με μοντέρνα διάθεση.

Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

Αύριο εξετάζει το ΣτΕ τον φ. "Στερεά Απόβλητα" - ΣΕΒ: Υπέρ της μεταρρύθμισης του συνδικαλιστικού νόμου 1264/82


ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΕΙ Η ΥΠΟΘΕΣΗ - ΜΕΤΑ ΤΗ “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ” ΚΑΙ Η “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ”
Αύριο εξετάζει το ΣτΕ τον φ. "Στερεά Απόβλητα"
Όσο πλησιάζουν οι μέρες που θα κριθεί από τη Δικαιοσύνη ο περιβόητος διαγωνισμός του ΟΛΠ για τα στερεά απόβλητα, η υπόθεση λαμβάνει διαστάσεις. Μήνες τώρα η εφημερίδα «Δημοκρατία», το ναυτιλιακό περιοδικό «Shipping» και ο «Τύπος Πειραιώς» αναφέρονται στην υπόθεση και προχθές ο Τάσος Τέλλογλου σε ρεπορτάζ του στην «Καθημερινή», κάνει αναφορά στο θέμα και στο εκτενές δημοσίευμα, εκφράζεται η απορία για την 25ετή διάρκεια της παραχώρησης! Σημειώνει:
«Ορισμένα πρώην στελέχη του ΟΛΠ είπαν στην «Κ» ότι η 25ετής διάρκεια της παραχώρησης είναι εξαιρετικά μεγάλη και ίσως να προκαλέσει στρεβλώσεις στην τιμολόγηση και την αντιπαρέβαλαν με την 5ετή σύμβαση του ίδιου αναδόχου με την Cosco»…
Επισημαίνεται ότι λίγες ημέρες πριν τεθεί προς συζήτηση στο ΣτΕ (5/11) η προσφυγή δύο εταιρειών κατά του ΟΛΠ για τον εν λόγω διαγωνισμό, εκτός από το εν λόγω δημοσίευμα της «Καθημερινής» που αναρτήθηκε και στο kathimerini.gr, η είδηση έκανε τον γύρω του διαδικτύου.
Συγκεκριμένα, στις 15/10 ο ΤΠ είχε γράψει: «Όμως υπάρχουν και ενστάσεις, όπως των εταιρειών «Polyeco» και «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος», στις οποίες υποστηρίζεται ότι διατάξεις του εν λόγω διαγωνισμού «φωτογραφίζουν» συγκεκριμένη ενδιαφερόμενη εταιρεία! Και στις 5 Νοεμβρίου αναμένεται να συζητηθεί στο ΣτΕ, η προσφυγή των δύο εταιρειών κατά του κύρους του εν λόγω διαγωνισμού που προκήρυξε ο ΟΛΠ!».
>>> Ακολουθεί το ρεπορτάζ του Τ. Τέλλογλου στο kathimerini.gr, στο  τέλος της ανάρτησης.  
                                               
Υπέρ της μεταρρύθμισης του συνδικαλιστικού νόμου 1264/1982 οι βιομήχανοι
Υπέρ της μεταρρύθμισης του συνδικαλιστικού νόμου 1264 που θεσπίσθηκε το 1982 τάχθηκε την Δευτέρα ο πρόεδρος του ΣΕΒ Θεόδωρος Φέσσας, μιλώντας στη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου του Συνδέσμου με προσκεκλημένο τον υπουργό Εργασίας, Γιάννη Βρούτση.
Ο κ. Φέσσας επεσήμανε την ανάγκη ανάπτυξης του β’ και γ’ πυλώνα κοινωνικής ασφάλισης «για ένα ολοκληρωμένο σύστημα όπως ισχύει σε όλες τις προηγμένες οικονομίες», ενώ επανέλαβε τις πάγιες θέσεις του ΣΕΒ κατά της μείωσης του κατώτατου βασικού μισθού και υπέρ του περιορισμού του μη μισθολογικού κόστους, με τον δραστικό περιορισμό της εισφοροδιαφυγής.
Ειδικότερα στα αιτήματα του ΣΕΒ που ανάγονται στον τομέα ευθύνης του υπουργείου Εργασίας περιλαμβάνονται: Αναβάθμιση τριμερούς κοινωνικού διαλόγου σε συνεργασία με τον ΔΟΕ. Καλύτερη λειτουργία και θωράκιση του Ανώτατου Συμβουλίου Εργασίας στο ζήτημα των ομαδικών απολύσεων. Μεταρρύθμιση του συνδικαλιστικού νόμου 1264. Στήριξη ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, έναντι της υποχρεωτικής διαιτησίας. Περαιτέρω απλοποίηση και αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων και διαδικασιών ελέγχου του υπουργείου Εργασίας. Δημιουργία Εθνικού Συστήματος Πρόγνωσης των αναγκών αγοράς εργασίας κ.ά.

Δυνατή στροφή στα containerships από την Αγγελική Φράγκου
 Του Μηνά Τσαμόπουλου
από το newmoney.gr
Δυνατά μπαίνει πλέον στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η Αγγελική Φράγκου, μέσω της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Navios Maritime Partners L.P.
Η εταιρεία που διαθέτει στόλο από 32 συνολικά πλοία, 25 φορτηγά και επτά containerships, ανακοίνωσε την παραλαβή ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ναυπηγήσεως του 2006 σε νοτιοκορεατικά ναυπηγεία. Το πλοίο χρονοναυλώθηκε για τέσσερα χρόνια προς 34.266 δολάρια την ημέρα και έχει μεταφορική ικανότητα 8.204 κουτιών. Είναι ένα από τα δύο πλοία που αγοράστηκαν το περασμένο καλοκαίρι έναντι συνολικού τιμήματος 117,7 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η ελληνική πλοιοκτήτρια πιστεύει στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων ο οποίος προς το παρόν αποτελεί το 30% του ΕΒΙΤDA της εταιρείας. Στόχος είναι να φθάσει το 50%.

ΠΑΡΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΩΝ
Θεαματικά κέρδη για τις πετρελαϊκές 
Υπερκέρδη εξακολουθούν να παρουσιάζουν οι πετρελαϊκοί κολοσσοί, παρά την αισθητή πτώση των τιμών του «μαύρου χρυσού» τους τελευταίους μήνες.
Η Exxon Mobil, η μεγαλύτερη εισηγμένη πετρελαϊκή εταιρεία παγκοσμίως, ανακοίνωσε ότι το τρίτο τρίμηνο τα καθαρά κέρδη της αυξήθηκαν κατά 3% στα 8,07 δισ. δολάρια.
Η παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου της αμερικανικής εταιρείας υποχώρησε κατά 4,7% το συγκεκριμένο διάστημα, κατά το οποίο οι τιμές μειώθηκαν. Οι αρνητικοί αυτοί παράγοντες, αντισταθμίστηκαν από τον τομέα διύλισης, όπου τα κέρδη διπλασιάστηκαν.
Καλύτερες των προβλέψεων ήταν το τρίτο τρίμηνο και οι επιδόσεις της Chevron. Τα καθαρά κέρδη της ανήλθαν στα 5,59 δισ. από 4,95 δισ. δολάρια, βρίσκοντας στήριγμα στις δραστηριότητες διύλισης και παρά την πτώση της παραγωγής της κατά 1%.

ΔΗΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
“Μαρτυριάρης” στο Δημαρχείο
Ένα νέο infokiosk τοποθετήθηκε στο ισόγειο του Δημαρχείου, προκειμένου οι πολίτες να καθοδηγούνται άμεσα στις υπηρεσίες του Δήμου. Σε πρώτη φάση μέσω αυτού του μηχανήματος, το οποίο περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες,  οι πολίτες θα μπορούν να ενημερώνονται για το πού βρίσκονται όλα τα τμήματα και οι υπηρεσίες.

Η συνέχεια του θέματος...
Αύριο εξετάζει το ΣτΕ τον φ. "Στερεά Απόβλητα"

Ερωτήματα για την 25ετή διάρκεια στον διαγωνισμό για τα απόβλητα πλοίων 
Σήμερα ο τζίρος της συλλογής των στερεών αποβλήτων από τα πλοία που ελλιμενίζονται, κυμαίνεται μεταξύ 4 με 5 εκατ. ευρώ ετησίως.
TΑΣΟΣ ΤΕΛΛΟΓΛΟΥ
Ένας διαγωνισμός για τη συλλογή των στερεών αποβλήτων από τα πλοία που ελλιμενίζονται στο λιμάνι του Πειραιά και τη ράδα του, διάρκειας 25 ετών, όξυνε τις αντιπαραθέσεις στο λιμάνι. Παράλληλα, έθεσε το ερώτημα για το αν τα τέλη γι’ αυτή την εργασία είναι υπερβολικά σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Το Ναυτικό Επιμελητήριο, εκπρόσωποι της κρουαζιέρας και αντίπαλοι της εταιρείας που έχει τις συμβάσεις παραχώρησης στα περισσότερα λιμάνια της χώρας, ισχυρίζονται πως «ναι, οι τιμές είναι υψηλές», ο ΟΛΠ το αρνείται, ενώ η σύγκριση δείχνει ότι μάλλον ο Πειραιάς είναι φθηνός.
Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στα τέλη Αυγούστου από τον ΟΛΠ. Τόσο μακρόχρονες (25ετείς) παραχωρήσεις δικαιωμάτων είναι εξαιρετικές στην Ε.Ε. και πρέπει να δικαιολογούνται επαρκώς. Ο ΟΛΠ «στήριξε» τη διάρκεια με μελέτη ελεγκτικής εταιρείας που ως σύμβουλός του την πρότεινε, ενόψει του γεγονότος ότι θα δημιουργηθεί Κέντρο Διαλογής Ανακύκλωσης και σειρά άλλων εγκαταστάσεων, που στο τέλος της 25ετίας θα περάσουν στην κυριότητα του Οργανισμού. Φορείς, όπως το Ναυτικό Επιμελητήριο καθώς και εκπρόσωποι της κρουαζιέρας υπογραμμίζουν ότι το κόστος για τα στερεά απόβλητα ανέβηκε κατακόρυφα, αλλά στελέχη του ΟΛΠ και εταιρειών που ασχολούνται στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη με την υποδοχή των αποβλήτων θεωρούν το κόστος φυσιολογικό.
Ως παράδειγμα ένας συνομιλητής της «Κ» φέρνει τα πλοία που κάνουν συχνά δρομολόγια στην Ιταλία και ουδέποτε ξεφορτώνουν τα απορρίμματά τους στη γειτονική χώρα. «Αφού είμαστε τόσο ακριβότεροι γιατί δεν δίνουν τα απορρίμματά τους στους Ιταλούς;» αναρωτιούνται.
Με την οδηγία 59/2000 της Ε.Ε. τα ευρωπαϊκά λιμάνια εκλήθησαν να δημιουργήσουν πλαίσιο με το οποίο θα υποδέχονταν τα απορρίμματα των πλοίων που ελλιμενίζονταν σε αυτά. Όπως σημειώνεται σε μελέτη της EMSA (Ευρωπαϊκή Υπηρεσία για τη Θαλάσσια Ασφάλεια), τον Δεκέμβριο του 2005 το 90% των λιμανιών της Ευρώπης παραχώρησε το δικαίωμα αυτό σε ιδιώτες. Σε αυτήν αναφέρεται ότι «σε πολλά λιμάνια έχει παρατηρηθεί έλλειψη διαφάνειας στον τρόπο τιμολόγησης. Αυτό συμβαίνει ιδιαίτερα σε λιμάνια όπου οι οργανισμοί λιμένος έχουν απεμπολήσει τον κεντρικό τους ρόλο. Φαίνεται ότι κάποιες εταιρείες που υποδέχονται απορρίμματα μονοπωλούν τις εγκαταστάσεις και μονομερώς αποφασίζουν για τις τιμές. Σκόπιμα αυξάνουν το κόστος εξυπηρέτησης της αποκομιδής και μονομερώς αυξάνουν τις τιμές...». Πάντως στον Πειραιά οι τιμές είναι σταθερές από το 2008.
Πιθανές στρεβλώσεις
Ορισμένα πρώην στελέχη του ΟΛΠ είπαν στην «Κ» ότι η 25ετής διάρκεια της παραχώρησης είναι εξαιρετικά μεγάλη και ίσως να προκαλέσει στρεβλώσεις στην τιμολόγηση και την αντιπαρέβαλαν με την 5ετή σύμβαση του ίδιου αναδόχου με την Cosco. Επισήμαναν ωστόσο ότι στην ίδια μελέτη της EMSA τονίζεται ότι «το μοίρασμα της παραχώρησης σε πολλές εταιρείες δεν αποτελεί λύση, καθώς θα οδηγούσε σε πτώση της ποιότητας των υπηρεσιών...». Σήμερα ο τζίρος αυτής της δραστηριότητας κυμαίνεται μεταξύ 4 με 5 εκατ. ευρώ ετησίως και σύμφωνα με ανεξάρτητους παρατηρητές, το λιμάνι του Πειραιά μαζί με εκείνα της Πάτρας και του Ηρακλείου είναι τα μόνα όπου μια τέτοια δραστηριότητα έχει ένα σημαντικό όγκο. Στην Πάτρα όμως τα τέλη είχαν μείνει από το 2002 στάσιμα, με αποτέλεσμα τώρα όλοι να μιλούν για απότομη αύξηση, την ώρα που αυτή έγινε για να καλύψει μέρος της κατά 130% αύξησης των τιμών του ΧΥΤΑ...
Δύο ακόμα είναι τα επίμαχα σημεία του διαγωνισμού: η υποχρέωση των πλοίων που σταματούν στη ράδα χωρίς να μπαίνουν στο λιμάνι να παραδίδουν απόβλητα, κάτι που δεν έκαναν μέχρι σήμερα, και η «μάχη» που γίνεται για τα επικίνδυνα.
Εκεί ο σημερινός ανάδοχος συγκρούσθηκε με άλλη εταιρεία του χώρου, επειδή η τελευταία ήθελε να μεταφέρει στις εγκαταστάσεις της 30 κοντέινερ οργανικών αποβλήτων που είχαν ρυπανθεί με πετρελαιοειδή από το ναυάγιο του πλοίου Yusuf Cepnioglou στη Μύκονο χωρίς να τα παραδώσει σε αυτόν. Ομως τα απόβλητα αυτά θα έφθαναν από τη θάλασσα στον Πειραιά και συνεπώς θα έπρεπε να παραληφθούν στον ανάδοχο. Η ανταλλαγή των επιχειρημάτων αυτών συνέπεσε με προσφυγή για την ακύρωση του διαγωνισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου