Ο "Τύπος Πειραιώς" μεταφέρθηκε πλέον σε νέα πλατφόρμα (www.typospeiraiws.gr). Σας περιμένουμε με μοντέρνα διάθεση.

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

Η Ναυτιλία σωσίβιο για την Οικονομία - Και από Κομισιόν προϋποθέσεις για την επιστροφή της Τρόικας - Mega Mall στη Βουλγαρία δαπάνης 400 εκ. ευρώ, για την... ανάπτυξη στην Ελλάδα!

ΕΦΕΤ: ΑΠOΣΥΡΕΤΑΙ ΣΑΡΔΕΛΟΡΕΓΓΑ ΠΑΤΕ

Η Ναυτιλία σωσίβιο για την Οικονομία
ΕΝΙΣΧΥΘΗΚΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΗΟΛΟΓΙΟ 
ΚΑΙ ΑΥΞΗΘΗΚΕ ΤΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑ
Πηγή: newmoney.gr
Θετικό είναι το πρόσημο για την πορεία και τα μεγέθη της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία της Διεύθυνσης Ποντοπόρου Ναυτιλίας του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για το 9μηνο του 2014.
Τα στοιχεία αφορούν οικονομικά δεδομένα της ελληνικής ναυτιλίας, την εξέλιξη εγγραφών και διαγραφών Ποντοπόρων Πλοίων (άρθρου 13 ΝΔ2687/53), καθώς και των εγκατεστημένων ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα.
Ειδικότερα, κατά την χρονική διάρκεια του 9μήνου του 2014, διαφαίνεται αύξηση των εγγεγραμμένων ποντοπόρων πλοίων (άρθρου 13 ν.δ. 2687/53) στο ελληνικό νηολόγιο, με ταυτόχρονη αύξηση της χωρητικότητας κατά 1.000.000 κ.ο.χ.(grt) περίπου.
Ο συνολικός αριθμός των υπαχθέντων στο άρθρο 13 ν.δ.2687/53 ποντοπόρων πλοίων, για το 9μηνο 2014, ανέρχεται στα 39 πλοία συνολικής χωρητικότητας 2.967.414 κ.ο.χ.(grt), παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2013.
Παράλληλα, σημειώνεται εμφανής τάση εγγραφής στο ελληνικό νηολόγιο νεότευκτων πλοίων κατηγορίας ΔΞ - Υγραεριοφόρων (Liquid Natural Gas carriers), και Δ/Ξ μεταφορικής ικανότητας τύπου VLCC (Very Large Crude Carriers), προσδίδοντας στην ελληνική σημαία επιπρόσθετα ποιοτικά χαρακτηριστικά και μειώνοντας τον μέσο όρο του ηλικιακού προφίλ του ελληνικού στόλου. Χαρακτηριστικά το 50% του στόλου είναι ηλικίας νεότερης των 10 ετών, έναντι 12,7 που είναι ο μέσος όρος των ετών του παγκοσμίου στόλου.
Παρά την δυσμενή διεθνή οικονομική συγκυρία και την κρίση στο τομέα της ναυλαγοράς, ο συνολικός αριθμός: (α) των εγκατεστημένων γραφείων, δυνάμει του άρθρου 25 του Ν. 27/75, στην Ελλάδα αλλοδαπών ναυτιλιακών εταιρειών και υπαγόμενων ελληνικών εταιρειών στις διατάξεις αυτές, (διαχειριστριών, ναυλομεσιτικών και λοιπών δραστηριοτήτων) και (β) των εγγεγραμμένων ενεργών ναυτικών εταιρειών (Ν.Ε.) που έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο του Ν. 959/79, παρέμεινε σταθερός κατά το 9μηνο του έτους 2014.
Επιπλέον, για την ίδια χρονική περίοδο παρουσιάστηκε αύξηση στον αριθμό των δηλωθέντων ως διαχειριζομένων πλοίων από τα ναυτιλιακά γραφεία του άρθρου 25 του Ν.27/75. Συγκεκριμένα δηλώθηκαν 578 αναλήψεις διαχείρισης πλοίων, με τον συνολικό αριθμό των διαχειριζομένων πλοίων να ανέρχεται σε 3.900 πλοία. Επίσης, σημαντική αύξηση σημειώθηκε στον αριθμό των ενεργών ναυτιλιακών εταιρειών πλοίων αναψυχής (ΝΕΠΑ) που έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο του Ν. 3182/03, κατά το 9μηνο του έτους 2014 καθότι αυτός ανήλθε στις 1.270, με αύξηση 70 εταιρειών σε σχέση με το τέλος του έτους 2013.
Σε ό,τι αφορά την συνεισφορά την Ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, το συνολικό ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος για το Α` εξάμηνο 2014, ανέρχεται στο ποσό των 7.452,3 δις ευρώ έναντι 5,826 δις ευρώ για το αντίστοιχο Α΄ εξάμηνο 2013. Στο τέλος Δεκεμβρίου 2013, οι παραγγελίες πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 371 πλοία [(άνω των 1.000 ο.χ. (gt)] συνολικής μεταφορικής ικανότητας 32,6 εκ. dwt.
Κλείνοντας, αξίζει να τονισθεί ότι οι παραγγελίες της ελληνικής πλοιοκτησίας εξακολουθούν να υποδηλώνουν μια τάση διαφοροποίησης προς εξειδικευμένους τύπους πλοίων, όπως τα LNG με αυξημένα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΡΧΗΣ
Νόμιμο το GPS για ΟΠΑΠ και Δήμο Πειραιά

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, με δύο αποφάσεις της, έκρινε νόμιμη τη χρησιμοποίηση συστήματος γεωγραφικού εντοπισμού (GPS) στα οχήματα του δήμου Πειραιά και του ΟΠΑΠ, ενώ απαγόρευσε τη χρησιμοποίηση συστήματος GPS στα οχήματα των ιατρικών επισκεπτών φαρμακευτικής εταιρείας.
Ειδικότερα, ο ΟΠΑΠ γνωστοποίησε στην Αρχή τη λειτουργία του συστήματος GPS σε 45 αυτοκίνητα του, με σκοπό την ασφάλεια των οδηγών και των φορτίων που μεταφέρουν, αλλά και για την αποφυγή περιττών δρομολογίων. Ακόμη, ο ΟΠΑΠ ανέφερε ότι τα αυτοκίνητά του διανέμουν έντυπο υλικό το οποίο από οικονομικής απόψεως είναι ασήμαντο, αλλά η μη έγκαιρη αποστολή του οδηγεί σε διαφυγόντα κέρδη. Επίσης, επισήμανε ότι το επίμαχο σύστημα αυξάνει τις συνθήκες ασφαλείας του οχήματος και των εργαζομένων, αλλά γνωστοποιεί και τις πιθανές βλάβες των αυτοκινήτων, έτσι ώστε να μπορούν να αντικατασταθούν.
Παράλληλα, ο δήμος Πειραιά γνωστοποίησε στην Αρχή την εγκατάσταση GPS σε εννέα απορριμματοφόρα οχήματα και οχήματα ογκωδών-αδρανών αντικειμένων, ενώ για την εγκατάσταση του GPS επικαλέστηκε τη βελτίωση της διαχείρισης των οχημάτων του μέσω της παρακολούθησης τής θέση τους κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας από κεντρικό υπολογιστή.
Στη συνέχεια το Σωματείο Οδηγών, Μηχανοδηγών και Εργατοτεχνιτών του δήμου Πειραιά υπέβαλε ερώτημα στην Αρχή ως προς τη νομιμότητα λειτουργίας του συστήματος GPS και αν απαιτείται για την εφαρμογή του σχετική άδεια. Κατόπιν αυτού, ο δήμος πληροφόρησε την Αρχή ότι η εγκατάσταση του συστήματος γεωγραφικού εντοπισμού αποσκοπεί στη βελτίωση της διαχείρισης του στόλου των οχημάτων και στην εξοικονόμηση χρημάτων από καύσιμα, συντήρηση, τηλέφωνα, ενώ σημείωσε ότι η εγκατάσταση συστήματος GPS επιδοτείται από το υπουργείο Εσωτερικών μέσω του προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση».
Και για τις δύο περιπτώσεις (ΟΠΑΠ και δήμος Πειραιά) η Αρχή έκρινε ότι η λειτουργία του συστήματος GPS είναι σύμφωνη με την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Αντίθετα, η Αρχή προέβη σε αυστηρή προειδοποίηση προς φαρμακευτική εταιρεία λόγω παράνομης επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των ιατρικών επισκεπτών της, ενώ διέταξε τη φαρμακευτική εταιρεία να διακόψει τη λειτουργία του συστήματος GPS και να καταστρέψει το αρχείο προσωπικών δεδομένων γεωεντοπισμού που διατηρούσε.
Συγκεκριμένα, στην Αρχή έγινε καταγγελία ότι συγκεκριμένη φαρμακευτική εταιρεία χρησιμοποιεί το σύστημα GPS στα αυτοκίνητα των ιατρικών επισκεπτών της ακόμη και εκτός των ωρών εργασίας. Η φαρμακευτική εταιρεία κλήθηκε για εξηγήσεις από την Αρχή και υποστήριξε ότι εφόσον τα αυτοκίνητα κινούνται εντός της Αττικής, οι ιατρικοί επισκέπτες οφείλουν από 13.00 με 17.00 και 20.00 με 8.00 να επιστρέφουν τα αυτοκίνητα στα γραφεία της εταιρείας, ενώ επισήμανε ότι για τεχνικούς λόγους η παρακολούθηση των οχημάτων με το σύστημα GPS δεν μπορεί να διακοπεί κατά τις ώρες 13.00 έως 17.00, κατά τις οποίες οι ιατρικοί επισκέπτες δεν εργάζονται.
Εξ άλλου, η φαρμακευτική εταιρεία ανέφερε ότι με το επίμαχο σύστημα παρακολουθείται η γεωγραφική θέση και η ταχύτητα του αυτοκινήτου και όχι οι εργαζόμενοι, με στόχο όχι τον έλεγχο των εργαζομένων, αλλά, μεταξύ των άλλων: α) τον εξορθολογισμό των δαπανών και τον ορθό σχεδιασμό των διαδρομών, β) τον ακριβή έλεγχο και την ασφάλεια των αυτοκινήτων τα οποία είναι με συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing), γ) την επαλήθευση των δρομολογίων και δ) την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών. Κατόπιν αυτών, η Αρχή υπογραμμίζει στην απόφασή της ότι «ο συνεχής έλεγχος της γεωγραφικής θέσης των εργαζομένων συνιστά υπέρμετρη παραβίαση της ιδιωτικότητάς τους εν ώρα εργασίας» και ότι η συνεχής λειτουργία του συστήματος GPS «δεν δικαιολογείται από την άποψη της αναγκαιότητας και αναλογικότητας του μέσου και επομένως δεν κρίνεται, κατά πλειοψηφία, νόμιμη».

ΜΙΝΑ ΑΝΤΡΕΕΒΝΑ
Και από Κομισιόν προϋποθέσεις 
για την επιστροφή της Τρόικας

 Η Τρόικα θα επιστρέψει στην Αθήνα μόλις εκπληρωθούν οι προϋποθέσεις, ξεκαθάρισε χθες η εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μίνα Αντρέεβα, επαναλαμβάνοντας πως στόχος είναι η επιτυχής ολοκλήρωση της τρέχουσας αξιολόγησης.
Κατά τη διάρκεια της σημερινής ενημέρωσης των δημοσιογράφων στις Βρυξέλλες, η εκπρόσωπος της Κομισιόν ανέφερε πως οι συζητήσεις με τις ελληνικές αρχές συνεχίζονται, έως ότου η Επιτροπή λάβει ικανοποιητικές απαντήσεις σε μία σειρά από πολιτικές και δράσεις.
«Εργαζόμαστε για την επιτυχή ολοκλήρωση της τρέχουσας αξιολόγησης που θα ανοίξει τον δρόμο για την περάτωση του προγράμματος προσαρμογής της χώρας», τόνισε. Υπενθύμισε επίσης ότι οι συζητήσεις για τη «μεταμνημονιακή εποχή» θα ξεκινήσουν μόνο όταν υπάρξει συμφωνία με την τρόικα για την ολοκλήρωση της τρέχουσας αξιολόγησης.

CYCLON
Πράσινο’ από Γ.Σ. για έξοδο από το Χρηματιστήριο

Τη διαγραφή των μετοχών της από το Χρηματιστήριο Αθηνών και την υποβολή σχετικής αίτησης στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (Ε.Κ.) αποφάσισε η έκτακτη αυτόκλητη καθολική γενική συνέλευση των μετόχων της Cyclon Ελλάς Α.Ε.
Επίσης, το διοικητικό συμβούλιο εξουσιοδοτήθηκε να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την περαίωση της ανωτέρω απόφασης, καθώς και για την υποβολή της αναγκαίας αίτησης προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, προκειμένου να αποφασιστεί η διαγραφή των μετοχών της εταιρείας από το Χρηματιστήριο Αθηνών.


AEGEAN 2015
Πτήσεις σε 10 νέες χώρες με δίκτυο 134 προορισμών

Το νέο πρόγραμμα δρομολογίων της Aegean για το 2015 παρουσίασε στο Ηράκλειο η διοίκηση της εταιρείας, παρουσία της υπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη.
Το νέο πρόγραμμα περιλαμβάνει ένα δίκτυο 134 προορισμών, 100 εξωτερικού και 34 εσωτερικού σε 42 χώρες και την Ελλάδα, με 15.000.000 διαθέσιμες θέσεις, 2 εκατομμύρια περισσότερες από το 2014.
Οι πτήσεις θα πραγματοποιούνται μέσα από έναν από τους νεότερους στόλους στην Ευρώπη, που αποτελείται πλέον από 56 αεροσκάφη, μετά την πρόσφατη επένδυση σε επιπλέον καινούργια Airbus A320ceos.  Η αύξηση των πτήσεων θα είναι εντονότερη το 2014 από την κύρια βάση της Αθήνας  και το Ηράκλειο, αλλά θα αφορά και τη δραστηριότητα και από τις άλλες 6 βάσεις της εταιρείας (Ρόδος, Κέρκυρα, Χανιά, Κως, Καλαμάτα & Λάρνακα).
Συγκεκριμένα, στο δίκτυο πτήσεων της Aegean για το 2015 προστίθενται 10 νέες χώρες (Ολλανδία, Μάλτα, Κουβέιτ, Φινλανδία, Σαουδική Αραβία, Εσθονία, Νορβηγία, Ιράν, Αρμενία, Κροατία) και 16 διεθνείς προορισμοί (Ελσίνκι, Τουλούζη, Ντωβίλ, Μετς, Νάπολη, Πίζα, Μάλτα, Άμστερνταμ, Κουβέιτ, Πάφος, Ριάντ, Ταλίν, Όσλο, Τεχεράνη, Ντουμπρόβνικ, Γερεβάν), ενώ αυξάνεται σημαντικά ο αριθμός των προορισμών και η συχνότητα των δρομολογίων σε χώρες πηγές τουρισμού όπως  Γαλλία, Ιταλία  Ελβετία, Αγγλία και Γερμανία.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου της Αθήνας, με στόχο το άνοιγμα νέων αγορών σε νέες χώρες και νέες πόλεις σε παραδοσιακές χώρες, αλλά και την επέκταση της τουριστικής περιόδου τόσο της ίδιας της Αθήνας, όσο και των μικρών νησιών, που έχουν ανάγκη την ενίσχυση του κόμβου της Αθήνας για την καλύτερη υποστήριξη της δικής τους ανάπτυξης.
Στο πλαίσιο αυτό, προστίθενται στο δίκτυο της Αθήνας 15 νέοι προορισμοί και 9 νέες χώρες, ενώ συνολικά η Aegean θα συνδέει την ελληνική πρωτεύουσα με 91 (61 εξωτερικού, 30 εσωτερικού) προορισμούς για τους οποίους θα διαθέσει 11,5 εκατ. θέσεις. Παράλληλα αυξάνονται σημαντικά οι συχνότητες, χωρητικότητα και συνδέσεις σε νησιά όπως η Νάξος, η Μήλος και η Πάρος.
Επισημαίνεται ότι μέσα από το νέο πρόγραμμα ενισχύεται περαιτέρω το δίκτυο της Μέσης Ανατολής και της ευρύτερης Β. Αφρικής και Ανατολής, το οποίο περιλαμβάνει συνολικά 8 χώρες (Αίγυπτος, Λίβανος, Ιορδανία, Ισραήλ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κουβέιτ, Σαουδική Αραβία, Ιράν).
Συνολικά, οι 15 εκατ. προσφερόμενες θέσεις για το 2015 αφορούν κατά 7,7 εκατ. θέσεις εξωτερικού σε 100 προορισμούς και 7,3 εκατ. θέσεις εσωτερικού σε 34 προορισμούς. Σύμφωνα με την Aegean, με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ακόμη πληρέστερη εσωτερική κάλυψη, καθώς και η δυναμική στήριξη του εισερχόμενου τουρισμού προς όλες τις Περιφέρειες της χώρας.
Στη συνέντευξη Τύπου ανακοινώθηκε και το πρόγραμμα «12 μήνες 12 καλά Νέα για Εσάς», σύμφωνα με το οποίο η εταιρεία θα παρουσιάζει κάθε μήνα του 2015 και ένα νέο προϊόν, μια νέα υπηρεσία.
«Το 2015 αποτελεί χρονιά - ορόσημο για την Aegean. Επενδύουμε σε νέο στόλο σε ένα δίκτυο 134 προορισμών και σε προσφορά 15 εκατ. θέσεων. Προχωράμε σε ισχυρή ενίσχυση του κόμβου της Αθήνας, αλλά παράλληλα στηρίζουμε και την περιφερειακή ανάπτυξη με αυξημένες πτήσεις από τις περιφερειακές μας βάσεις. Συνεχίζουμε και ενισχύουμε την πολιτική στήριξης των μικρών νησιών που είχε εντυπωσιακά αποτελέσματα το 2014 για να αναδείξουμε την πολλαπλότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Περισσότερο από όλα όμως ανανεώνουμε τη δέσμευσή μας στην περαιτέρω διαφοροποίηση και εξέλιξη των υπηρεσιών μας εις όφελος των επιβατών μας», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Aegean, Ευτύχιος Βασιλάκης.

WALL STREET
Σε νέα ιστορικά υψηλά Dow Jones - S&P 500

Συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία οι αμερικανικές μετοχές, με τους Dow Jones και S&P 500 να ανέρχονται σε νέα ιστορικά υψηλά.
Η άνοδος στηρίζεται στο μεγάλο deal Actavis-Allergan, αξίας 66 δισ. δολαρίων, στη φαρμακοβιομηχανία, κλάδος ο οποίος σημειώνει εντυπωσιακά κέρδη αλλά και στην ενίσχυση στην εμπιστοσύνη των Αμερικανών κατασκευαστών και μάλιστα υψηλότερα από το αναμενόμενο.
Οι εξελίξεις σε Ιαπωνία και Ευρώπη οδήγησαν υψηλότερα τις μετοχές σε παγκόσμιο επίπεδο και η αναπάντεχη ενίσχυση των τιμών εισαγωγής στις ΗΠΑ επανέφερε στο προσκήνιο τη συζήτηση για το ενδεχόμενο αύξησης επιτοκίων από τη Fed.
“Οι ειδήσεις ανά την υφήλιο είναι θετικές, με την Ιαπωνία να καθυστερεί την αύξηση του ΦΠΑ και να προχωρά σε πρόωρες εκλογές, ενώ ο δείκτης επιχειρηματικής εμπιστοσύνης ZEW στη Γερμανία να ενισχύεται υψηλότερα του αναμενόμενου”, επισημαίνει ο Art Hogan, κορυφαίος αναλυτής της Wunderlich Securities.
Οι περισσότεροι αναλυτές εκτιμούν ότι η Fed θα προχωρήσει σε αύξηση επιτοκίων στο α' εξάμηνο του 2015, με κάποιους εξ αυτών να τοποθετούν, πλέον, αυτήν την κίνηση στις αρχές Μαρτίου.
Ο Dow Jones αφού έφθασε σε ένα ακόμη ενδοσυνεδριακό ρεκόρ, εμφανίζει κέρδη 0,3% στις 17.705 μονάδες, με τη μετοχή της UnitedHelth Group να έχει τα υψηλότερα κέρδη μεταξύ των 30 εταιρειών του δείκτη.
Στον αντίποδα πτωτικά κινείται η μετοχή της Home Depot, μετά την ανακοίνωση κερδών ανά μετοχή τα οποία ήταν χαμηλότερα των εκτιμήσεων των αναλυτών.
Νέο ρεκόρ και για τον S&P 500, με άνοδο 0,6% στις 2.052 μονάδες, με στήριγμα από τον κλάδο υγείας, ενώ αντίθετα οι ισχυρότερες πιέσεις ασκούνται στις μετοχές τηλεπικοινωνιακών ομίλων.
Θετική πορεία και για την υψηλή τεχνολογία, με τον Nasdaq να ενισχύεται 0,7% στις 4.704 μονάδες.
Το ισοζύγιο ανοδικών-πτωτικών μετοχών στον NYSE διαμορφώνεται στο δύο προς ένα, με 346 εκατ. μετοχές να έχουν “αλλάξει χέρια” από την αρχή της συνεδρίασης και τον όγκο συναλλαγών να φθάνει στα 1,9 δισ. δολάρια.
Πτωτική κίνηση για το δολάριο έναντι όλων των ανταγωνιστικών του νομισμάτων, ενώ πτώση δύο μονάδων βάσης εμφάνισε η απόδοση του 10ετούς αμερικανικού ομολόγου, φθάνοντας στο 2,3249%. Πτωτικά συνεχίζει να κινείται το αμερικανικό αργό, με απώλειες 1,4% στα 74,61 δολάρια, ενώ ο χρυσός ενισχύεται κατά 1% στα 1.195,30 δολάρια. Με σημαντικά κέρδη ολοκλήρωσαν τη σημερινή συνεδρίαση και οι ευρωπαϊκές αγορές.


DANAOS-FOURLIS
Mega Mall στη Βουλγαρία δαπάνης 400 εκ. ευρώ,
για την... ανάπτυξη στην Ελλάδα!

Δύο  από τα μεγαλύτερα  ελληνικά επιχειρηματικά ονόματα της ναυτιλίας και του λιανεμπορίου, ένωσαν  τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν  το μεγαλύτερο μεικτό εμπορικό και οικιστικό συγκρότημα  το οποίο στην πλήρη ανάπτυξή του θα υπερβεί, ως επένδυση, τα 400.000.000  ευρώ! Μόνο που δεν το έφτιαξαν στην Ελλάδα αλλά στην…Βουλγαρία!
Ο  «δικός μας» δρ. Ιωάννης Κούστας της Danaos και ο Βασίλης Φουρλής του ομίλου Fourlis εγκαινίασαν την περασμένη  στις αρχές του μηνός, στη Σόφια, παρουσία  του Βούλγαρου πρωθυπουργού Μπόικο Μπορίσοφ, ένα από τα πιο εντυπωσιακά -αρχιτεκτονικά- malls στη Νότια Ευρώπη, το «Sofia Ring Mall».
Οι δυο όμιλοι έχουν ήδη επενδύσει από κοινού κεφάλαια 130.000.000  ευρώ ενώ ο όμιλος Fourlis είχε ήδη εμπειρία στη Βουλγαρία, αφού το 2011 ολοκλήρωσε επένδυση 50 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του ΙΚΕΑ ακριβώς δίπλα στο σημερινό mall.
 Ο δρ. Κούστας σκοπεύει να συνεχίσει αυτόνομα την επένδυση στην έκταση που  άρχισε να αποκτά πριν από μία δεκαετία και πλέον, όταν οραματίστηκε για πρώτη φορά τη μεταμόρφωσή της: «Εντυπωσιάστηκα από την περιοχή και ξεκίνησα να συγκεντρώνω γη, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να έχει δημιουργηθεί το μεγαλύτερο ιδιωτικό ενιαίο οικόπεδο στη Σόφια. Σήμερα η περιοχή δεν θυμίζει σε τίποτα την προ δεκαετίας εικόνα, ενώ θα αλλάξει κι άλλο, αφού το σχέδιο για το μεγαλύτερο μεικτό εμπορικό και οικιστικό συγκρότημα στη Βουλγαρία παραμένει, με μία συνολική επένδυση άνω των 400 εκατ. ευρώ», ανέφερε ο δρ. Κούστας.
Η οδική πρόσβαση πρώτα στο ΙΚΕΑ και τώρα στο «Sofia Ring Mall» έχει βελτιωθεί εντυπωσιακά, ενώ στις δεσμεύσεις της βουλγαρικής κυβέρνησης συμπεριλαμβάνεται και η περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου των μέσων μαζικής μεταφοράς με την άφιξη του μετρό στην περιοχή σε δύο χρόνια από σήμερα. Η δεύτερη φάση, την οποία θα «τρέξει» αυτόνομα η Danaos, αφορά την κατασκευή της μεικτής ζώνης, με χώρους γραφείων, πάρκο με τεχνητή λίμνη, ξενοδοχείο και αθλητικές εγκαταστάσεις συνολικής επιφάνειας 54.000 τ.μ. Η τρίτη φάση περιλαμβάνει το οικιστικό κομμάτι με πάνω από 500 διαμερίσματα και κατοικίες. Εφόσον ολοκληρωθεί το όλο project, υπολογίζεται ότι πάνω από 5.000 άτομα θα ζουν και θα εργάζονται στο πιο «σύγχρονο εμπορικό και οικιστικό complex των Βαλκανίων», ανέφερε ο δρ. Κούστας.
«Δημιουργήσαμε το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο εμπορικό χώρο στη Νότια Ευρώπη, συνολικής επιφάνειας 105.000 τ.μ. Ηδη η εμπειρία της Fourlis, από το 2011 που πρωτολειτούργησε το ΙΚΕΑ της Σόφιας μέχρι και σήμερα, από την ανταπόκριση των Βούλγαρων καταναλωτών είναι κάτι παραπάνω από θετική, με αύξηση στις πωλήσεις κατά 10%-15% ετησίως και τζίρο περί τα 90 εκατ. λέβα (σ.σ.: 45-46 εκατ. ευρώ) για φέτος», ανέφερε ο Β. Φουρλής. 
Στα «εκκωφαντικά» εγκαίνια του mall -με 1.000 προσκεκλημένους  έδωσαν το «παρών» ουκ ολίγοι Ελληνες επιχειρηματίες από τους κλάδους του τουρισμού, του λιανεμπορίου, της ένδυσης, γνωστά εφοπλιστικά ονόματα, υψηλόβαθμα στελέχη από τις τρεις τράπεζες που χρηματοδότησαν το έργο (Εθνική, Alpha Bank και Eurobank), αλλά και εργαζόμενοι του mall και του ΙΚΕΑ.
Οι ελληνικές παρουσίες
Οι περισσότεροι από τους επιχειρηματίες ταξίδεψαν από την Ελλάδα με ναυλωμένη πτήση της Aegean 160 επιβατών - πολλοί από αυτούς ως ένδειξη στήριξης και φιλίας, ενώ κάποιοι άλλοι διατηρούν καταστήματα ή παρουσία μέσω της Notos στο νέο mall. Μεταξύ των παρευρισκομένων ήταν ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος του ομίλου ΤΕΜΕΣ («Costa Navarino»), ο πρώην υπουργός Πέτρος Δούκας, ο Δημήτρης και η Αρετή Δαλακούρα της γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας, η  Βαρβάρα Βερνίκου και ο  Μιχάλης Παπαέλληνας των πολυκαταστημάτων Notos, ο Σάμι Φάις, ο  Θεόδωρος Δούρος, διευθύνων σύμβουλος της Dur. Επίσης, ο Θεόδωρος Βάρδας, οικονομολόγος και επιχειρηματίας της φερώνυμης αλυσίδας ένδυσης, με μακρά παρουσία και στον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος, ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ Αντώνης Μακρής, η Λιάνα Βουράκη της γνωστής αλυσίδας κοσμημάτων, οι ιδρυτές και επικεφαλής της Apivita Νίκος και Νίκη Κουτσιανά, η Ειρήνη Μαμιδάκη, ο Αντώνης Διγαλάκης του ομίλου Digalakis, o κΛέων Μπατής της Leonards, η γνωστή επιχειρηματίας από τον χώρο της ένδυσης Χρυσούλα Κέρος, η Αννα-Μαρία Μαζαράκη της γνωστής αλυσίδας κοσμημάτων, ο Ισαάκ Ιζι Σαλτιέλ της παλιάς βορειοελλαδίτικης επιχειρηματικής οικογένειας, ο κ. Βασίλης Μπιθαράς, επίσης από τον χώρο της ένδυσης (BSB) κ.ά.
Η ελληνική παρουσία  στο mall των 75.000 τ.μ. είναι έντονη: Ο  όμιλος Notos δημιουργεί το μεγαλύτερο πολυκατάστημα shop in shop στη Βουλγαρία, συνολικής επιφάνειας 6.000 τ.μ. Ενδεικτικό μάλιστα του πόσο πιστεύουν οι ίδιοι οι μέτοχοι στο εγχείρημά τους είναι ότι στη νέα εταιρεία της Notos, που αφορά την εμπορική της δραστηριότητα στη γειτονική χώρα, συμμετέχουν με 25% έκαστος τόσο ο όμιλος Fourlis όσο και η Danaos. Ο όμιλος Fais επίσης ανοίγει κατάστημα Puma και o όμιλος Φουρλής τα Intersport. Ακόμη, ανοίγουν καταστήματα η Oxford Company, τα Petit Bateau, οι Νike και Converse του ομίλου Folli Follie, τα Flocafe, τα Burgering House, το Fantasy Park κ.ά.
Θετικές προβλέψεις
Συνολικά, το mall των 75.000 τ.μ. (επιπλέον 30.000 τ.μ. είναι το γειτονικό ΙΚΕΑ) φιλοξενεί πάνω από 200 καταστήματα (με περισσότερες από 400 μάρκες, 100 από τις οποίες έρχονται για πρώτη φορά στη βουλγαρική αγορά), τον μόνο κινηματογράφο στη χώρα με δέκα VIP αίθουσες, το μεγαλύτερο κέντρο ψυχαγωγίας εσωτερικού χώρου, τη μεγαλύτερη πίστα για καρτ στη χώρα, έκτασης 7.500 τ.μ., το μεγαλύτερο πολυκατάστημα, δωρεάν parking 3.500 θέσεων, VIP parking 100 θέσεων. «Το IKEA της Βουλγαρίας έχει 1 εκατομμύριο επισκέψεις τον χρόνο και υπολογίζουμε ότι το νούμερο θα είναι πενταπλάσιο για το mall με μια ακτίνα επιρροής 150 χλμ.», ανέφερε ο Β. Φουρλής και πρόσθεσε: «Τα καταστήματα στη Βουλγαρία είναι ανοιχτά τα Σαββατοκύριακα - μάλιστα το 50% του τζίρου πραγματοποιείται το τριήμερο Παρασκευή - Σάββατο - Κυριακή, ενώ ένα ακόμη χαρακτηριστικό συνολικά για τις πρώην ανατολικές χώρες είναι ότι δεν έχουν εμπορικές πιάτσες σε γειτονιές στα πρότυπα π.χ. της Αθήνας, εξ ου και η ανάπτυξη των εμπορικών κέντρων είναι πιο έντονη. Οι ελληνικές επιχειρήσεις επενδύουν στα Βαλκάνια λόγω της γειτνίασης, αλλά και επειδή είναι πιο φθηνά. Επιπλέον, παρά το χαμηλό μέσο εισόδημα των Βούλγαρων, η ανεργία στη Σόφια είναι μόλις στο 2% και γενικά η Βουλγαρία δεν έζησε ποτέ την ανάπτυξη κατά τα πρότυπα πυροτεχνήματος. Επομένως, οι προοπτικές για μια τέτοιου είδους επένδυση, που συνδυάζει λιανεμπόριο και ψυχαγωγία σε ένα πιο “φυσικό” περιβάλλον, θεωρούμε ότι είναι θετικές».
Αυτά τα ωραία, από τη… Βουλγαρία!  Κατά τα άλλα, περιμένουμε την ανάπτυξη…

GRIMALDI
Στρατηγείο του ομίλου το λιμάνι της Ηγουμενίτσας

 Στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας όπου οι συνδέσεις με την Εγνατία Οδό αποτελούν ισχυρό κίνητρο δραστηριοποίησης στρέφει το ενδιαφέρον του ο ιταλικός όμιλος Grimaldi εκτιμώντας ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ανέτοιμο για να το εντάξει στον άμεσο σχεδιασμό του.
Αυτό προκύπτει από δηλώσεις του Νούντσιο Σαβαρέζε (Nunzio Savareze), διευθυντή πωλήσεων του ομίλου, στον οποίο ανήκει μεταξύ άλλων η Minoan Lines, με την ευκαιρία του 18ου πανελλήνιου συνεδρίου logistics.
«Η Θεσσαλονίκη έχει μεγάλη δυναμική γιατί η θέση της είναι στρατηγική. Ο στόχος μας είναι όμως να υπάρχουν και επαρκείς συνδέσεις και για να είμαι ειλικρινής, θεωρώ ότι η Θεσσαλονίκη δεν είναι έτοιμη για κίνηση Ro - Ro (σ.σ. φορτηγών πλοίων, περισσότερο οχηματαγωγών, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κοντέινερς ή κυρίως οχημάτων άνευ αυτοκίνησης). Αυτή τη στιγμή η Ηγουμενίτσα είναι το στρατηγικό μας λιμάνι» επισήμανε ο κ.Σαβαρέζε, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα.
Στο μεταξύ, εντός του 2018 αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα της Γ1 φάσης στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, τα οποία περιλαμβάνουν -μεταξύ άλλων- τη δημιουργία νέων κρηπιδωμάτων και την εκβάθυνση ήδη υφιστάμενων, ώστε να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση περισσότερων φορτίων, όπως επισήμανε ο διευθυντής ανάπτυξης του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΗΓ ΑΕ), Κωνσταντίνος Γκρίνιας, σύμφωνα με τον οποίο το 2014 εξελίσσεται μέχρι στιγμής θετικά για το λιμάνι, με αύξηση της τάξης του 9%-10% τόσο στην επιβατική κίνηση, όσο και στα φορτία.
Στο πλαίσιο της Γ1 φάσης των έργων προβλέπεται παράλληλα η δημιουργία ενός τερματικού σταθμού φορτίου (cargo terminal) και ενδεχομένως -εντός του- μικρού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), ενώ θα ακολουθήσει η Γ2 φάση, που περιλαμβάνει δύο δακτυλιοειδείς προβλήτες και τη δημιουργία υποδομών για την εξυπηρέτηση μελλοντικής σύνδεσης Ra-Ra (σύνδεση σιδηροδρομικού δικτύου-λιμένος).
Ωστόσο, πρόσθεσε, για να γίνει αυτό πρέπει να υλοποιηθεί ο δυτικός σιδηροδρομικός άξονας.

ΕΞ ΑΛΛΟΥ…
Μάθε γατί μου γράμματα...
Στο πεζοδρόμιο της οδού Αλκιβιάδου -μεταξύ 2ας Μεραρχίας και Σκουζέ- υπάρχει μία "ταΐστρα για γάτες. Κάποιος φιλόζωος έχει τοποθετήσει δύο ταπεράκια -το ένα με τροφή και το άλλο με νεράκι- διαθέσιμα για κάθε "κοπριτάκι". Όμως δεν παραλείπει να τοποθετήσει και προειδοποίηση με την ένδειξη "ΠΡΟΣΟΧΗ" και με κείμενο που γνωστοποιεί ότι το ακίνητο είναι ιδιοκτησίας του, όπως και τα τασάκια. Και όποιος τα πειράξει...
Όμως η πινακίδα έχει μπει τόσο χαμηλά, που όταν πλησιάζει κάποιο "φιλαράκι" να φάει, του φαντάζει σαν... Μνημόνιο! Δηλαδή: πρώτα ΘΑ... και μετά ΘΑ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου