Ο "Τύπος Πειραιώς" μεταφέρθηκε πλέον σε νέα πλατφόρμα (www.typospeiraiws.gr). Σας περιμένουμε με μοντέρνα διάθεση.

Σάββατο, 29 Νοεμβρίου 2014

Νέες προδιαγραφές σώζουν το "Κανάλι-1" - Κυβερνητικές σκέψεις για αύξηση ΦΠΑ στα ξενοδοχεία - Μιχ. Σάλλας: Επείγον σχέδιο ανασυγκρότησης της ελληνικής οικονομίας

ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΣΑ ΕΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΧΩ... ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ
Νέες προδιαγραφές σώζουν το "Κανάλι-1"
ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΩΡΑΛΗ 
ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ 
ΣΤΗΝ ΕΞΕΥΡΕΣΗ 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΩΝ
Εποικοδομητική μπορεί να θεωρηθεί, κατά μία άποψη, η συνάντηση που είχε χθες ο δήμαρχος Πειραιά με τους εργαζόμενους στον δημοτικό ραδιοσταθμό, καθώς τους διαβεβαίωσε ότι το «Κανάλι Ένα» δεν αναστέλλει τη λειτουργία του και πως θα επιλυθεί το οικονομικό πρόβλημα με την μισθοδοσία.
Όπως είναι γνωστό, οι εργαζόμενοι -δημοσιογράφοι και τεχνικοί- παραμένουν απλήρωτοι επί τρεις μήνες και στην πρόσφατη γενική συνέλευση που πραγματοποίησαν, εξέφρασαν την αγανάκτησή τους και τη διαμαρτυρία τους ζητώντας την παρέμβαση της ΕΣΗΕΑ.
Αυτό που είπε στους εργαζόμενους ο Γιάννης Μώραλης, είναι πως ο δήμος δεν έχει την δυνατότητα να τους εξοφλήσει τις οφειλές του, αλλά θα τους δώσει το μεγαλύτερο μέρος του ποσού. Οι δε εργαζόμενοι θα πρέπει να ενδιαφερθούν για κάλυψη μέρους των οφειλομένων, με υποδοχή διαφήμισης και εύρεσης χορηγών για τις εκπομπές. Βέβαια, χρειάζονται και οι αρμόδιες υπηρεσίες…
Σε μια εποχή όπου η ανεργία μαστίζει τον χώρο των δημοσιογράφων και των τεχνικών, με τα «φέσια» να κυριαρχούν, με τις «γαλέρες» να έχουν κατεβάσει τους «μισθούς» έως και 230 ευρώ, με τα απλήρωτα δεδουλευμένα να έχουν καταστρέψει οικονομίες και να έχουν κλείσει σπίτια, η πρόταση του δημάρχου Πειραιά, ίσως θα πρέπει να εξομαλύνει την κατάσταση στον δημοτικό Ρ/Σ.
Αλλά σε μέρες, που το κάθε ΜΜΕ με οργανωμένες υπηρεσίες υποδοχής διαφήμισης, δημοσίων σχέσεων και προβολής, κάνει «κρα» για κάποια διαφήμιση, θεωρείται λίγο δύσκολο να βρεθούν πελάτες για το χαμηλής ακροαματικότητας «Κανάλι Ένα».
Αυτές οι υπηρεσίες ήταν κάτι το… άσχετο για κάποιους τέως δημάρχους κι αυτό διότι όπως έδειξε η πορεία του Ρ/Σ τον χρησιμοποιούσαν σαν μέσον για εξυπηρέτηση φίλων και γνωστών. Αν τον λειτουργούσαν σαν «ελεύθερο ραδιόφωνο» και όχι σαν ιδιάζουσα «δημόσια υπηρεσία», σήμερα το «Κανάλι Ένα» θα κατείχε τη θέση που είχε οραματιστεί ο αξέχαστος Δημήτρης Παπαμιχαήλ, όταν έστηνε τον σταθμό με δυό-τρεις φίλους σε κάποιο διαμέρισμα πολυκατοικίας της λεωφόρου Ηρώων Πολυτεχνείου…
Κατά καιρούς, το «Κανάλι Ένα» είχε την τύχη να φιλοξενήσει αρκετούς «ραδιοφωνατζήδες» και επαγγελματίες δημοσιογράφους, όπως επίσης και στη διοίκησή του κάποιους έμπειρους και αξιόλογους συναδέλφους. Έτσι γνώρισε μέρες ξεχωριστές, αλλά όχι αρκετές…
Οι διορισμοί «αλεξιπτωτιστών» και οι αναθέσεις εκπομπών σε άτομα άσχετα με το μικρόφωνο, είχαν σαν αποτέλεσμα την πτώση του «σήματός» του... Χρόνο με τον χρόνο έχανε την ακροαματικότητά του και έφτασε στη σημερινή πικρή πραγματικότητα να κινδυνεύει να γίνει… «Κανάλι ΚανΕνα»!
Όμως, τίποτα δεν χάνεται όταν υπάρχει θέληση. Εάν η νέα δημοτική Αρχή θέλει πραγματικά να διατηρήσει το «Κανάλι Ένα» και εάν οι επαγγελματίες εργαζόμενοι θέλουν να δουλέψουν για το «σπίτι» τους, τότε πολλά μπορούν να γίνουν.
Κατ’ αρχάς χρειάζεται μία ριζική ανασυγκρότηση και αναδιοργάνωση, για να συνεχίσει ο ραδιοσταθμός τη λειτουργία του, με άλλες προδιαγραφές, με διαφορετική νοοτροπία και άλλους στόχους.
Ο πρώτος λόγος ανήκει στη δημοτική Αρχή, η οποία αυτή θα πρέπει να αποφασίσει: για ποιο λόγο χρειάζεται ο ραδιοσταθμός, τι πρέπει να εξυπηρετεί και ποιοι είναι οι κατάλληλοι άνθρωποι που θα μελετήσουν και θα επιβλέψουν την εκτέλεση των νέων δραστηριοτήτων.
Το δημοτικό ραδιόφωνο του Πειραιά, έχει ιστορία και πρέπει να συνεχίζει να υπάρχει. Πάσα -αβάσιμα φημολογούμενη- αντικατάστασή του, με άλλον Ρ/Σ θα είναι απλώς μία ατυχής απόπειρα.
Σίγουρα, ο Γιάννης Μώραλης, αποδεικνύεται πως είναι υπέρ της λειτουργάς του δημοτικού Ρ/Σ και η χθεσινή συνάντησή του με τους δημοσιογράφους και τεχνικούς, ας θεωρηθεί, ως η απαρχή μιάς νέας σχέσης μεταξύ «εργοδότη» και «εργαζομένων», με κοινό στόχο την λειτουργία του ραδιοσταθμού σύμφωνα με τις απαιτήσεις των καιρών.

Κυβερνητικές σκέψεις για αύξηση ΦΠΑ στα ξενοδοχεία
Πηγή: protothema.gr
Μετά τις άκαρπες συνομιλίες κυβέρνησης - δανειστών στο Παρίσι φαίνεται να οριστικοποιείται η τελική πρόταση προς την Τρόικα μετά τη συνάντηση των κ.κ. Σαμαρά, Βενιζέλου και Χαρδούβελη στο Μέγαρο Μαξίμου.
Προκειμένου να κλείσει εγκαίρως η συμφωνία και να επιστρέψουν οι εκπρόσωποι των δανειστών στην Ελλάδα η ελληνική πλευρά απόφασισε να προτείνει την αύξηση του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία. Η απόφαση, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, ελήφθη στη βάση της μη περαιτέρω επιβάρυνσης του πολίτη.
Έτσι η αύξηση του ΦΠΑ δεν θα περιλαμβάνει τα είδη διατροφής και τα φάρμακα.
Επίσης η ελληνική κυβέρνηση επιμένει στην άρνησή της για νέες περικοπές σε κύριες συντάξεις, ενώ ενδέχεται να αυξηθούν τα όρια της πρόωρης συνταξιοδότησης για τους νέους εργαζόμενους.
Οι προτάσεις της ελληνικής κυβέρνησης θα κατατεθούν άμεσα και θα αναμένεται η αντίδραση της Τρόικας.
Η συνάντηση του πρωθυπουργού με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και τον υπουργό Οικονομικών διήρκεσε περίπου δύο ώρες και ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις τέσσερις το απόγευμα της Παρασκευής. «Πολλά γίνονται, πολλά λέγονται», είπε ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης όταν κλήθηκε να σχολιάσει τις πληροφορίες ότι η Τρόικα ζητά αύξηση του κατώτατου συντελεστή ΦΠΑ.
Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος αποχώρησε από τη σύσκεψη χωρίς να κάνει δηλώσεις.
Την ίδια ώρα έντονη είναι η αντίδραση του επιχειρηματικού κόσμου για τη φημολογούμενη αύξηση των κατώτατων συντελεστών ΦΠΑ.
Δεν πρόκειται να συνεισφέρει στην αύξηση των δημοσίων εσόδων η αύξηση των κατώτατων συντελεστών ΦΠΑ, σημείωσε σε δήλωσή του ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος, ερωτηθείς από δημοσιογράφο για τις φημολογούμενες απαιτήσεις της Τρόικας για αύξηση των κατώτατων συντελεστών ΦΠΑ.
Όπως δήλωσε ο κ. Μίχαλος: «Η αύξηση του υπερμειωμένου συντελεστή ΦΠΑ 6,5% είναι άλλη μια παράλογη και βέβαια αναποτελεσματική απαίτηση της Τρόικας. Δεν πρόκειται να συνεισφέρει στην αύξηση των δημοσίων εσόδων, καθώς η φοροδοτική ικανότητα των επιχειρήσεων και των πολιτών έχει εξαντληθεί. Απεναντίας, θα προκαλέσει τσουνάμι αυξήσεων σε προϊόντα και υπηρεσίες, θέτοντας έτσι πρόσθετα εμπόδια στην ανταγωνιστικότητα βασικών τομέων της ελληνικής οικονομίας, όπως ο τουρισμός, αλλά και σε άλλους ευαίσθητους τομείς για την κοινωνία, όπως η φαρμακευτική περίθαλψη και ο πολιτισμός. Η κυβέρνηση θα πρέπει να κρατήσει σθεναρή στάση απέναντι στην τρόικα και να αναζητήσει αλλού ισοδύναμα».
Νωρίτερα έγινε λόγος για αύξηση του υπερμειωμένου συντελεστή ΦΠΑ 6,5% που ισχύει σήμερα, στο 8% ή ακόμα και στο 10%. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση, προκειμένου να κλείσει την διαπραγμάτευση με την Τρόικα εξέτασε διάφορα άμεσης και μόνιμης δημοσιονομικής απόδοσης. Μάλιστα στο τραπέζι έπεσε και η μετάταξη προϊόντων και αγαθών από το 13% στο 23% ΦΠΑ.
Κοινοτικές πηγές επιβεβαιώνουν ότι η Τρόικα θέλει διακαώς ένα μέτρο αύξησης του ΦΠΑ, αλλά δεν είναι σίγουρο πως θα δεχτεί ό,τι της προτείνει η κυβέρνηση καθώς φαίνεται να προτιμά την κατάργηση της έκπτωσης για τα νησιά του Αιγαίου. Σε αυτά ισχύουν συντελεστές 5%, 9% και 16%.

Θετικό μήνυμα από ΟΟΣΑ για τις μεταρρυθμίσεις
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κώστας Σκρέκας συναντήθηκε χθες στο Παρίσι με τον Γενικό Γραμματέα του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ) Angel Gurria. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης έγινε αναφορά στο έργο και τη δραστηριότητα του Οργανισμού, με έμφαση στη σημασία και το ρόλο του Κέντρου Ανάπτυξης (Development Centre), ως εργαλείου για την εξεύρεση βέλτιστων πολιτικών για την οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη των χωρών.
Ο υπουργός Ανάπτυξης αναγνωρίζοντας το ρόλο του Κέντρου Ανάπτυξης, επεσήμανε πως η χώρα μας στηρίζει αυτή την προσπάθεια με την έμπρακτη συμμετοχή της.
Παράλληλα, τόνισε τη σημασία της συνεργασίας Ελλάδας – ΟΟΣΑ σε μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα, υπογραμμίζοντας τη θετική συνεισφορά του Οργανισμού στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση με μεταφορά τεχνογνωσίας και εμπειριών, καθώς επίσης και στα αποτελέσματα – συστάσεις των διαφόρων μελετών και αναλύσεων που εκπονήθηκαν για τη χώρα.
Ο κ. Σκρέκας, στη διάρκεια της συνάντησης, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις σημαντικές μεταρρυθμίσεις που αυτή τη στιγμή υλοποιούνται στη χώρα και ιδιαίτερα γύρω από το ζήτημα της αδειοδότησης επιχειρήσεων και την κατάργηση της υποχρέωσης έκδοσης άδειας λειτουργίας σε 104 επιχειρηματικούς τομείς σε σύνολο 404. Ο υπουργός υπογράμμισε ιδιαίτερα την προσπάθεια που γίνεται για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας.
Στη συνέχεια, ο κ. Σκρέκας ξεναγήθηκε στους χώρους της Μόνιμης Ελληνικής Αντιπροσωπείας στον ΟΟΣΑ, συνομίλησε με τους εργαζομένους, ενώ είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί από τους αρμόδιους για θέματα Ανταγωνισμού, με συνοπτική παρουσίαση της τελευταίας έκθεσης αξιολόγησης (OECD Competition Assessment Review).
Εν τω μεταξύ, ο Angel Gurria δήλωσε ότι το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της ελληνικής κυβέρνησης παράγει ήδη θετικά αποτελέσματα και πως «η Ελλάδα πρέπει να επαινεθεί για την τεράστια μεταρρυθμιστική προσπάθεια των τελευταίων ετών». Και τόνισε: «Οι μεταρρυθμίσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, τον περιορισμό των διοικητικών βαρών και τη βελτίωση της διαφάνειας στις δημόσιες προμήθειες έχουν ήδη θετικό αντίκτυπο στην απόδοση της ελληνικής οικονομίας, τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της χώρας και την αποκατάσταση της ανάπτυξης».

ΠΡΟΤΑΣΗ Μ. ΣΑΛΛΑ
Επείγον σχέδιο ανασυγκρότησης 
της ελληνικής οικονομίας
Πηγή: newmoney.gr
Την επείγουσα διαμόρφωση και εφαρμογή εθνικού σχεδίου ανασυγκρότησης της ελληνικής οικονομίας, με τη συμμετοχή πολιτείας και επιχειρήσεων, πρότεινε εκ νέου σήμερα, από το βήμα του 12ου συνεδρίου «Αριστοτέλης» στη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς, Μιχάλης Σάλλας.
Το προτεινόμενο σχέδιο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, φορολογική μεταρρύθμιση μεγάλης κλίμακας (π.χ. με ρήτρες τουλάχιστον 15ετίας και μείωση των φορολογικών συντελεστών των επιχειρήσεων κατά 2% ετησίως), την εξυγίανση της δημόσιας διοίκησης (π.χ. με υπαγωγή των ΚΕΠ σε ανεξάρτητη αρχή και αναβάθμισή τους) και τον εκσυχρονισμό του συστήματος απονομής δικαιοσύνης (π.χ. με τη δημιουργία ειδικών δικαστηρίων για την εξέταση οικονομικών και φορολογικών υποθέσεων).
Ο κ. Σάλλας προειδοποίησε πως παραμένουν τα μεγάλα εμπόδια στον δρόμο της ανάπτυξης, όπως το υψηλό δημόσιο χρέος, η περιορισμένη ρευστότητα κι η πολιτική αβεβαιότητα, με αποτέλεσμα - μεταξύ άλλων - να αποθαρρύνεται η όποια προσπάθεια για προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων.
Άμεση αξιοποίηση
ευρωπαϊκών πόρων
Ο πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς είπε επίσης πως, λόγω των δυσκολιών στο χώρο των ιδιωτικών επενδύσεων, θα πρέπει άμεσα να αξιοποιηθούν ευρωπαϊκοί πόροι για τη χρηματοδότηση μεγάλων έργων, με τα οποία συνδέονται στενά οι ιδιωτικοποιήσεις και οι παραχωρήσεις εκμετάλλευσης υποδομών – οδικοί άξονες, λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες, ενεργειακά πάρκα, επεξεργασία απορριμμάτων, ενεργειακά και τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, κλπ.
«Επείγει οι διαδικασίες αυτές να επιταχυνθούν, ώστε να δημιουργηθούν άμεσα θέσεις εργασίας, νέα εισοδήματα και αύξηση του ΑΕΠ, καθώς στην παρούσα φάση μόνο οι υποδομές μπορούν να αναλάβουν το ρόλο της κινητήριας δύναμης της ανάπτυξης», δήλωσε.
Μείωση φορολογικών 
συντελεστών
επιχειρήσεων 
κατά 2% ετησίως
Μεταξύ των μεταρρυθμίσεων που ο κ. Σάλλας προτείνει ως πιο επείγουσες είναι μια φορολογική μεταρρύθμιση μεγάλης κλίμακας, η οποία θα προβλέπει πάγιο και σταθερό φορολογικό σύστημα με ρήτρες 15ετούς ισχύος και με τη σταδιακή μείωση των συντελεστών φορολόγησης των επιχειρήσεων κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες ετησίως, ώστε από 26% να περιορισθούν στο 16% σε μία 5ετία.
Προτείνει, παράλληλα, τη δυνατότητα απόσβεσης των νέων επενδύσεων από τον πρώτο κιόλας χρόνο κερδοφορίας της επιχείρησης, την προκαθορισμένη σταδιακή μείωση του έκτακτου φόρου αλληλεγγύης μέχρι την εξάλειψή του και την αναπροσαρμογή των συντελεστών του ΕΝΦΙΑ σε ρεαλιστικά επίπεδα, με βάση την πραγματική αξία και την χρήση ή απόδοση των ακινήτων. Εισηγήθηκε επίσης την ενθάρρυνση, με κάποιο κίνητρο, της χρήσης καρτών και ηλεκτρονικών μέσων πληρωμών – για να «νομιμοποιηθεί» εμμέσως σημαντικό μέρος της φοροδιαφυγής.
Υπαγωγή των ΚΕΠ
σε ανεξάρτητη αρχή
Σύμφωνα με τον κ. Σάλλα, μια δεύτερη μεγάλη μεταρρύθμιση χρειάζεται στον χώρο της δημόσιας διοίκησης. Επίκεντρο αυτής της μεταρρύθμισης θα πρέπει, όπως είπε, να είναι η υπαγωγή των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) σε ανεξάρτητη αρχή και η ανάδειξή τους σε αποκλειστική ενδιάμεση υπηρεσία μεταξύ πολιτών και δημόσιων υπηρεσιών.
«Δεν πρέπει πλέον να υπάρχει καμία επαφή του πολίτη με τον δημόσιο λειτουργό που χειρίζεται την όποια υπόθεσή του για οποιοδήποτε ζήτημα. Το front office των υπηρεσιών του δημοσίου και της αυτοδιοίκησης να γίνουν πλέον τα ΚΕΠ», ανέφερε.
Ο κ. Σάλλας πρότεινε ακόμη την ανάθεση σε φορείς εκτός δημοσίου όλων των επιτόπιων ελέγχων (φορολογικών, επενδυτικών, επιδοτήσεων, κλπ) που αφορούν δημόσιο χρήμα, με απόλυτη ευθύνη για τα πορίσματα των ελέγχων και με την καταβολή εγγύησης καλής εκτέλεσης του ελεγκτικού ή εποπτικού έργου που τους ανατίθεται.
Νεότερα για το ιδιωτικό επενδυτικό ταμείο μέχρι τον Μάρτιο
Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική της Τράπεζας Πειραιώς υπενθύμισε ότι προωθείται η ίδρυση ιδιωτικού επενδυτικού ταμείου, με αντικείμενο τη μεσομακροπρόθεσμη χρηματοδότηση των ΜΜΕ.
Το Ταμείο θα στοχεύσει αρχικά στην άντληση 500 εκατ. ευρώ από τις διεθνείς αγορές με συμμετοχή της Τράπεζας Πειραιώς. «Εκτιμούμε ότι, αν όλα πάνε καλά, η όλη διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2015», διευκρίνισε.

ΟΛΠ
Κερδοφορία το 9μηνο 
με αύξηση 111,59% ή 48,4 εκ. ευρώ
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε αποφάσισε να συγκαλέσει
Έκτακτη Γενική Συνέλευση αποφάσισε να συγκαλέσει το ΔΣ του ΟΛΠ το Σάββατο 20 Δεκεμβρίου, με μοναδικό θέμα την εισήγησή του για τον χειρισμό του εκτάκτου αποθεματικού κατ’ εφαρμογή του Ν.4172/2013 (παρ.12 και 13 του άρθρου 73) και της Πολ. 1193/2013 του υπουργείου Οικονομικών.
Εν τω μεταξύ, αύξηση κατά 6,36% των κερδών του μετά από φόρους παρουσίασε στη χρήση του 9μήνου 2014 ο ΟΛΠ Α.Ε. έναντι της αντίστοιχης περιόδου Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2013. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 10.399.068,30 ευρώ ενώ τα κέρδη μετά από φόρους σε 8.644.271,55 ευρώ, έναντι 8.127.580,32 ευρώ του 2013.
Ο κύκλος εργασιών παρουσίασε μείωση και ανήλθε σε 79.984.317,66 ευρώ έναντι 81.875.864,00 το 2013.
Τα λειτουργικά έξοδα της περιόδου παρουσίασαν μείωση κατά 5,35% έναντι του 2013, ενώ η πραγματική μείωση του κόστους μισθοδοσίας 4,62%.
Οι αναλώσεις υλικών και ανταλλακτικών αυξήθηκαν κατά 1,15%, ενώ οι αποσβέσεις μειώθηκαν κατά 8,08%.
Τέλος, τα χρηματικά διαθέσιμα του Οργανισμού ανήλθαν στις 30.09.2014 σε 48.436.564,55 ευρώ έναντι 22.891.650,00 ευρώ το 2013, σημειώνοντας αύξηση 111,59%.

ΑΝΕΚ
Προσπάθειες για την βελτίωση 
αποδοτικότητας του Ομίλου
Η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε. (ΑΝΕΚ) ανακοινώνει τα αποτελέσματα της περιόδου από 1 Ιανουαρίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2014 βάσει των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ):
Το εννεάμηνο του 2014 ο Όμιλος της ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων. Τα βασικά οικονομικά μεγέθη της περιόδου παρουσίασαν μικρές διακυμάνσεις σε σχέση με το εννεάμηνο του 2013 και διαμορφώθηκαν ως εξής:
Κύκλος Εργασιών
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών στο εννεάμηνο του 2014 διαμορφώθηκε σε ευρώ 137,5 εκατ. έναντι ευρώ 144,5 εκατ. με 5% λιγότερα πραγματοποιηθέντα δρομολόγια σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ο κύκλος εργασιών της Μητρικής ανήλθε σε ευρώ 120,6 εκατ. έναντι ευρώ 124,9 εκατ. το εννεάμηνο του 2013.
Μικτά Αποτελέσματα
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη για το εννεάμηνο του 2014 ανήλθαν σε ευρώ 24,1 εκατ. έναντι ευρώ 24,0 εκατ. το εννεάμηνο του 2013, ενώ τα μικτά κέρδη της Εταιρείας ανήλθαν σε ευρώ 19,5 εκατ. έναντι ευρώ 19,0 εκατ. Το κόστος πωληθέντων του Ομίλου μειώθηκε σε ευρώ 113,4 εκατ. από ευρώ 120,5 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο, ενώ σε επίπεδο Εταιρείας μειώθηκε σε ευρώ 101,1 εκατ. από ευρώ 106,0 εκατ.
EBITDA
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου για το εννεάμηνο του 2014 διαμορφώθηκαν σε ευρώ 9,9 εκατ. έναντι ευρώ 10,4 εκατ., ενώ για τη Μητρική
ανήλθαν σε ευρώ 8,9 εκατ. έναντι ευρώ 8,0 εκατ. το εννεάμηνο του 2013
Καθαρά αποτελέσματα
Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για το εννεάμηνο του 2014 διαμορφώθηκαν σε ζημιές ευρώ 11,0 εκατ. έναντι ευρώ 10,8 εκατ. το εννεάμηνο του 2013, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε ζημιές ευρώ 10,0 εκατ. έναντι ευρώ
12,2 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο.
Σημειώνεται ότι την 1η Αυγούστου 2014 ολοκληρώθηκε η πώληση των πλοίων «ΣΟΦΟΚΛΗΣ Β.» και «ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ» έναντι συνολικού τιμήματος ευρώ 21 εκατ. με το οποίο μειώθηκε ισόποσα ο μακροπρόθεσμος δανεισμός της Εταιρείας, ενώ εκτιμάται ότι στο επόμενο διάστημα είναι εφικτό να επιτευχθεί τελική συμφωνία με τις δανείστριες τράπεζες σχετικά με την αναδιάρθρωση των μακροπρόθεσμων δανείων. Επίσης, στο πλαίσιο της περαιτέρω ανάπτυξης συνεργασιών και στρατηγικών συνεργειών, το Σεπτέμβριο του 2014 αποφασίστηκε η διεύρυνση της κοινοπραξίας «ΑΝΕΚ-SUPERFAST» για την εκτέλεση συνδυασμένων δρομολογίων από πλοία των δύο εταιρειών στις διεθνείς γραμμές της Αδριατικής και στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Κρήτης από την 1η Νοεμβρίου 2014.
Τα παραπάνω γεγονότα, σε συνδυασμό με τη διαφαινόμενη επιστροφή της ελληνικής οικονομίας σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για βελτίωση των αποτελεσμάτων του Ομίλου.
Στρατηγικοί στόχοι της Διοίκησης του Ομίλου παραμένουν η ενίσχυση της κεφαλαιακής διάρθρωσης, η εξασφάλιση της αναγκαίας ρευστότητας και η βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΩΝ 
Συμφωνία για κοινές δράσεις
Τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ζώνης του IDC, συναντήθηκαν στον Πειραιά, προκειμένου να αποφασίσουν δράσεις ενάντια στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των κύριων λιμανιών της χώρας και να συζητήσουν την τρέχουσα κατάσταση στην Ευρώπη, όπου «οι πολιτικές της απορρύθμισης και τα μέτρα λιτότητας έχουν σοβαρές αρνητικές συνέπειες στις εργασιακές σχέσεις και στα εργασιακά δικαιώματα».
Σε σχετική ανακοίνωση, μεταξύ άλλων, αναφέρεται:
«Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μεταφορών, στοχεύουν και επιτίθενται στα μοντέλα οργάνωσης της εργασίας στα λιμάνια και στα δικαιώματα των εργαζομένων. Προωθούν μοντέλα που στόχο έχουν να μειώσουν τα εργασιακά στάνταρτς στην Ευρώπη. Από την Ισπανία και το Βέλγιο, στην Ελλάδα, την Πορτογαλία και τη Βρετανία. Οι πολιτικές της απορρύθμισης έχουν επηρεάσει και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες που δεν είναι μέλη της ΕΕ, όπως η Νορβηγία, όπου έχουν γίνει σοβαρές προσπάθειες να επιβάλλουν συνθήκες κοινωνικού ντάμπιγκ».
Επίσης επισημαίνεται:
«Είναι φανερό ότι το ελληνικό κράτος υποστηρίζει ένα μοντέλο ανάπτυξης το οποίο μεταξύ άλλων βασίζεται στην χαμηλή φορολόγηση των μεγάλων επιχειρήσεων και στις χωρίς δικαιώματα εργασιακές σχέσεις.
Σαν συνδικάτα μέλη του IDC καταδικάζουμε αυτό το μοντέλο. Είναι αυτό που δημιούργησε την πρόσφατη οικονομική κρίση. Υποστηρίζουμε την ύπαρξη δημόσιας αρχής λιμένος. Αγωνιζόμαστε από κοινού για να επιβάλλουμε αξιοπρεπείς σχέσεις εργασίας σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια.
Στο εγγύς μέλλον, θα αναπτύξουμε πρωτοβουλίες όπως το να συζητήσουμε το αποτέλεσμα των νεοφιλελεύθερων πολιτικών στην απορρύθμιση του Ευρωπαϊκού λιμενικού συστήματος και θα ξεδιπλωθεί ένα κοινό πλαίσιο δράσης όλων των Ευρωπαίων λιμενεργατών».


ΣΑΛΑΜΙΝΑ
Παρέμβαση Χατζηπέρου στα έργα της ΕΥΔΑΠ 

Έως τις 14 Δεκεμβρίου θα έχει ολοκληρωθεί το έργο μετατόπισης αγωγού της ΕΥΔΑΠ στην λεωφόρο Φανερωμένης στη Σαλαμίνα. Τη διαβεβαίωση αυτή παρείχε ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων Παναγιώτης Χατζηπέρος, σε κατοίκους και καταστηματάρχες της περιοχής οι οποίοι προχώρησαν σήμερα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας, εκτιμώντας ότι το κλείσιμο του δρόμου την συγκεκριμένη χρονική περίοδο θα είχε αρνητικές επιπτώσεις στην λειτουργία των καταστημάτων τους.
Ο αντιπεριφερειάρχης χαρακτήρισε εύλογες τις ανησυχίες τους. Όμως η μετατόπιση του αγωγού, ο οποίος εμπόδιζε το έργο των όμβριων υδάτων, ήταν αναγκαία για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής.
Μετά τη δέσμευση του αντιπεριφερειάρχη ότι σε κάθε περίπτωση το έργο θα «κλείσει» στις 14 Δεκεμβρίου, κάτοικοι και καταστηματάρχες αποχώρησαν. Ο κ. Χατζηπέρος δήλωσε ότι το έργο συνεχίζεται απρόσκοπτα, θα το παρακολουθεί προσωπικά και θα είναι στην διάθεση των κατοίκων για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

ΕΛΛΑΣ - ΙΣΡΑΗΛ
Αρχίζει επιχειρηματική συνεργασία
Πηγή: newmoney.gr
Έντονη είναι η κινητικότητα και το ενδιαφέρον από τη μεριά ισραηλινών επιχειρήσεων για συνεργασίες στη χώρα μας. Με στόχο να υπάρξει ένα πρώτο "success story" και προώθηση επενδύσεων από τη γειτονική χώρα στην Ελλάδα το πρώτο Ελληνο-Ισραηλινό Εργαστήριο για τις νεοφυείς επιχειρήσεις, την καινοτομία και την τεχνολογία θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 3-4 Δεκεμβρίου 2014. Η εκδήλωση με τίτλο "Experience sharing Workshops-Growth of Innovative Industries" διοργανώνεται από το Ελληνικό Υπουργείο Ανάπτυξης, το StartupGreece, την Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών με την υποστήριξη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ).
Πιο συγκεκριμένα, έντεκα κορυφαίοι Ισραηλινοί επιχειρηματίες στους τομείς των νεοφυών επιχειρήσεων, του επενδυτικού κεφαλαίο (VC), της υγείας, της πληροφορικής, της ασφάλειας του κυβερνοχώρου και των οικονομικών συναλλαγών, καθώς και της αγροτικής παραγωγής υψηλής τεχνολογίας θα επισκεφθούν την Αθήνα προκειμένου να κάνουν παρουσιάσεις και να συμμετέχουν σε συζητήσεις με Έλληνες συναδέλφους τους από νεοφυείς επιχειρήσεις, εκκολαπτήρια (incubators) και επιταχυντές (accelerators) στους συγκεκριμένους τομείς ειδίκευσής τους.

39 θέματα θα τεθούν προς συζήτηση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου
Την ερχόμενη Δευτέρα 1/12 στις 5 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά, συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα παρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης:
1: «Τροποποίηση και συμπλήρωση των όρων του συμφωνητικού της μακροχρόνιας μίσθωσης που αφορούν στα ακίνητα του κληροδοτήματος “Κων/νου Αναστασόπουλου” του Δήμου Καλαμάτας επί των οδών Β. Γεωργίου αριθ. 10- Βούλγαρη & Βούλγαρη αριθ. 155, με απευθείας μακροχρόνια μίσθωση στο Δήμο Πειραιά».
2: «Ορισμός ενός εκπροσώπου του Δήμου μας με τον αναπληρωτή του για σύσταση γνωμοδοτικής Επιτροπής για θέματα ανέλκυσης, απομάκρυνσης ή εξουδετέρωσης ναυαγίων ή πλοίων, για το έτος 2015».
3: «Δωρεάν παραχώρηση κοινόχρηστων χώρων στο σωματείο με την επωνυμία “ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΑΘΛΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ” προκειμένου να αναλάβει τη διοργάνωση και το κόστος διενέργειας των Χριστουγεννιάτικων δράσεων».
4: «Έγκριση Κανονισμού Τελών Διαφήμισης έτους 2015».
5: «Έγκριση της αναμόρφωσης του προϋπολογισμού έτους 2014 της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Πειραιά (ΔΗ.ΡΑ.Π.), της πρόσθετης επιχορήγησής της από το Δήμο Πειραιά ποσού 600.000 € και καταβολής της σε τέσσερις ισόποσες δόσεις των 150.000 € έκαστη».
6: «Έγκριση ισολογισμού της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Πειραιά (ΔΗΡΑΠ) οικονομικού έτους 2012».
7: «Έγκριση εισηγητικής έκθεσης και ισολογισμού της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Πειραιά (ΔΗΡΑΠ) οικονομικού έτους 2013».
8: «Έγκριση μέρους της ετήσιας επιχορήγησης του Δήμου προς τον Ο.Π.Α.Ν. έτους 2014, ποσού 250.000 € και καταβολή της σε δύο ισόποσες δόσεις των 125.000 €».
9: «Κατανομή ποσού 267.803,10 €, ως Δ΄ επιχορήγηση έτους 2014, στις Σχολικές Επιτροπές Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πειραιά για τις λειτουργικές τους ανάγκες και για την κάλυψη δαπανών υλοποίησης θεσμού Σχολικών Τροχονόμων για το Β΄ εξάμηνο 2014».
10: «Οικονομική ενίσχυση των Σχολικών Επιτροπών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πειραιά με το ποσό των 7.978,61 €, από τα έσοδα κληροδοτήματος G. KELLIS».
11: «Συμψηφισμός οφειλών δημοτικών επιχειρήσεων-οργανισμών και σχολικών Επιτροπών του Δήμου Πειραιά (ΟΠΑΝ, Σχολικές Επιτροπές Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης) προς ΕΥΔΑΠ με επιχορηγήσεις τους από Δήμο Πειραιά».
12: «Λήψη απόφασης για την απόδοση ποσού 368.735,61 € ως πιστοποιητικό υπολοίπου έτους 2013, στις Σχολικές Επιτροπές».
13: «Λήψη απόφασης για την εξουσιοδότηση φυσικού προσώπου φέροντος την ευθύνη της ορθής έκδοσης – αποστολής της ηλεκτρονικής εντολής πληρωμής προς την ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ».
14: «Ορισμός και εξουσιοδότηση του νόμιμου εκπροσώπου του Δήμου μας για την υπογραφή της σύμβασης με την ΕΕΤΑΑ ΑΕ και έγκριση έκδοσης εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης αορίστου χρόνου, σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 1551/2-7-14 πρόσκληση ενδιαφέροντος για την υλοποίηση της δράσης “Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής-ΕΣΠΑ”».
15: «Αναγκαιότητα υλοποίησης δράσεων».
16: «Κατακύρωση ή μη της προμήθειας πετρελαίου θέρμανσης για τα κτίρια του Δήμου Πειραιά έτους 2014-2015 στον κ. Γεώργιο Κλουβάτο».
17: «Έγκριση ανάθεσης συμβάσεων υποστήριξης-ανάπτυξης ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος των υπηρεσιών του Δήμου Πειραιά από Οκτώβριο 2014 έως Σεπτέμβριο 2015».
18: «Αποδοχή ή απόρριψη της υπ’ αριθμ. 41900/9-10-14 ένστασης της αναδόχου Κ/ΞΙΑΣ του έργου: “Βιοκλιματικές αναβαθμίσεις ανοικτών δημοσίων χώρων-Βιοκλιματική αναβάθμιση Πλατείας Πηγάδας (Καλαβρύτων) και περιμετρικών οδών” κατά του εγγράφου με αριθμ. 39110/985/25-9-2014 της Δ/νουσας υπηρεσίας του έργου».
19: «Αποδοχή ή απόρριψη της υπ’ αριθμ. 33457/5-8-14 ένστασης της αναδόχου Κ/ΞΙΑΣ του έργου: “Βιοκλιματικές αναβαθμίσεις ανοικτών δημοσίων χώρων-Βιοκλιματική αναβάθμιση Πλατείας Πηγάδας (Καλαβρύτων) και περιμετρικών οδών” κατά της 2ης Αναλυτικής Επιμέτρησης».
20: «Αποδοχή ή απόρριψη της υπ’ αριθμ. 43800/20-10-14 ένστασης της αναδόχου Κ/ΞΙΑΣ του έργου: “Βιοκλιματικές αναβαθμίσεις ανοικτών δημοσίων χώρων-Βιοκλιματική αναβάθμιση Πλατείας Πηγάδας (Καλαβρύτων) και περιμετρικών οδών” κατά της 3ης Αναλυτικής Επιμέτρησης».
21: «Έγκριση του 1ου Σ.Π. της εργασίας: “Επισκευή-συντήρηση ανελκυστήρων ιδιόκτητων και ενοικιαζόμενων Δημ. κτιρίων, πιστοποίηση ιδιόκτητων ανελκυστήρων” και παράταση περαίωσης των εργασιών κατά 3 μήνες».
22: «Προσωρινή κατάργηση των θέσεων των πάγκων της Α΄ Λαϊκής Αγοράς της Πηγάδας που τοποθετούνται στην οδό Γ. Θεοτόκη, λόγω ανάπλασης της πλατείας Πηγάδας».
23: «Μετατόπιση περιπτέρου της κ. Συκολογιαννάκη Αναστασίας, που βρίσκεται στην πλατεία Κοραή σε νέα θέση στη συμβολή των οδών Υμηττού & Δωδεκανήσου, λόγω έργων ΤΡΑΜ».
24: «Έγκριση δαπάνης και διάθεση πίστωσης μέχρι του ποσού των 800 € (συμπ/νου ΦΠΑ) για τη Λιτάνευσης της Ιεράς Εικόνας του Πολιούχου Πειραιώς Αγ. Σπυρίδωνος».
25: «Έγκριση γενόμενης δαπάνης ποσού 1.142,00 € (συμπ/νου ΦΠΑ), για την πληρωμή εξόδων μετάβασης αντιπροσωπείας του Δήμου Πειραιά, στα Τίρανα της Αλβανίας από 5 έως 6 Νοεμβρίου, για τη συμμετοχή στην 4η διακρατική συνάντηση του προγράμματος SEE-TRACE».
26: «Έγκριση γενόμενης δαπάνης ποσού 2.126,49 €, για την πληρωμή εξόδων μετάβασης διμελούς αντιπροσωπείας του Δήμου Πειραιά, για τη συμμετοχή στην 7η διακρατική συνάντηση του έργου cyclecities στο πλαίσιο του προγράμματος INTERREG IVC, στο GDANSK της Πολωνίας από 9-13 Σεπτεμβρίου 2014».
27: «Έγκριση οδοιπορικών εξόδων εκτός έδρας και απόδοσης λογαριασμού, για το χρονικό διάστημα του οικονομικού έτους 2014, στους μονίμους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Δόμησης & Γεν. Σχεδιασμού Πόλης Τομέα Β΄, ποσού 7.670,00 €».
28: «Χορήγηση έκτακτου οικονομικού βοηθήματος σε άπορους δημότες και κατοίκους».
29: «Χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης λόγω φυσικών καταστροφών σε Α΄ κύρια κατοικία κατοίκων του Δήμου Πειραιά για την αντιμετώπιση των άμεσων βασικών αναγκών».
30: «Χορήγηση εφάπαξ έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε πολίτες που επλήγησαν από τη θεομηνία στις 24/10/14 η οποία αφορά αποκλειστικά χώρους διαβίωσης οικογενειών».
31: «Ορθή επανάληψη των αποφάσεων 443/17-6-14 & 517/25-8-14, που αφορούν στην εκδήλωση-έκθεση του Πειραιώτη ζωγράφου Νίκου Μιχαλιτσιάνου».
32: «Επιστροφή ποσού 7.127,28 €, ως αχρεωστήτως καταβληθέν, στο ΔΟΥΡΟ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ του Κων/νου, το οποίο κατέβαλε για την με ΑΜ Β/19/2002 εγγραφή του, στο βεβαιωτικό κατάλογο παραβάσεων κοινοχρήστων χώρων έτους 2002».
33: «Επιστροφή ποσού 60,00 €, ως αχρεωστήτως καταβληθέν, στο δικαιούχο Καργιώτη Βάϊο».
34: «Επιστροφή ποσού 150,00 €, ως αχρεωστήτως καταβληθέν, στον ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟ»
35: «Διαγραφή εκ παραδρομής βεβαιωθέντων ποσών 37 υπόχρεων από τους βεβαιωτικούς καταλόγους Ανταποδοτικών Τελών & ΤΑΠ».
36: «Διαγραφή εκ παραδρομής βεβαιωθέντων ποσών 15 υπόχρεων από τους βεβαιωτικούς καταλόγους Ανταποδοτικών Τελών & ΤΑΠ».
 37: «Διαγραφή εκ παραδρομής βεβαιωθέντων ποσών 17 υπόχρεων από τους βεβαιωτικούς καταλόγους Ανταποδοτικών Τελών & ΤΑΠ».
38: «Διαγραφή βεβαιωμένων οφειλών παράνομης στάθμευσης συνολικού ποσού 6.650,60 €, λόγω λανθασμένης βεβαίωσης σε υπόχρεους».
39: «Διόρθωση του επιβαλλόμενου προστίμου του με αρ. 5561/2013 χρηματικού καταλόγου και διαγραφή των βεβαιωμένων ταμειακά οφειλών που αφορά πρόστιμο ανέγερσης αυθαίρετης κατασκευής στην οικοδομή επί της οδού Σαμψούντος 45 φερόμενης ιδιοκτήτριας Χρυσουλάκη Ειρήνης του Ηλία».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου