Ο "Τύπος Πειραιώς" μεταφέρθηκε πλέον σε νέα πλατφόρμα (www.typospeiraiws.gr). Σας περιμένουμε με μοντέρνα διάθεση.

Σάββατο, 8 Νοεμβρίου 2014

Εντολές από Σόιμπλε, συστάσεις από Ρομπάι και το "σαφάρι" για μεγαλοφοροφυγάδες (ακόμη) συνεχίζεται...

ΑΡΓΗΣΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ Ο ΧΕΡ ΣΟΪΜΠΛΕ

Σόιμπλε: Πρώτα οι μεταρρυθμίσεις και μετά η έξοδος από το Μνημόνιο!
Την ολοκλήρωση του προγράμματος των μεταρρυθμίσεων που έχουν συμφωνηθεί με την ελληνική κυβέρνηση θέτει ως προϋπόθεση ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, προκειμένου να ανοίξει η συζήτηση για την έξοδο της Ελλάδας από το Μνημόνιο και τη «νέα φάση» της ελληνικής οικονομίας.
Ουσιαστικά, ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε ξεκαθαρίζει ότι συζήτηση για την επόμενη μέρα μετά το Μνημόνιο και τους όρους που θα την συνοδεύουν, δεν μπορεί να ξεκινήσει, εάν προηγουμένως η ελληνική κυβέρνηση δεν εφαρμόσει πλήρως τα συμφωνηθέντα με τους εταίρους-δανειστές της.
Μιλώντας μετά τη συνεδρίαση του Ecofin, ο κ. Σόιμπλε χαρακτήρισε «κλειδί» για την επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων, για τις οποίες έχει δεσμευθεί η Ελλάδα, ζητώντας και αυτός την ολοκλήρωση του προγράμματος.
Στο τελεσίγραφό του προς την Αθήνα, ο έμπιστος της Άνγκελα Μέρκελ υπογράμμισε ότι «στην Ελλάδα, η εξέταση της πορείας του προγράμματος δεν μπορεί ακόμη να ολοκληρωθεί, γιατί σημαντικά τμήματα των μεταρρυθμίσεων που έχουν συμφωνηθεί, δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί» -κάτι που, όπως ανέφερε, είναι απαραίτητο για την ολοκλήρωση του προγράμματος.
«Γι' αυτό απευθύναμε όλοι έκκληση στην Ελλάδα να ολοκληρώσει το συντομότερο δυνατόν το πρόγραμμα» τόνισε ο Γερμανός υπουργός, προσθέτοντας πως είναι η προϋπόθεση για οποιαδήποτε συζήτηση μπορεί κανείς πιθανώς να κάνει -ή να μην κάνει- μετά το τέλος του προγράμματος.
Ο ίδιος ανέφερε πως η Ελλάδα έχει σημειώσει πολλές επιτυχίες, συμπληρώνοντας όμως ότι δεν είμαστε ακόμη στο σημείο να έχει εξαλειφθεί ενδεχόμενος κίνδυνος.

"Απολογία" Ρομπάι για την Ελλάδα, μετά συστάσεων στην Αθήνα…
Στο ζήτημα της ελληνική κρίσης αναφέρθηκε εκτενώς ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Χέρμαν βαν Ρομπάι κατά την παρουσίαση του βιβλίου του «Η Ευρώπη στη θύελλα» χθες στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών.
Ο κ. Ρομπάι κάλεσε τους Έλληνες πολίτες και τους πολιτικούς να μην πάνε οι θυσίες που έγιναν στην Ελλάδα χαμένες, ενώ απέφυγε να σχολιάσει ένα ενδεχόμενο ανάληψης της εξουσίας από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Κατ' αρχάς, ο κ. Ρομπάι είπε ότι όταν ανέλαβε τα ηνία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στο τέλος του 2009, σύντομα κατάλαβε ότι το ελληνικό ζήτημα θα έμπαινε ψηλά στην ατζέντα αναπόφευκτα.
Παραδέχτηκε ότι αρχικά δεν υπήρξε συμφωνία μεταξύ του Νικολά Σαρκοζί και της Άνγκελα Μέρκελ, ωστόσο πολύ γρήγορα επιτεύχθηκε συνεννόηση, που στο τέλος όλοι μιλούσαν για… Μερκοζί!
Σε ερώτηση για το αν η ΕΕ ήταν έτοιμη να αντιμετωπίσει μια χρεοκοπία το 2010, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου απάντησε ότι τότε έλειπε η θεσμική υποδομή, καθώς εκείνοι που δημιούργησαν το ευρώ δεν θεώρησαν πως μια χώρα μπορεί να χρεοκοπήσει.
Επιπλέον ο κ. Ρομπάι είπε ότι ο ίδιος προσωπικά φοβήθηκε μια έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ, το φθινόπωρο του 2011 κατά τη σύνοδο των G20 στις Κάννες, μετά την πρόταση του Γιώργου Παπανδρέου να ανακοινώσει δημοψήφισμα. Επίσης, ανέφερε ότι μια άλλη περίπτωση που η Ελλάδα βρέθηκε κοντά στην έξοδο ήταν στις διπλές εθνικές εκλογές του 2012.
Πρόσθεσε, ωστόσο, πως ήταν μια αποφασιστική στιγμή η απόφαση της τραπεζικής ένωσης μετά τις εκλογές, κάτι που επανέλαβε αρκετές φορές στις απαντήσεις που έδωσε.
Σε δεύτερη ερώτηση σχετικά με το πότε η Ελλάδα βρέθηκε κοντά στην έξοδο από τη ζώνη του ευρώ ο κ. Ρομπάι διευκρίνισε πως απαντώντας ως πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου η Ελλάδα δεν κινδύνευσε, όμως απαντώντας προσωπικά δεν μπορεί να μην παραδεχτεί ότι στις Κάννες φοβήθηκε.
Λίγο αργότερα μιλώντας για τρίτη φορά για τις Κάννες είπε πως τότε τα πράγματα ήταν δύσκολα όχι μόνο λόγω Ελλάδας, αλλά και λόγω Ιταλίας. Είπε συγκεκριμένα πως «ήταν μια απαίσια κατάσταση».
Σε σχέση με την κρίση στην ευρωζώνη και για το κατά πόσο έχει παρέλθει ο κίνδυνος, ο κ. Ρομπάι είπε πως η υπαρξιακή απειλή έχει τελειώσει, οι πραγματικές απειλές έχουν τελειώσει. Εξέφρασε την εκτίμηση, δε, πως με βάση τα δεδομένα που έχουμε σήμερα στην διάθεση μας, η πραγματική κρίση της ευρωζώνης έχει περάσει ανεπιστρεπτί.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα πρόσθεσε ότι ακόμη αντιμετωπίζει μια σκληρή πραγματικότητα, δήλωσε όμως ότι όλες αυτές οι προσπάθειες αποδίδουν καρπούς και ανέφερε ότι αυτές οι προσπάθειες είναι τιτάνιες.
Κληθείς να απαντήσει για το τι θα γίνει αν ο Αλέξης Τσίπρας ως πρωθυπουργός ζητήσει νέα διαπραγμάτευση με τους δανειστές, ο κ. Ρομπάι απάντησε πως δεν επιθυμεί να δώσει απαντήσεις σε υποθετικά ερωτήματα. Λίγο αργότερα εξέφρασε την ελπίδα να έχουν όλοι κατά νου ότι η Ελλάδα έκανε μια τιτάνια προσπάθεια να παραμείνει στην ευρωζώνη και ζήτησε να μην «χαραμιστεί» λέγοντας, προς το τέλος της εκδήλωσης: «Μην πετάτε τις θυσίες που έχουν γίνει».
Στην παρουσίαση του βιβλίου παρευρέθησαν μεταξύ άλλων οι Δημήτρης Σιούφας, Σταύρος Δήμας, Μαριέττα Γιαννάκου, Γιώργος Κουμουτσάκος και Φίλλιπος Σαχινίδης.

Συνεργασία του Πανεπιστημίου Πειραιά με την Hellenic Seaplanes, για υδατοδρόμια
Συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς (Ναυτιλιακό Τμήμα) με στόχο την κατάρτιση στελεχών, που θα ασχοληθούν με τα υδατοδρόμια, προωθεί η Hellenic Seaplanes. Στόχος της συνεργασίας θα είναι η απορρόφηση των αποφοίτων του Πανεπιστημίου Πειραιά από την αγορά εργασίας.
Η Hellenic Seaplanes, δραστηριοποιείται τα τελευταία 2 χρόνια στην ελληνική αγορά με αντικείμενο την επίτευξη της λειτουργίας όσο το δυνατόν περισσότερων Υδατοδρομίων στην Ελλάδα.
Έτσι, προωθείται η συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά (Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών) με στόχο τη δημιουργία για πρώτη φορά στην Ελλάδα κύκλου σπουδών με τίτλο «Λιμενικός Σχεδιασμός και Οργάνωση», με αντικείμενο την κατάρτιση στελεχών για τη Λειτουργία και τη Διαχείριση Υδατοδρομίων.
Το πρόγραμμα «Λιμενικός Σχεδιασμός και Οργάνωση», που έχει ενσωματωθεί στο πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά, θα περιλαμβάνει 6 διαλέξεις διάρκειας δύο ωρών η κάθε μια, με την επίσημη έναρξή του να αναμένεται τους επόμενους μήνες.
Τα οφέλη θα είναι πολλαπλά τόσο για τους αποφοίτους και την άμεση απορρόφηση τους από την αγορά εργασίας, όσο και για την ίδια την ελληνική οικονομία καθώς θα δημιουργηθούν εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας. Παράλληλα, η Hellenic Seaplanes προχωρά σε μία ακόμη συνεργασία με πανεπιστημιακό ίδρυμα στην Κύπρο όπου προωθείται ο νέος κλάδος σπουδών στην Διοίκηση Αεροπορικών Επιχειρήσεων (Aviation Management).
Ο διδάσκων καθηγητής στο τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά στο επιστημονικό πεδίο της Οικονομικής Ανάλυσης κ. Κωνσταντίνος Χλωμούδης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Την προσπάθεια αυτή την αντιλαμβανόμαστε ως μια δράση αφουγκραζόμενοι τα μηνύματα των καιρών στην επιστήμη και στην αγορά. Προφανώς και η αποτίμηση της δράσης αυτής στο χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2014-15, θα μας επιτρέψει να αξιολογήσουμε την ανάγκη ενσωμάτωσης του αντικειμένου στα πλαίσια του Τμήματός μας. Στο πλαίσιο των επιλογών του Τμήματος για εξωστρέφεια, αυτή η συνεργασία είναι μια καλή ευκαιρία επωφελής για τους φοιτητές μας αλλά και του νέου τομέα των μεταφορών μέσω υδροπλάνων. Συνεργαζόμενοι, Πανεπιστήμια και Επιχειρήσεις, μπορούμε να καταστήσουμε δυνατή την αντιμετώπιση των προκλήσεων του παρόντος αλλά και να σχεδιάσουμε δημιουργικά το μέλλον στους τομείς που πρέπει να αναπτύξουμε. Η πρωτοβουλίες αυτές εκτιμούμε ότι θα δώσουν τη δυνατότητα για περαιτέρω μελλοντική εξέλιξη της συνεργασίας, σε θέματα έρευνας και μελετών στην νέα αυτή δραστηριότητα των υδροπλάνων».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes Νικόλας Χαραλάμπους δήλωσε «Για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος του κύκλου εργασιών μιας πλήρης ανάπτυξης δικτύου υδροπλάνων στην Ελλάδα και στις γειτονικές χώρες πρέπει να λάβει υπόψη το συνολικό έργο που θα αναπτυχθεί και σίγουρα θα ξεπερνάει σε έσοδα το 1 δις Ευρώ. Οφείλω να επισημάνω ότι τα έσοδα θα έχουν αυξητική τάση χωρίς να επηρεάζονται από ύφεση και οικονομική κρίση. Σε αυτούς τους αριθμούς θα πρέπει επίσης να συνυπολογιστούν οι 1.000 νέες θέσεις εργασίας που θα ανοίξουν για νέους εργαζόμενους στα εκατό (100) και πλέον υδατοδρόμια αλλά και στις εταιρείες υδροπλάνων που θα επιχειρούν».
Η δυναμική παρουσία της εταιρείας, εκφράζεται μέσα από αρκετές και σημαντικές στρατηγικές συμφωνίες συνεργασίας που έχει συνάψει με Tour Operators, σε μεγάλα ξενοδοχεία, τουριστικές επιχειρήσεις αλλά και σε ομίλους εταιρειών από όλους τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας.
Η Hellenic Seaplanes, δραστηριοποιείται τα τελευταία 2 χρόνια στην ελληνική αγορά έχοντας ως αντικείμενο την εξασφάλιση της λειτουργίας όσο το δυνατόν περισσότερων υδατοδρομίων στην χώρα μας. Στόχος της είναι η ανάπτυξη ενός σημαντικού δικτύου Υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα καθώς και η επιχειρησιακή σύνδεση των προορισμών με υδροπλάνα.
Μέχρι σήμερα έχουν αρχίσει να υλοποιούνται επενδύσεις χωρίς την επιβάρυνση, με οποιοδήποτε κόστος, του Φορέα Διαχείρισης Λιμένα στα υδατοδρόμια: Σκύρου, Αλοννήσου, Αμφιλοχίας, Σκοπέλου, Τήνου, Πάτμου, Σάμου, Χαλκιδικής (Μαρίνα) και Σητείας.
Παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για τη δημιουργία υδατοδρομίων στις λίμνες: Τριχωνίδα – Αγρίνιο, Παμβώτιδα –Ιωάννινα, Καϊάφα - Ζαχάρω Ηλείας, Πολυφύτου – Κοζάνη, Κερκίνης- Σέρρες, Μεγάλη Πρέσπα- Φλώρινα και Βεγορίτιδα - Αμύνταιο
Η εταιρεία λειτουργεί επίσης ως Τεχνικός Σύμβουλος αδειοδότησης (χωρίς την επιβάρυνση, με οποιοδήποτε κόστος, του Φορέα Διαχείρισης Λιμένα) για τα υδατοδρόμια: Βόλου, Ζακύνθου, Κέρκυρας και Μεγανησίου.
 Η Hellenic Seaplanes έχει προχωρήσει επίσης σε εκδήλωση ενδιαφέροντος προς το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση τμημάτων του ΣΕΦ (Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας), εκτάσεως 350 στρεμμάτων, όπου έχει προκηρυχτεί ο διαγωνισμός για εκμετάλλευση του ακινήτου αλλά και για την διαχείριση της Μαρίνας Αθηνών στο ΣΕΦ, με σκοπό την κατασκευή του μητροπολιτικού Υδατοδρομίου Αττικής. Πρόκειται για επένδυση ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ, η οποία εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην αναδιαμόρφωση της περιοχής και τη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας.

"Μακροβούτι" χθες στο Χρηματιστήριο - Έκλεισε στις 910,50 μονάδες (5,38%) 
Κατακόρυφη ήταν η πτώση χθες στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ολοκληρώνοντας μια συνεδρίαση που αναίρεσε ότι "χτίστηκε" τις πέντε προηγούμενες ανοδικές ημέρες.
Ο Γενικός Δείκτης έκλεισε μειωμένος κατά 5,38% στις 910,50 μονάδες, ενώ σε επίπεδο εβδομάδας έκλεισε με απώλειες 0,58%. Η ανώτερη τιμή που έπιασε η αγορά, ήταν στις 960,40 μονάδες και η χαμηλότερη στις 910,49.
Η καθαρή αξία συναλλαγών αυξήθηκε κατά 38,18% σε σχέση με τη συνεδρίαση της Πέμπτης, διαμορφούμενη περίπου στα 96,60 εκατ. ευρώ, ενώ έγιναν 4,83 εκατ. ευρώ σε προσυμφωνημένες πράξεις.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής ανάλυσης της Beta Χρηματιστηριακής, Μ. Χατζηδάκη, η μικρής εμβέλειας ανοδική διόρθωση χαμηλών όγκων δεν έχει μεγάλη συνέχεια καθώς τα αποτελέσματα των εταιρειών ήταν καλά μεν, λίγα δε, για να αποσπάσουν την προσοχή των επενδυτών από τις εξελίξεις στο θέμα της διαπραγμάτευσης του χρέους αλλά και τον πολιτικό παράγοντα. Η επιφυλακτικότητα ενισχύθηκε και από την αύξηση της έντασης σε γεωπολιτικό επίπεδο μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας με ειδησεογραφία που τροφοδοτείται σχεδόν σε καθημερινή βάση.
Η εστίαση της ελληνικής αγοράς εξακολουθεί να γίνεται από πάνω προς τα κάτω με πρώτο θέμα στην ατζέντα την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών της επόμενης χρονιάς.
Οι επόμενες 30 ημέρες που μεσολαβούν έως το Eurogroup της 8ης Δεκεμβρίου αναγκαστικά θα έχουν ως σημείο αναφοράς α) την διαπραγμάτευση με την Τρόικα και την έκθεση αξιολόγησης του προγράμματος β) ποια από τις τρεις λύσεις που μέχρι στιγμής έχουν πέσει στο τραπέζι θα επιλεχθεί ως προσφορότερη για την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών της χώρας το 2015 γ) Αν θα υπάρξει τελικά ελάφρυνση στο χρέος μετά την επίτευξη των στόχων που τέθηκαν στο Eurogroup του Δεκεμβρίου του 2012. Με αυτή την σειρά η πορεία των νέων θα αξιολογηθεί από το Χρηματιστήριο ενώ κάθε καθυστέρηση δεν συνεπάγεται ουδετερότητα αφού τα χρονικά περιθώρια μπορούν να θεωρηθούν «ασφυκτικά».
Τεχνικά η αγορά δείχνει πόσο εύκολα μπορούν χαθούν επίπεδα τιμών που δεν δένουν συναλλακτικά μεταξύ τους.
Μέσα σε λίγες ώρες ο Γενικός Δείκτης «ακύρωσε» την άνοδο τεσσάρων συνεδριάσεων πολλαπλασιάζοντας μια απόλυτα φυσιολογική διόρθωση κατοχύρωσης κερδών σε πτώση η οποία βρήκε το σύνολο σχεδόν των μετοχών της υψηλής κεφαλαιοποίησης να υποχωρεί χωρίς ιδιαίτερες αντιστάσεις.
Οι πωλητές δείχνουν να ελέγχουν απόλυτα την τάση και παρά την… φιλότιμη προσπάθεια του Γενικού Δείκτη να ξαναδεί τις 980 μονάδες όπου κάτι θα μπορούσε να αλλάξει έστω και βραχυπρόθεσμα (κινητός μέσος όρος 30 ημερών) η προσφορά παραμένει οδηγός της κατεύθυνσης της ελληνικής αγοράς.
Με αυτά τα δεδομένα το σενάριο των νέων χαμηλών δεν άλλαξε η αντίδραση από την γρήγορη άνοδο από τις 885 μονάδες μπορεί να θεωρηθεί περαιωμένη. Τελευταίο προπύργιο των αγοραστών αποτελεί η ζώνη των 905 μονάδων από όπου ξεκίνησε η τελευταία ανοδική κίνηση.
Τα χρονικά περιθώρια στενεύουν και το σήμα του MACD αν και δεν έχει γυρίσει σε πτωτικό, έχει χάσει σε δυναμική που πιθανόν να εξαντληθεί στις επόμενες δύο ή τρεις συνεδριάσεις. Ως εκ τούτου και με βάση τα όσα είναι ήδη γνωστά ο Γενικός Δείκτης μετά από ένα σύντομο διάλειμμα επιστρέφει στο νευρικό μοτίβο που χαρακτηρίζει τις συνεδριάσεις από τις αρχές Σεπτεμβρίου.

Η Lamda Development κερδίζει το Ελληνικό
Εντός των ημερών αναμένεται η έκδοση της απόφασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, για την υπόθεση του Ελληνικού και όπως αναφέρουν πληροφορίες η επιχειρηματολογία του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, την οποία υπερθεμάτισε και η Lamda Development ως προτιμητέος επενδυτής, έπεισε το ΕΣ και προχωρά πλέον με ταχείς διαδικασίες στην έκδοση της απόφασης.
Όπως είναι γνωστό, την υπογραφή της σύμβασης είχε «μπλοκάρει» το αρμόδιο κλιμάκιο του ΕΣ, προβάλλοντας μεταξύ άλλων, ενστάσεις όπως η τροποποίηση της σύμβασης με αποτέλεσμα την παραβίαση των τριών αρχών της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης και του ανταγωνισμού, ο αποκλεισμός άλλων συμμετεχόντων στο διαγωνισμό.
Τώρα, μετά τη θετική εξέλιξη για ΤΑΙΠΕΔ και Lamda Development, ανοίγει ο δρόμος για τις υπογραφές. Βέβαια τα χρονοδιαγράμματα έχουν πάει τουλάχιστον ένα εξάμηνο.
Όμως, ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου, είχε δηλώσει τον Ιούνιο ότι το πιο πιθανό έτος για την έναρξη των εργασιών είναι το 2016, παρότι η εταιρεία είναι έτοιμη να ξεκινήσει τα έργα για την αξιοποίηση της έκτασης «αύριο το πρωί»!
Όσον αφορά το συνολικό τίμημα της επένδυσης, περιλαμβάνει:
- Τα άμεσα οικονομικά οφέλη, που ανέρχονται σε 2,1 δισ. ευρώ όπως συνοψίζονται κάτωθι:
- Τίμημα 915 εκατ. ευρώ που αφορά την αγορά των μετοχών της Ελληνικό ΑΕ για 99 χρόνια και συμβάλλει στη δημοσιονομική σταθεροποίηση και μείωση του εθνικού χρέους.
- Ανάληψη κόστους 1,2 δισ. ευρώ για την υλοποίηση του συνόλου των έργων υποδομών που υπό άλλες συνθήκες αναλαμβάνονται από τις Δημόσιες Αρχές, και συγκεκριμένα αφορούν: κατασκευή Μητροπολιτικού Πάρκου, υποδομές για δρόμους - δίκτυα κοινής ωφέλειας - κοινόχρηστους χώρους, παράκαμψη και υπογειοποίηση τμήματος της Λεωφ. Ποσειδώνος, έργα σύνδεσης τραμ-μετρό. Το 30% των κερδών αποδίδεται στο κράτος σε ποσοστά απόδοσης της επένδυσης, άνω του 15%.
Τα έμμεσα οικονομικά οφέλη, που εκτιμώνται σε περισσότερα από 10 δισ. ευρώ, και περιλαμβάνουν:
- Τα έσοδα για το ελληνικό Δημόσιο στην 25ετή επενδυτική δραστηριότητα της Ελληνικό Α.Ε. (φόροι περίπου 5 δισ. ευρώ, ασφαλιστικές εισφορές περίπου 5,5 δισ. ευρώ).
- Η αναμενόμενη συμβολή του έργου στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν της χώρας θα είναι της τάξης του 2% στο τέλος της περιόδου του έργου. Πρόκειται για παραγωγή νέου εθνικού πλούτου, που θα προέλθει από όλους τους κλάδους των ελληνικών επιχειρήσεων, ως συνέπεια της αναζωογόνησης αργού παραγωγικού δυναμικού και δημιουργίας νέων επενδύσεων, ενισχύοντας τους αναπτυξιακούς ρυθμούς ανόδου της ελληνικής οικονομίας
- Αναβάθμιση της χώρας ως ελκυστικό και ασφαλή προορισμό άμεσων ξένων επενδύσεων.
- Η ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας ενδυναμώνει τη θέση της ως ένας παγκόσμιος τουριστικός προορισμός, κερδίζοντας 1.000.000 επιπλέον τουρίστες ετησίως με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κίνηση της οικονομίας της.
- Η ευρύτερη νότια ζώνη της Αθήνας και οι όμοροι δήμοι θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν έναν νέο κύκλο ανάπτυξης και προόδου, συνδυαστικά και με τα άλλα μεγάλα projects που συντελούνται στην ευρύτερη περιοχή.
- Κόστη για τη συντήρηση, καθαριότητα και ανανέωση του κοινοχρήστου τεχνικού εξοπλισμού, καθώς και τη συντήρηση των έργων υποδομής και των χώρων πρασίνου, που ανέρχονται σε περίπου 12.000.000 ευρώ κατ’ έτος
Στην κοινοπραξία Global Investment Group εκτός από τη Lamda Development συμμετέχουν η εταιρεία Al Maabar, η οποία έχει την έδρα της στο Άμπου Ντάμπι και η κινεζική εταιρεία Fosun. Το έργο, προϋπολογισμού 7 δισ. ευρώ, θα αποτελέσει το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης, μικτής χρήσης, στην Ευρώπη.

"Σαφάρι" από ΣΔΟΕ και Μεγάλου Πλούτου για τους μεγαλοκαταθέτες των 16 CDs
Ελέγχους σε όλες τις καταθέσεις φυσικών προσώπων άνω των 300 χιλ. ευρώ την περίοδο 2000-2012 πραγματοποιούν 16 ελεγκτές από την Εφορία Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ), που ενισχύουν από χθες το ΣΔΟΕ, έπειτα από αίτημα του οικονομικού Εισαγγελέα Παναγιώτη Αθανασίου.
Οι ελεγκτές θα ελέγξουν καταθέτες που εμπεριέχονται στα 65 cd που παρέδωσε η Γενική Γραμματεία Εσόδων στο ΣΔΟΕ συγκρίνοντας τις καταθέσεις τους με τα δηλωθέντα εισοδήματα.
Όπου προκύπτουν διαφορές θα καλείται άμεσα ο ελεγχόμενος να δίνει εξηγήσεις.
Σε περίπτωση που ο ελεγχόμενος δεν μπορεί να δικαιολογήσει τις καταθέσεις του, θα εκδίδεται φύλλο ελέγχου.
Αρμόδιες πηγές εκτιμούν ότι από αυτήν την έρευνα θα προκύψουν σημαντικά ευρήματα αλλά και έσοδα για το Δημόσιο, αφού την συγκεκριμένη χρονική περίοδο η φοροδιαφυγή όταν μεγάλη.

Αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των Λιμένων
Ευρεία σύσκεψη με θέμα την αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των Λιμενικών και Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων της χώρας διεξήχθη χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, κατόπιν πρωτοβουλίας του υπουργού Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας και περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και δήμαρχος Αμαρουσίου, Γιώργος Πατούλης, ο περιφερειάρχης της Στερεάς Ελλάδας, Κώστας Μπακογιάννης, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, ο γ.γ. της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και δήμαρχος Αμφιλοχίας, Αποστόλης Κοιμήσης, ο δήμαρχος Μεσολογγίου, Νίκος Καραπάνος, ο Δήμαρχος Σιθωνίας Χαλκιδικής, Ιωάννης Τζίτζιος, ο πρώην δήμαρχος Ναυπάκτου και μέλος της ΚΕΔΕ, Αθανάσιος Παπαθανάσης, ο γ.γ. Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Αθανάσιος Χριστόπουλος, καθώς και ο πρόεδρος της νεοσύστατης Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, Κωνσταντίνος Μουτζούρης.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στο θεσμικό επαναπροσδιορισμό της λειτουργίας των λιμενικών και δημοτικών λιμενικών ταμείων της χώρας, καθώς και στη χάραξη μίας νέας, ενιαίας λιμενικής πολιτικής η οποία θα βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ο κ. Βαρβιτσιώτης έκανε μία συνοπτική παρουσίαση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των λιμενικών ταμείων που ισχύει σήμερα και με αιχμή τις περισσότερες περιπτώσεις δημοτικών λιμενικών ταμείων, ανέλυσε τις δυσλειτουργίες που παρουσιάζει. Στη συνέχεια της τοποθέτησής του, ανέδειξε την αναγκαιότητα διαμόρφωσης ενός νέου οργανωτικού μοντέλου των λιμενικών ταμείων που θα αξιοποιεί την ανεκμετάλλευτη έως τώρα δυναμική τους προς όφελος των πολιτών:
«Είμαστε εδώ για να συζητήσουμε την αναβάθμιση των λιμανιών μας. Πώς, δηλαδή, θα τα αξιοποιήσουμε ως πόλους ανάπτυξης για τις τοπικές κοινωνίες, αυξάνοντας τα έσοδα τους και τους απασχολούμενους γύρω από αυτά» τόνισε, αρχικά, ο κ. Βαρβιτσιώτης και προσέθεσε: «Δεν πιστεύω στις οριζόντιες λύσεις. Το κάθε λιμάνι είναι μια ξεχωριστή περίπτωση, έχει τις δικές του ιδιομορφίες και εξυπηρετεί συγκεκριμένες ανάγκες. Γι αυτό και πρέπει η κάθε περίπτωση να μελετηθεί ξεχωριστά. Εγώ θέλω η σημερινή συνάντηση να αποτελέσει σημείο προβληματισμού και ξεκινήματος ενός διαλόγου για την ορθή αξιοποίηση των λιμανιών μας», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.
Οι κ. Αγοραστός και Πατούλης, επεσήμαναν την αναγκαιότητα της θέσπισης ενός πλαισίου διαβούλευσης προς αυτήν την κατεύθυνση, πάνω στο οποίο θα θεμελιωθεί η δημιουργία ενός ενιαίου λιμενικού συστήματος, τονίζοντας και εκείνοι από την πλευρά τους, όμως, ότι «θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε λιμένος».
Στο τέλος της σύσκεψης, οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, εκφράζοντας, στο σύνολό τους, τη στήριξή τους στην πρωτοβουλία του κ. Βαρβιτσιώτη, επεσήμαναν τη σημασία που έχει η έναρξη του συγκεκριμένου διαλόγου, καθώς «μπορεί να αποβεί ωφέλιμος τόσο για τις τοπικές τους κοινωνίες όσο και για την αναβάθμιση των στόχων της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής».

Εγκαινιάστηκε το Mall των Danaos-Fourlis στη Σόφια
Τα εγκαίνια του εμπορικού και ψυχαγωγικού κέντρου Sofia Ring Mall πραγματοποιήθηκαν χθες στη βουλγαρική πρωτεύουσα. Πρόκειται για μία επένδυση ύψους 130 εκατ. ευρώ, του οποίου project, επενδυτές είναι ο όμιλος Danaos, με την γνωστή δραστηριοποίηση στο ναυτιλιακό τομέα και ο όμιλος Fourlis, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους retail στα Βαλκάνια.
Το Sofia Ring Mall βρίσκεται στη νοτιότερη ζώνη του Sofia Ring Road, ακριβώς δίπλα από το κατάστημα ΙΚΕΑ και ο συνολικός χώρος ενοικίασης καλύπτει 105.000 τ.μ.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι το ολοκαίνουριο εμπορικό κέντρο δεν εστιάζει αποκλειστικά στο shopping, όπως ισχύει για τα περισσότερα εμπορικά κέντρα της Βουλγαρίας, αλλά και στη διασκέδαση, την ψυχαγωγία και την άθληση.



"Καλά ταξίδια" για το "Blue Star Ithaki" που μεταναστεύει...
Ολοκληρώθηκε η πώληση του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου Blue Star Ithaki στην κυβέρνηση του Καναδά με συνολικό τίμημα 31,2 εκατ. ευρώ, ενώ χθες πραγματοποιήθηκε και η παράδοση του πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά, σύμφωνα με ανακοίνωση της Attica ΑΕ Συμμετοχών.
Το καθαρό κέρδος για τον όμιλο Attica εκτιμάται ότι θα ανέλθει περίπου στα 4 εκατ. ευρώκαι θα συμπεριληφθεί στα αποτελέσματα του 4ου τριμήνου 2014.
Στα περίπου 14 χρόνια του στις ελληνικές θάλασσες, το Blue Star Ithaki πραγματοποίησε 10.092 ταξίδια προς και από τα ελληνικά νησιά, μεταφέροντας 8.438.814 επιβάτες, 174.725 φορτηγά και 906.020 ΙΧ οχήματα.
Οι δρομολογιακές υποχρεώσεις του Blue Star Ithaki έχουν ήδη καλυφθεί με μεταδρομολογήσεις άλλων νεώτερων και μεγαλύτερων πλοίων του ομίλου.

Χατζηπέρος: Υπολειτουργεί η Υπηρεσία Δόμησης και Πολεοδομίας Δήμου Πειραιά
 Τις Υπηρεσίες Δόμησης και Πολεοδομίας Δήμου Πειραιά, Τομέα Β΄, επισκέφθηκε την Πέμπτη ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων Παναγιώτης Χατζηπέρος.
Η Πολεοδομική αυτή υπηρεσία (ελέω Καλλικράτη…) υπάγεται διοικητικά στο Δήμο Πειραιά, αλλά εξυπηρετεί τους δήμους Κορυδαλλού, Περάματος, Ύδρας, Αίγινας, Αγκιστρίου, Σπετσών, Κυθήρων, Αντικυθήρων και Πόρου (ως προς τον έλεγχο αυθαίρετων κατασκευών).
Η τόσο σημαντική αυτή Υπηρεσία είναι ελλιπέστατα στελεχωμένη με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ακόμη και με παύση της λειτουργίας της! Ιδιαίτερα το Τμήμα Χορήγησης Αδειών Δόμησης κινδυνεύει να σταματήσει να λειτουργεί πριν το τέλος του έτους εφ' όσον αποχωρήσουν οι δύο εναπομείναντες υπάλληλοι…
Επίσης, ελλιπώς στελεχωμένα είναι τα Τμήματα Τοπογραφικού, Πολεοδομικών Εφαρμογών και Ελέγχου Κατασκευών.
Αξίζει να σημειωθεί πως προ "Καλλικράτη" ήταν επανδρωμένη με 84 υπαλλήλους, ενώ αυτή τη στιγμή λειτουργεί με 20 υπαλλήλους επιφορτισμένους με τα ίδια καθήκοντα.
Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι η μεγάλη ταλαιπωρία των πολιτών, η ανεπαρκής διεξαγωγή των απαιτούμενων ελέγχων και οι σημαντικές απώλειες δημοσίων εσόδων.
Το μόνο θετικό είναι ότι οι εναπομείναντες υπάλληλοι καταβάλουν τεράστιες προσπάθειες να φέρουν στοιχειωδώς σε πέρας τα καθήκοντά τους.
Ο αντιπεριφερειάρχης δεσμεύτηκε ότι θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την επαρκή στελέχωση της υπηρεσίας.
Επίσης, θα καταβληθούν προσπάθειες να αλλάξει η διοικητική υπαγωγή στον δήμο Πειραιά των αναγκών δόμησης της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων…

Τα θέματα της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά
Τη Δευτέρα στις 5 μ.μ. θα συνεδριάσει το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά. Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, είναι :
1. «Προσδιορισμός των ανταποδοτικών τελών για την αντιμετώπιση των αντίστοιχων δαπανών του Δήμου για το οικονομικό έτος 2015 στο ίδιο ύψος του έτους 2014 και έγκριση του προϋπολογισμού ανταποδοτικών τελών (εσόδων - εξόδων) για το οικονομικό έτος 2015».

2. «Αποδοχή σύναψης προγραμματικής σύμβασης του Δήμου μας με την Περιφέρεια Αττικής».
3. «Αποδοχή συμψηφισμού οφειλών του Δήμου Πειραιά προς την ΕΥΔΑΠ Α.Ε. ποσού ύψους 257.567,04 €».
4. «Αποδοχή προσωρινής παραχώρησης 27 πινάκων του Ιδρύματος Ζαχαρίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά».
5. «Λήψη απόφασης για την προμήθεια βασικών ειδών διατροφής τα οποία θα διανεμηθούν, μέσω διατακτικών, σε οικονομικά αδυνάτους δημότες και κατοίκους μας εν όψει της εορτής των Χριστουγέννων, σύμφωνα με το άρθρο 75 παρ. 1 τομέας ε’ περ. 3 του Ν. 3463/06 και τον ΟΕΥ του Δήμου μας».
6. «Έγκριση των αποφάσεων της Επιτροπής Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών για τις συνεδριάσεις που πραγματοποιήθηκαν: 1) στις 28/4/14 σύμφωνα με την οποία συμβιβάστηκε ένας υπόχρεος για παράβαση περιβάλλοντος οικον. έτους 2010 & 2) στις 5/5/14 σύμφωνα με τις οποίες συμβιβάστηκαν επτά (4+3) υπόχρεοι για παρεμβάσεις Κοινοχρήστων Χώρων οικον. έτους 2008, 2009 & 2010».
7. «Έγκριση παράτασης για το έργο: ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΤΙΡΙΟΥ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΒΑΣ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ Β΄10-ΒΟΥΛΓΑΡΗ & ΒΟΥΛΓΑΡΗ 155, για τη μετατροπή σε ΚΑΠΗ».
8.«Αναγκαιότητα υλοποίησης δράσεων».
9.«Λήψη απόφασης για τη σύσταση μιας προσωποπαγούς θέσεως Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, σύμφωνα με τη με αρ. 455/2014 αμετάκλητη απόφαση του Μονομελούς Εφετείου Πειραιώς».
10ο:«Έγκριση συνολικού ποσού 1.117,14 €, για αμοιβή του τελειόφοιτου σπουδαστή του Τμ. Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε. της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του Τ.Ε.Ι. Πειραιά ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ του ΣΥΜΕΩΝ ο οποίος θα κάνει την πρακτική του άσκηση στο Δήμο μας».
11. «Χορήγηση έκτακτου οικονομικού βοηθήματος σε άπορους δημότες και κατοίκους».
12.«Επιστροφή, αχρεωστήτως καταβληθέντων Ανταποδοτικών Τελών και Δημ. Φόρου, ποσού 977,67 €, στον κ. ΣΠΑΝΙΔΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟ, ιδιοκτήτη του ακινήτου επί της οδού ΕΛΛΗΣ 102».
13. «Διαγραφή της υπ’ αρ. 951/21-6-95 εγγραφής από το βεβαιωτικό κατάλογο εξωτερικών διακλαδώσεων, για ποσό 1.305,32 €, για το ακίνητο στην οδό Β. ΠΑΥΛΟΥ 92, στο όνομα ΤΟΥΦΕΞΗΣ, λόγω επιμερισμού στους συνιδιοκτήτες».
14. «Διαγραφή επιβληθέντος προστίμου αυθαιρέτων κατασκευών της κ. Σοφρά Αφροδίτης, μετά τη ρύθμιση του σύμφωνα με τις διατάξεις των Ν.4014/11 & Ν.4178/13».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου