Ο "Τύπος Πειραιώς" μεταφέρθηκε πλέον σε νέα πλατφόρμα (www.typospeiraiws.gr). Σας περιμένουμε με μοντέρνα διάθεση.

Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2014

Στη ράδα… ο Προβλήτας ΙΙΙ - "Όχι" εμπόρων και ΠΑΣΟΚ στον Κώδικα Δεοντολογίας - Συνεργασία Ωνάσειο-Interamerican

ΣΕΙΡΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ - ΜΕΤΑ ΤΑ ΥΓΡΑ...
Στη ράδα… ο Προβλήτας ΙΙΙ
ΑΝΑΒΛΗΘΗΚΕ Η Γ.Σ. ΤΟΥ ΟΛΠ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΙΛΙΚΟ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟ
«Κόλλησε» για μια ακόμη φορά στα γρανάζια των διατυπώσεων (ή της ουσίας κατ’ άλλους) ο Φιλικός Διακανονισμός μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (COSCO), που προβλέπει την αναβάθμιση του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ με επένδυση ύψους 230.000.000 ευρώ.
Το θέμα δεν συζητήθηκε χθες στη Γενική Συνέλευσης των Μετόχων, η οποία αναβλήθηκε έπειτα από αίτημα του ΤΑΙΠΕΔ, για τις 25 Νοεμβρίου. Μέχρι τότε, οι δυο πλευρές, θα έχουν νέες επαφές.
Οι Κινέζοι, διαφωνούν με την παρέμβαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η οποία αφορά στο ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα.
Η COSCO έχει ζητήσει (και συμφωνήσει;) η διαμόρφωση του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος, την οποία πρέπει να καταβάλλει κάθε χρόνο στον ΟΛΠ, να συνδέεται με το επίπεδο του ΑΕΠ, το οποίο ήταν διαφορετικό το 2009 στην Ελλάδα, οπότε υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης, ενώ σήμερα είναι διαφορετικό, καθώς η χώρα βυθίστηκε στην κρίση.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο, ζήτησε να ανασταλεί η καταβολή του εγγυημένου ανταλλάγματος έως το 2021, όσο θα διαρκούν τα έργα του στο δυτικό τμήμα του Προβλήτα ΙΙΙ και να επανέλθει, αφού το έργο τεθεί σε λειτουργία, ενώ η ΣΕΠ καλείται να καταβάλει ενοίκιο και για το δυτικό τμήμα του Προβλήτα ΙΙΙ όταν αυτό ολοκληρωθεί.
Η ΣΕΠ έχει ολοκληρώσει τα έργα στα ανατολικό τμήμα του Προβλήτα ΙΙΙ και δεν καταβάλλει ενοίκιο, καθώς βρίσκεται σε δοκιμαστική λειτουργία.
Το αντάλλαγμα που καταβάλλει η COSCO κάθε χρόνο στον ΟΛΠ μεταβάλλεται ανοδικά, ενώ η κινεζική πλευρά για τη διαχείριση των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ καταβάλλει κάθε χρόνο προς τον ΟΛΠ, ποσοστό 24,5% επί του τζίρου της διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων.

Άγνωστο πότε θα έρθει η Τρόικα στην Αθήνα
Σε… θρίλερ φαίνεται πως θα εξελιχθεί η επιστροφή της Τρόικας στην Αθήνα για την ολοκλήρωση της πιο κρίσιμης αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος.

Και αυτό γιατί, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι επικεφαλής των εκπροσώπων των δανειστών θα επιστρέψουν στην Ελλάδα, όταν η Ελλάδα σημειώσει πρόοδο στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων, που έχουν ήδη συμφωνηθεί.
Όπως μετέδωσε το Bloomberg Athens, επικαλούμενο πηγές των Βρυξελλών, «η Ευρωπαϊκή Ένωση λέει ότι η Τρόικα θα επιστρέψει, όταν η Αθήνα δείξει πρόοδο»...


Γ. ΝΤΕΪΣΕΛΜΠΛΟΥΜ 
Η Ελλάδα βγαίνει από το πρόγραμμα στο τέλος της χρονιάς
«Η Ελλάδα θα βγει από το πρόγραμμα που λήγει στο τέλος του έτους και δεν θα υπάρξει νέο πρόγραμμα σαν και το υφιστάμενο» δήλωσε ο επικεφαλής του Eurogroup, Γερούν Ντέισελμπλουμ σε δηλώσεις του στο ολλανδικό κανάλι RTLZ.
Όπως είπε αυτό που είναι βέβαιο είναι πως το σημερινό πρόγραμμα με τα συγκεκριμένα δάνεια και τους όρους θα τελειώσει στο τέλος του έτους. Συμπλήρωσε ωστόσο ότι δεν έχει ληφθεί ακόμα απόφαση για το τι θα συμβεί με την Ελλάδα από την 1η Ιανουαρίου.
Υπογράμμισε ότι η Ελλάδα θα πρέπει να προχωρήσει με ένα σταθερό και κατ' αρχήν ανεξάρτητο τρόπο και τόνισε ότι δεν θα υπάρξει ένα πρόγραμμα με προκαθορισμένα ποσά. Επίσης, πως η χώρα δεν είναι ακόμα σε πολύ ισχυρή θέση, αλλά και ότι η οικονομία δεν έχει γίνει ακόμα πολύ ανταγωνιστική καθώς υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν...

Μ. ΣΑΛΛΑΣ 
Αντίθετες οι τράπεζες με τους πλειστηριασμούς
«Οι τράπεζες είναι έτοιμες και σε τεχνικό επίπεδο προετοιμασμένες ώστε πολύ γρήγορα» να εφαρμοστεί ο νόμος για τα «κόκκινα» επιχειρηματικά δάνεια, δήλωσε ο πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς Μιχάλης Σάλλας, μετά τη συνάντηση του Μαξίμου. Όπως είπε, αυτό θα βοηθήσει και αναπτυξιακά την οικονομία.
Ο κ. Σάλλας σημείωσε επίσης ότι και προσωπικά συμφωνεί με τη ρύθμιση για τα κόκκινα δάνεια. Πρόσθεσε επίσης ότι στη σύσκεψη συζητήθηκε η πορεία μετά τα stress test και σημείωσε ότι ανοίγει ο δρόμος για τη χρηματοδότηση της οικονομίας.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση τάχθηκε κατά της απελευθέρωσης πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας σημειώνοντας ότι οι τράπεζες δεν θέλουν να φορτωθούν χαρτοφυλάκια των 70.000 ή των 100.000 ευρώ.
Στη σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό, μετείχε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης, ο αναπληρωτής υπ. Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας και οι εκπρόσωποι των τραπεζών Alhpa Bank Δημήτρης Μαντζούνης, Εθνικής Τράπεζας Αλέξανδρος Τουρκολιάς, Eurobank Χρήστος Μεγάλου και Πειραιώς Μιχάλης Σάλλας.

Καταγγελία ΣΕΕΝ για το νέο χαράτσι στα φορτηγά 
που διακινούνται στις γραμμές Πάτρας με λιμάνια Ιταλίας
Συνεχίζοντας την τακτική αιφνιδιασμού που εφαρμόζει τα τελευταία χρόνια, ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών αποφάσισε να επιβάλλει «τέλος ISPS» στα φορτηγά αυτοκίνητα που διακινούνται στις γραμμές Πάτρας - Ιταλίας, παρά το γεγονός ότι ο κώδικας ISPS ήδη εφαρμόζεται στον λιμένα Πατρών και οι υπηρεσίες αυτές καλύπτονται από τα Λιμενικά Τέλη που ήδη καταβάλλουν τα φορτηγά αυτοκίνητα.
Η ακατανόητη αυτή επιβάρυνση και μάλιστα τη δεδομένη χρονική στιγμή, έρχεται να προστεθεί στο έτερο χαράτσι € 3,5 που επεβλήθη στις μεταφορικές Εταιρείες για την υποχρεωτική ζύγιση των φορτηγών αυτοκινήτων, γεγονός επίσης απαράδεκτο.
Παρά τις προσπάθειες για την αποφυγή επιβολής του τέλους ISPS, ο Σύνδεσμός μας βρέθηκε προ τετελεσμένων γεγονότων και ειλημμένων αποφάσεων.
Οι επιβαρύνσεις αυτές ακολουθούν σειρά άλλων μονομερών και αδικαιολόγητων αυξήσεων από την ΟΛΠΑ Α.Ε., όπως την αύξηση των τελών αποκομιδής στερεών αποβλήτων κατά 60% τον Νοέμβριο του 2011, και την επιπλέον αύξησή τους κατά 140% από τον Απρίλιο του 2014, μετά από την «εκ νέου ανάθεση» της υπηρεσίας με διαγωνισμό στην ίδια εταιρεία. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι εν λόγω υπηρεσίες στο λιμάνι της Πάτρας (όπως εξάλλου και στα κυριότερα επιβατικά λιμάνια της Ηπειρωτικής Ελλάδας και της Κρήτης) προσφέρονται μονοπωλιακά από την ίδια εταιρεία από το 2002. Τα έξοδα αποκομιδής στερεών αποβλήτων έχουν αυξηθεί από το 2008 κατά 265% γεγονός απαράδεκτο αν λάβουμε υπόψη ότι το μέσο εισόδημα των Ελλήνων έχει μειωθεί στο ίδιο διάστημα κατά 36%.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) επισημαίνει σε όλους τους τόνους ότι η αύξηση του κόστους μεταφοράς δεν είναι προς το συμφέρον της ανάπτυξης της θαλάσσιας γραμμής Ελλάδας-Ιταλίας. Αντιθέτως δημιουργεί αντικίνητρα ενθαρρύνοντας την μεταφορά των εμπορευμάτων δια ξηράς με τις γνωστές αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα συντελεί στην μείωση της κίνησης, στην επιδείνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην γραμμές αυτές, οι οποίες μάλιστα απασχολούν Έλληνες ναυτικούς, αλλά και στην αποδυνάμωση της ανταγωνιστικής θέσης του ίδιου του λιμένα της Πάτρας σε σχέση με άλλα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής της Αδριατικής.
Ο ΣΕΕΝ με επιστολή του και συνεχείς παραινέσεις, έχει ζητήσει την παρέμβαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου για την μη επιβολή του τέλους ISPS αλλά και την παροχή της δυνατότητας επιλογής πιστοποιημένων παρόχων για την περισυλλογή τόσο των στερεών όσο και των υγρών αποβλήτων.

Αντιδράσεις εμπόρων για τον Κώδικα Δεοντολογίας 
– ΠΑΣΟΚ: Να ανακληθεί!
Η ΕΣΕΕ εκφράζει την απογοήτευσή της για τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας του υπουργείου, που θεωρεί ότι δεν είναι κώδικας όλης της αγοράς ούτε προστασίας των καταναλωτών.
Σε ανακοίνωση της ΕΣΕΕ αναφέρεται:
Οι συμφωνημένες αλλαγές στις εμπορικές πρακτικές που αναμέναμε να επέλθουν με την Υπουργική Απόφαση του ΥΠΑΑΝ με τίτλο «Κώδικας Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά, τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες» τελικά δεν ήρθαν ούτε τώρα, αφού για άλλη μια φορά επικράτησε η λογική των εκπροσώπων των ολιγοπωλιακών συμφερόντων.
Ο Κώδικας Δεοντολογίας που συμφωνήθηκε και προτάθηκε ως αποτέλεσμα διαλόγου φορέων της αγοράς και της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, δεν έγινε ποτέ Υπουργική Απόφαση. Οι βελτιωτικές αλλαγές που θα μπορούσαν με οριζόντια ισχύ και σκοπό να μην παραπλανούν ή να μην προκαλούν σύγχυση στον καταναλωτή ξαφνικά περιορίστηκαν στο ελάχιστο.
Η ΕΣΕΕ το λιγότερο που θα περίμενε ήταν η υπογραφή μιας Υπουργικής Απόφασης για σωστή εφαρμογή ενός δίκαιου και σύγχρονου Κώδικα Δεοντολογίας όλης της ελληνικής αγοράς και όχι έναν «κώδικα» έμπνευσης και επινόησης κάποιων ακατάλληλων συμβούλων του Υπουργείου που παραπλανούν τον αρμόδιο υφυπουργό.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΣΕΕ απέστειλε επιστολή στον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ. Κώστα Σκρέκα, την οποία κοινοποίησε στον αρμόδιο Υφυπουργό, κ. Γεράσιμο Γιακουμάτο και τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου, κ. Στέφανο Κομνηνό, ζητώντας η σχετική υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί για τον Κώδικα Δεοντολογίας να είναι απόλυτα σύμφωνη με τα όσα κατέληξε ο διευρυμένος διάλογος με όλους τους θεσμοθετημένους φορείς της αγοράς που διήρκησε δύο μήνες και όχι με τα όσα εισηγούνται οι εκπρόσωποι των ολιγοπωλίων. Αναμένουμε, έστω και την ύστατη στιγμή, να επικρατήσει η λογική και να υιοθετηθεί τελικά το σχέδιο που υπήρξε αποτέλεσμα εκτεταμένης διαβούλευσης των κοινωνικών φορέων και της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, για 3 ολόκληρους μήνες.
Αντίθετο και το ΠΑΣΟΚ με τον «Κώδικα Δεοντολογίας» των εκπτώσεων που ανακοινώσε η κυβέρνηση και ζητεί ανάκληση. Ο εισηγητής του Κινήματος Θανάσης Μωραΐτης, δηλώνει επιγραμματικά: «Φτηνά τρυκ για υποανάπτυκτες χώρες! Με αυτό τον τρόπο νομίζει το υπουργείο ότι θα μειωθούν οι τιμές; Θα προκαλέσουν ασυδοσία στην αγορά και βλάβη στους καταναλωτές»

Ράπισμα στη γραφειοκρατία η κατάργηση
της υποβολής επικυρωμένων αντιγράφων
Στη δημιουργία ειδικού Πληροφοριακού Συστήματος "προχώρησε" το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, στο πλαίσιο του δειγματοληπτικού ελέγχου των φωτοαντιγράφων της τάξης του 5%, που προβλέπεται μετά την κατάργηση των επικυρωμένων αντιγράφων των εγγράφων.
Η εφαρμογή, η οποία βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://rns.seedd.gr/PHCP4250, αναπτύχθηκε με ίδια μέσα του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και είναι ανάλογη του Πληροφοριακού Συστήματος του Σώματος Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ), σχετικά με την παρακολούθηση των διαδικασιών ελέγχου των πλαστών δικαιολογητικών - πιστοποιητικών - τίτλων του προσωπικού του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Υπενθυμίζεται, ότι με το Ν. 4250/2014 του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, έχουν τεθεί πλέον σε ισχύ σημαντικές διοικητικές απλουστεύσεις, με τις οποίες βελτιώνονται οι διοικητικές διαδικασίες και καθίστανται πιο ευέλικτες και αποδοτικές. Παράλληλα, επιτυγχάνεται η ταχύτερη, αποτελεσματικότερη και με μικρότερο κόστος εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων.
Με το άρθρο 1 του νόμου καταργείται η υποχρέωση υποβολής πρωτοτύπων ή επικυρωμένων αντιγράφων των εγγράφων που έχουν εκδοθεί από τις δημόσιες υπηρεσίες και τους φορείς που υπάγονται στη συγκεκριμένη ρύθμιση. Το Δημόσιο, πλέον, υποχρεούται να αποδέχεται τα απλά, ευανάγνωστα φωτοαντίγραφα των εγγράφων αυτών.
Αντίστοιχα, γίνονται υποχρεωτικά αποδεκτά τα απλά, ευανάγνωστα φωτοαντίγραφα ιδιωτικών εγγράφων, εφόσον τα έγγραφα αυτά έχουν επικυρωθεί αρχικά από δικηγόρο, καθώς και ευκρινή φωτοαντίγραφα από τα πρωτότυπα όσων ιδιωτικών εγγράφων φέρουν θεώρηση από τις υπηρεσίες και τους φορείς που εμπίπτουν στη ρύθμιση (π.χ. απολυτήριο ιδιωτικού λυκείου που φέρει τη θεώρηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ιατρική γνωμάτευση που φέρει θεώρηση από αρμόδιο ελεγκτή ιατρό, κλπ.).
Επίσης, γίνονται υποχρεωτικά αποδεκτά τα ευκρινή φωτοαντίγραφα αλλοδαπών εγγράφων, υπό την προϋπόθεση ότι τα έγγραφα αυτά έχουν επικυρωθεί πρωτίστως από δικηγόρο.

Σε ευρεία συνεργασία το Ωνάσειο με την Interamerican
Το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο και η Interamerican συμφώνησαν την έναρξη μιας ευρύτερης σχέσης συνεργασίας, με άμεσα ωφελούμενους τους πελάτες της εταιρίας. 
Όπως ανακοινώθηκε κατά τη σχετική συνέντευξη Τύπου στις 11 Νοεμβρίου, οι δύο οργανισμοί στοχεύουν, με τη σύζευξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών τους, σε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου για την υγεία της καρδιάς. Το Ωνάσειο και η Interamerican συμπράττουν για τη βέλτιστη διαχείριση και θεραπευτική υποστήριξη ασθενών με καρδιολογικά νοσήματα και εκείνων που χρήζουν καρδιοχειρουργικής αντιμετώπισης, με γνώμονα τον έλεγχο του κόστους, την αμεσότητα και την αποτελεσματικότητα της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων της εταιρίας.
Προς αυτή την κατεύθυνση, η συμφωνία προβλέπει γι' αυτούς τους ασθενείς προτεραιότητα, προνομιακές τιμές στα πρωινά ιατρεία για εξέταση από καρδιοχειρουργό και για εξειδικευμένες εξετάσεις, δωρεάν προεγχειρητικό έλεγχο, τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων και άμεση μεταφορά με ασθενοφόρο των δύο οργανισμών, καθώς επίσης παροχές -εκπτώσεις σε κοντινά στο Ωνάσειο ξενοδοχεία, δωρεάν γεύματα και στάθμευση- σε συνοδούς των ασθενών. Στο πλαίσιο της ευρύτερης συνεργασίας προβλέπεται, ακόμη, η διάθεση υγειονομικού αεροπλάνου σε ειδική τιμή από την Interamerican Βοήθειας για την έγκαιρη και ασφαλή διακομιδή μοσχευμάτων. Επιπλέον, πρόκειται να αναπτυχθούν συμπράξεις για την οργάνωση εκδηλώσεων επιστημονικού περιεχομένου για τους ιατρούς του δικτύου υγείας της Interamerican, καθώς και ενημέρωσης των ασφαλισμένων της εταιρίας στον θεματικό άξονα της πρόληψης καρδιαγγειακών νοσημάτων.


Το Ναυτικό στην Εποποιία του ‘40
Το Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος και το Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών συνδιοργανώνουν Ημερίδα Ιστορίας Ναυτικής Ιατρικής με θέμα:
«Η προετοιμασία και η συμμετοχή των Υγειονομικών Υπηρεσιών και η συμβολή του Υγειονομικού του Πολεμικού Ναυτικού στην Εποποιία του 1940-1941».
Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί με την υποστήριξη του Γραφείου Μελέτης Ιστορίας Ελληνικής Ναυτικής Ιατρικής στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Ναυτικού Μουσείου το Σάββατο 22 Νοεμβρίου στις 10:30 π.μ.
Την έναρξη των εργασιών θα κηρύξει ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού αντιναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης.

ΑΛ. ΑΡΓΟΥΔΕΛΗΣ 
Οι… ορθοπεταλιές σώζουν το κυκλοφοριακό!
Στην τελική συνάντηση του ευρωπαϊκού προγράμματος CycleCities που πραγματοποιείται από χθες, μέχρι και αύριο στο ΕΒΕΠ, μίλησε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Δικτύων Αλέξανδρος Αργουδέλης, ο οποίος τόνισε ότι πρέπει «να αναδειχθεί ουσιαστικά η χρήση του ποδηλάτου και της βιώσιμης κινητικότητας στην καθημερινότητά μας, σε συνδυασμό πρώτα με την ανάπτυξη και την αναζωογόνηση των πόλεων – λιμένων».
Αφού είπε ότι «για να επιτευχθεί αυτό, πρέπει ταυτόχρονα να υπάρχουν ουσιαστικές μελέτες και παρεμβάσεις στις πόλεις», ο κ. Αργουδέλης επεσήμανε πως «ο Δήμος Πειραιά μόλις τώρα έχει μπει στη διαδικασία πραγματοποίησης έργων, αλλά και ενεργειών που μπορούν να επιφέρουν επιθυμητά αποτελέσματα σε σχέση με το έργο CycleCities και γενικότερα έργα σαν κι αυτό». Και συνέχισε:
«Σε αυτό λοιπόν, συμβάλλει πρωτίστως, η έλευση του Μετρό και του Τραμ στην πόλη μας, όσο και οι συγκοινωνιακές τροποποιήσεις που πραγματοποιούνται σε συνδυασμό πάντα και με την επιβαλλόμενη ανάπτυξη της κρουαζιέρας από το δήμο μας. Ενέργειες που βοηθούν και πιο χαρακτηριστικά θα έλεγα οδηγούν σε σχέση με το CycleCities στην ανάπτυξη και ανάδειξη τέτοιων έργων. Λαμβάνοντας χώρα, εδώ στην πόλη – λιμάνι του Πειραιά το τελικό συνέδριο, μέσα από το διαπεριφερειακό εργαστήριο με τους εταίρους και τις ήδη υπάρχουσες εμπειρίες και τις νέες τους ιδέες, θα έχει ιδιαίτερη σημασία και ενδιαφέρον για μας ως δήμος και ως πολίτες, οι παρατηρήσεις τους και οι θέσεις τους.
»Αυτό, καθώς επιζητείται η ανταλλαγή των καλών τακτικών και πράξεων από τους ήδη ενεργούς και συμμετέχοντες εταίρους στο έργο του CycleCities, για την εύρεση αλλά και την ανάδειξη- υπόδειξη δυναμικών διαδρομών, αλλά και χρήσεων γης εντός του Πειραιά, αλλά και της Περιφέρειας του Πειραιά.
»Κλείνοντας, θα ήθελα να σας πω ότι αναμένω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα αποτελέσματα αυτού του συνεδρίου - εδώ να σημειώσουμε ότι είναι άλλο ένα έργο που εκτελείται από ευρωπαϊκούς πόρους σε ποσοστό περίπου 85% και από εθνικούς κατά 15% - καθώς θα έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για μένα προσωπικά ως Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και εκπρόσωπος του Δήμου Πειραιά, αλλά κυρίως ως πολίτης αυτής της πόλης».

ΧΑΡΙΣ ΖΗΛΑΚΟΥ 
Πρόγραμμα επιμόρφωση παιδαγωγών 
προσχολικής αγωγής σε συνεργασία με το ΕΚΠΑ
Παιδαγωγοί προσχολικής αγωγής των βρεφονηπιακών σταθμών του δήμου Πειραιά θα συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα «Προαγωγή της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης και πρόληψη των ψυχοκοινωνικών δυσκολιών στην παιδική ηλικία σε δομές παιδικής φροντίδας και εκπαίδευσης», με συντονιστή τον καθηγητή Κοινωνικής και Προληπτικής Ιατρικής Γιάννη Τούντα.

Στο πλαίσιο του προγράμματος οι παιδαγωγοί προσχολικής αγωγής του δήμου Πειραιά θα εκπαιδευτούν, ώστε να ενσωματώσουν στην καθημερινή τους πρακτική στρατηγικές προαγωγής της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών.
Οι παιδαγωγοί που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και οι γονείς των παιδιών θα συμπληρώσουν ανώνυμα ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση του προγράμματος, συμμετέχοντας με αυτόν τον τρόπο και στο ερευνητικό έργο της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ.
Με αφορμή την υιοθέτηση του προγράμματος από τον δήμο Πειραιά η εντεταλμένη δημοτική σύμβουλος Βρεφονηπιακών Σταθμών Χαραλαμπία Ζηλάκου δήλωσε:
«Σε μια εποχή που η επιστημονική και η τεχνολογική ανάπτυξη εξελίσσεται ραγδαία, είναι σαφές ότι η εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να μείνει ανεπηρέαστη. Αποστολή μας είναι η ασφαλής διαμονή των παιδιών στους βρεφονηπιακούς σταθμούς του Δήμου μας και το ορθό παιδαγωγικό πρόγραμμα από τις παιδαγωγούς.
»Για να ενδυναμώσουμε τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες στην προσχολική εκπαίδευση, προχωρήσαμε σε συνεργασία με την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών στην υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος για τους παιδαγωγούς προσχολικής εκπαίδευσης με απώτερο σκοπό να ενσωματωθούν στο πλαίσιο του ημερήσιου-ωρολόγιου προγράμματος στους βρεφονηπιακούς σταθμούς, στρατηγικές προαγωγής της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών».

Π. ΚΟΚΚΑΛΗΣ
Το πρόσωπο της εβδομάδας
Από το portnet.gr
Αν πρέπει να ψάξει να βρει κανείς το «πρόσωπο» των ημερών στο λιμάνι αυτό δεν μπορεί να είναι άλλο από του Πέτρου Κόκκαλη. Μετρήστε : Την Δευτέρα ο δημοτικός σύμβουλος Πειραιά ήταν ομιλητής σε συνεδρία, στο πλαίσιο του τριήμερου Συνεδρίου που διοργανώνεται στον ΟΛΠ για την Διάδραση γης – θάλασσας και την γαλάζια ανάπτυξη. Ο ίδιος ως εκπρόσωπος του δήμου Πειραιά μίλησε ειδικότερα στην ενότητα που αφορούσε σε « Έξυπνα και βιώσιμα παραδείγματα από τη διάδραση
γης και θάλασσας». Την Τρίτη εκπροσώπησε το δήμο Πειραιά (μαζί με τον αντιδήμαρχο Αλ. Αργουδέλη) στο Τριήμερο του CycleCities που φιλοξενήθηκε στο ΕΒΕΠ και αφορά την παρουσίαση ερωτηματολογίου για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη, το μείζον θέμα «βιώσιμη πόλη», τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κίνησης με ποδήλατο κ.α. Και την Τετάρτη οργανώνει, πάντα με την ιδιότητα του Εντεταλμένου Δημοτικού Συμβούλου Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας, εκδήλωση για την ανάδειξη των νικητών του 1ου Διαγωνισμού Καινοτομίας για την Θαλάσσια Οικονομία με την ονομασία «Blue Growth Piraeus», η οποία τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Πειραιά, στον πολυχώρο "Passport".
Αξιοπρόσεκτη, αν μη τι άλλο η παρουσία και η κινητικότητα του Πέτρου Κόκκαλη που απαντά και στην μομφή των «γκρινιάρηδων», καλοπροαίρετων ή μη, ότι εβδομήντα μέρες τώρα με τη νέα δημοτική αρχή δεν «έχουμε δει πολλά πράγματα». Ε, όπως και να το κάνουμε, λίγα όλα τα παραπάνω δεν τα λες…

Θ. ΠΑΓΚΑΛΟΣ
«Κοπρίτες και κοπανατζήδες οι δημόσιοι υπάλληλοι»…
«Κοπρίτες» και «κοπανατζήδες» είναι για τον Θεόδωρο Πάγκαλο οι δημόσιοι υπάλληλοι. Ο πρώην υπουργός σε συνέντευξή του στο Βήμα Fm τέθηκε υπέρ της αξιολόγησης στο Δημόσιο λέγοντας χαρακτηριστικά: «Την ανικανότητά μας να αξιολογήσουμε τους δημοσίους υπαλλήλους θα την καλύψουμε με την Τρόικα; Ό,τι μας ζητάει η Τρόικα, δεν πρέπει να το κάνουμε; Αυτό είναι το θέμα; Γιατί να μην αξιολογηθούν οι κοπρίτες που απουσιάζουν κατά δεκάδες χιλιάδες από τα γραφεία τους;» είπε ο πρώην υπουργός για να συνεχίσει πιο επιθετικά: «Όλοι είναι κοπανατζήδες! Οι μισοί την κοπανάνε και οι άλλοι μισοί είναι εκεί. Είναι Δημόσιο αυτό; Και γιατί να μην το αξιολογήσουμε; Όλοι είναι στο σύστημα που δεν καταδικάζεται κανείς κοπρίτης ποτέ και δεν εξοβελίζεται κανείς κοπρίτης ποτέ και τα συνδικαλιστικά όργανα καλύπτουν τους κοπρίτες που δεν θέλουν την αξιολόγηση. Και ο ΣΥΡΙΖΑ δε θέλει την αξιολόγηση, που είναι η μελλοντική κυβέρνηση, όπως ισχυρίζεται».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου