Ο "Τύπος Πειραιώς" μεταφέρθηκε πλέον σε νέα πλατφόρμα (www.typospeiraiws.gr). Σας περιμένουμε με μοντέρνα διάθεση.

Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2014

Ακτή Μιαούλη: Διαγωνισμός του…. ενός, για ανάθεση έργου 25ετούς διάρκειας και ύψους άνω των 150 εκ. ευρώ



ΣΑΛΟΣ

Διαγωνισμός του…. ενός για ανάθεση έργου άνω των 150 εκ. ευρώ

ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΡΟΛΑΒΕ… ΝΑ ΚΑΤΕΘΕΣΕΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΣΤΟ ΣτΕ



Σοκ… στην Ακτή Μιαούλη και προβληματισμός στην Αθήνα, μετά το άνοιγμα των προσφορών από τον ΟΛΠ, για τον περιβόητο «χρυσό» διαγωνισμό αιωνίας… ανάθεσης των στερών αποβλήτων, που τόσα ακούστηκαν...

Πριν έρθει η ώρα να ανοίξουν οι προσφορές, ούτε και ο πιο… καχύποπτος δεν περίμενε ότι οι προσφορές θα ήταν… μία!

Κι αυτό διότι είχε γίνει πολύς λόγος για την υπόθεση.

Όχι μόνον είχε προβλεφθεί το αποτέλεσμα, αλλά είχε δημοσιευθεί (σ.σ. επτά πρωτοσέλιδα μόνον στον ΤΠ) και το σημαντικότερο είχε καταγγελθεί!

Παρ’ όλα αυτά η υπόθεση προχωρούσε, παρά το γεγονός ότι δύο εταιρείες έφτασαν στο σημείο να προσφύγουν στο ΣτΕ, χαρακτηρίζοντας τον διαγωνισμό ως «φωτογραφία» και «άγαλμα» για κάποια συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία μάλιστα, της προσάπτεται ότι έχει το μονοπώλιο των στερεών αποβλήτων στην Ελλάδα!

Είναι να απορεί κανείς, πώς και προχώρησε αυτή η υπόθεση, όταν από τότε που άρχισε να εξελίσσεται αντιμετώπιζε διαμαρτυρίες και καταγγελίες.

Σήμερα ο ΤΠ δημοσιοποιεί μερικά στοιχεία σχετικά με την υπόθεση, τα οποία προέρχονται από διάφορες δημοσιεύσεις (εφημ. “Δημοκρατία”, περιοδ. “Shipping” κ.α.), διαμαρτυρίες, καταγγελίες και κυρίως γεγονότα.

Οι «φαρέτρες» αδειάζουν κατά μίας «συγκεκριμένης» εταιρείας, η οποία έχει «αποκλειστικότητα» να φροντίζει για τη συλλογή στερεών αποβλήτων, όχι μόνον στον Πειραιά, αλλά και σε άλλα 12 λιμάνια της χώρας!

Άλλωστε, από καιρό έχει καταγγελθεί ότι στην Ακτή Μιαούλη, μία ομάδα ανθρώπων «μανιπουλάριζε» διαγωνισμούς με «ψαχνό», όπως για παράδειγμα, την συγκεκριμένη υπόθεση για την ανάθεση έργου 25ετούς διαρκείας και τζίρου 150 έως και 200 εκατομμύρια ευρώ!

Στόχος, όπως έχει καταγγελθεί, ήταν να πάρει τη δουλειά η «συγκεκριμένη» εταιρεία, η οποία τελικά, ήταν η… μοναδική που κατέθεσε προσφορά στον διαγωνισμό του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Εξ άλλου, στην εφημερίδα «Δημοκρατία», τον περασμένο Ιούνιο, δημοσιεύθηκε ρεπορτάζ, σχετικά με όσα συμβαίνουν με τα στερεά απόβλητα και συγκεκριμένα, για την περισυλλογή και ανακύκλωση των αποβλήτων από το τουρκικό φορτηγό πλοίο «Yusuf Cepnioglu», που είχε ναυαγήσει τον χειμώνα σε βόρεια ακτή της Μυκόνου.

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΚΤΟΣ V

!

ΣΕΕΝ >>> Έχουμε επανειλημμένως τονίσει ότι η πρακτική της μονοπωλιακής ανάθεσης της αποκομιδής αποβλήτων, κατά αποκλειστικότητα σε έναν και μόνο πάροχο, έχει δημιουργήσει φαινόμενα καταχρηστικής εκμετάλλευσης.


Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ V

Την εργολαβία για την περισυλλογή των αποβλήτων (air conditions, κιβώτια κ.ά.) ανέλαβε ο επιχειρηματίας κ. Σπανόπουλος, ενώ την ναυαγιαιρεσία του πλοίου η εταιρεία «Τσαβλίρη».

Η εταιρεία του κ. Σπανόπουλου συνέλεξε τα απόβλητα, τα φόρτωσε σε ένα ferry-boat και ζήτησε να τα μεταφέρει προς ταξινόμηση και ανακύκλωση στις εγκαταστάσεις του, στη Σαλαμίνα - ζητώντας βέβαια τη σχετική άδεια από το υπουργείο Ναυτιλίας. Αλλά…

«Θα τα αδειάσεις στον ΟΛΠ και θα πληρώσεις 4.000.000 ευρώ» του είπαν! Ο επιχειρηματίας, τους απάντησε… «δεν πληρώνω νταβατζήδες!» και άρχισε να «σεργιανάει» με το ferry-boat τα απόβλητα στο Αιγαίο!

Μετά από δημοσιεύματα της «Δημοκρατίας», του έκαναν τη… χάρη, να ξεφορτώσει τα απόβλητα, αλλά να πληρώσει και ένα πρόστιμο ύψους 450.000 ευρώ!

Παράλληλα, η εφημερίδα δημοσίευσε εξώδικο της «Blue Star Ferries», με το οποίο η εταιρεία κατήγγελλε τον ΟΛΠ και την «συγκεκριμένη» εταιρεία διαχείρισης των στερεών αποβλήτων για συνεχείς αυξήσεις του τέλους εναπόθεσης των αποβλήτων!

Ενώ η «συγκεκριμένη» εταιρεία είχε συμβόλαιο 5ετούς διάρκειας και με συνεχείς παρατάσεις είχε καταφέρει να φτάσει τα 7 χρόνια, παρ’ όλα αυτά ο ΟΛΠ, ίσως υπό την πίεση των καταστάσεων, κάποια μέρα ανακοίνωσε την διεξαγωγή διεθνούς διαγωνισμού για τα στερεά απόβλητα. Και κάπου εδώ, αρχίζει ένα… πάρτυ, που από την έναρξή του, στις 31 Ιουλίου, έμοιαζε με… μπαλ μασκέ! Ας δούμε τα διαδραματισθέντα…

Η νομοθεσία προβλέπει ότι δεν γίνονται διαγωνισμοί τον Αύγουστο, επειδή θεωρείται «νεκρός» μήνας.

Ο ΟΛΠ προκήρυξε τον διαγωνισμό… 31 Ιουλίου. Δηλαδή, περιέλαβε και τον «νεκρό» Αύγουστο στο διάστημα μέχρι το άνοιγμα των προσφορών.

Τα χαρτιά και τα πιστοποιητικά που ζητούσε η προκήρυξη ήταν αδύνατον να τα συγκεντρώσει κάποιος μέσα σε 50 ημέρες. Εκτός και… αν τα είχε έτοιμα!

Δημοσιογράφος που ζήτησε την προκήρυξη από τον υπάλληλο του ΟΛΠ κ. Καράκο, ενημερώθηκε από τον γεν. διευθυντή Σ. Χατζάκο ότι πρέπει να… πληρώσει 300 ευρώ (!), ως να ήταν… εταιρεία ενδιαφερόμενη να λάβει μέρος. Ίσως για λόγους… διαφάνειας!

Ο κ. Καράκος ενημέρωσε τον δημοσιογράφο ότι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον «πολλές εταιρείες».

Πράγματι, την προκήρυξη παρέλαβαν 19 εταιρείες. Την απλή παραλαβή, την βάφτισε ο ΟΛΠ «ενδιαφέρον»!

Δύο εταιρείες, υπέβαλαν ένσταση, λέγοντας ότι δεν πρόκειται για «διαγωνισμό - φωτογραφία», αλλά για «διαγωνισμό - άγαλμα!».

Οι ενστάσεις απορρίφθηκαν από τριμελή επιτροπή υπαλλήλων με επί κεφαλής τον κ. Καράκο.

Στις 15 Οκτωβρίου (προχθές!) ο ΟΛΠ εξέδωσε δελτίο Τύπου, με το οποίο ανακοίνωσε ότι προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός! Δηλαδή αντί να εκδώσει το Δελτίο στις 31 Ιουλίου το εξέδωσε… τρεις ημέρες πριν λήξει η προθεσμία υποβολής ενδιαφέροντος. Πρωτοφανές!

Στις 16 Οκτωβρίου, ο Σύνδεσμός Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) εκδίδει ανακοίνωση, απαντώντας στο δελτίο Τύπου του ΟΛΠ και τονίζει ότι «δεν μπορεί να δοθεί η συλλογή των αποβλήτων σε έναν μόνο πάροχο», διότι «αποτελεί μονοπωλιακή κατάσταση»!

Την επομένη, 17 Οκτωβρίου, ανοίγουν οι προσφορές στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς και ήταν μία και μοναδική η προσφορά, αυτή της «συγκεκριμένης» εταιρείας, που αφ’ ενός πρόλαβε να συγκεντρώσει τα δικαιολογητικά και αφ’ ετέρου είχε ήδη τη «δουλειά» τα τελευταία επτά χρόνια!

Ήδη, δύο εταιρείες έχουν προσφύγει στο ΣτΕ και στις 5 Νοεμβρίου συζητείται η αίτηση ακύρωσης του διαγωνισμού.

Ο απόηχος του σκανδάλου έφτασε στο Μέγαρο Μαξίμου και μέχρι στιγμής δεν δημοσιοποιηθεί ότι προέκυψε κάποια εξέλιξη

Οι «κομμένοι», λέγεται ότι θα ζητήσουν να ανοίξουν οι λογαριασμοί συγκεκριμένων προσώπων και κρατικών λειτουργών.

Η διοίκηση του ΟΛΠ διατείνεται ότι θα δώσει τη δουλειά στον… έναν και μοναδικό!

Καταγγελία του ανεξάρτητου βουλευτή Βασίλη Οικονόμου στη Βουλή, αναφέρεται σε άλλο διαγωνισμό-φωτογραφία, που αφορά τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας.

Τέλος, ο Σύνδεσμός Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) καλεί τον υπουργό Ναυτιλίας, να λάβει θέση επί του θέματος. Μεγάλος ο «πονοκέφαλος» για τον Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, αφού κάτι τέτοια είναι που εκτός από τους Επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης και τον κ. Ρακιντζή, ενδιαφέρουν την Task Force και τον κ. Ράιχενμπαχ…

Επανεκκίνηση έργων στην πλατειά Πηγάδας

Τις εργασίες ανάπλασης για τη δημιουργία βιοκλιματικής πλατείας στην Πηγάδα, που είχαν σταματήσει τους τελευταίους μήνες και ξεκίνησαν εκ νέου την Τετάρτη, μετά από ενέργειες της δημοτικής αρχής Πειραιά, επισκέφθηκε χθες ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης, συνοδευόμενος από τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών και Δικτύων Αλέξανδρο Αργουδέλη.

Είναι η δεύτερη φορά που ο δήμαρχος Πειραιά επισκέπτεται την πλατεία Πηγάδας σε σύντομο χρονικό διάστημα. Πριν δέκα ημέρες μαζί με επιτελείο από τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου, συναντήθηκε με τον εργολάβο-επικεφαλής των εργασιών, προκειμένου να ενημερωθεί για ποιούς λόγους είχε σταματήσει το έργο.

Αφού ενημερώθηκε για το χρονοδιάγραμμα του έργου, συνομίλησε με επαγγελματίες στους οποίους εξήγησε το τελικό σχέδιο ανάπλασης της πλατείας Πηγάδας.

Ο Γιάννης Μώραλης σε δήλωσή του τόνισε: "Είμαι ικανοποιημένος που ξεκίνησαν οι εργασίες ανάπλασης στην πλατεία Πηγάδας, οι οποίες είχαν σταματήσει, δημιουργώντας προβλήματα σε κατοίκους και επαγγελματίες. Ελπίζω να μπορέσουμε να επιλύσουμε το πλήθος των προβλημάτων που έχουν προκύψει εξαιτίας του πρόχειρου σχεδιασμού το προηγούμενο διάστημα και να παραδώσουμε μια όμορφη, σύγχρονη και λειτουργική πλατεία στους Πειραιώτες".



Εξ άλλου…


Μειώθηκε κατά 2,4% η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου

Περαιτέρω μείωση κατά 2,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, σε ετήσια βάση τον Αύγουστο του 2014, έναντι μείωσης 2,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, αυξήθηκε τον ίδιο μήνα κατά 1,0%, έναντι αύξησης 0,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.


Οδηγός ελέγχου των εμβασμάτων στο εξωτερικό

Νέες οδηγίες για τον τρόπο με τον οποίο ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα πρέπει να αντιμετωπίζει τους φορολογούμενους που έβγαλαν χρήματα στο εξωτερικό κατά την κρίσιμη περίοδο 2009-2011, έδωσε στη δημοσιότητα η γ.γ. Δημοσίων Εσόδων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου