Ο "Τύπος Πειραιώς" μεταφέρθηκε πλέον σε νέα πλατφόρμα (www.typospeiraiws.gr). Σας περιμένουμε με μοντέρνα διάθεση.

Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014

Πολλές οι ανοιχτές «πληγές» του Πειραιά και απρόσμενες δαπάνες - "Όχι" Μώραλη στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ - Άνω των 3 δισ. κόστισαν οι πειρατείες το 2013

‘ΟΧΙ’ ΜΩΡΑΛΗ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΛΠ - ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΤΟ ‘ΚΑΝΑΛΙ-1’
Πειραιάς: 
Πολλές ανοιχτές «πληγές» και απρόσμενες δαπάνες
Με αρκετή ένταση, πλην εποικοδομητική ήταν η χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πειραιά. Συζητήθηκαν αρκετά θέματα (μόνον 29 φιλοξενούσε η Ημερησία Διάταξη!) και αυτά που ξεχώρισαν ήταν τα οικονομικά του Δήμου, το «Κανάλι 1» το «Χατζηκυριάκειο», οι πλημμύρες, το Μουσικό Σχολείο, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές και το λιμάνι με τον ΟΛΠ.
Μεγάλη «κόντρα» σημειώθηκε μεταξύ του δημάρχου Γιάννη Μώραλη και του επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Τάσου Κάρλε, σχετικά με τα οικονομικά του Δήμου.
Σχετικά με το ραδιόφωνο, ο δήμαρχος δήλωσε ότι σύντομα θα διορίσει επιτροπή προκειμένου να του εκθέσει την κατάσταση, με τις υποχρεώσεις έναντι των δημοσιογράφων και των Ταμείων. Εκείνο που προξένησε εντύπωση, ήταν ότι το «Κανάλι 1», δεν διαθέτει εμπορικό τμήμα!
Όσο για το λιμάνι και τον ΟΛΠ, ο δήμαρχος Πειραιά υπήρξε «κάθετος» για τη μη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, ενώ ο δημοτικός σύμβουλος Νίκος Πηρούνιας αναφέρθηκε και στην υπόθεση του διαγωνισμού των στερεών αποβλήτων. Επίσης ζήτησε την σύμπλευση του Θεόδωρου Δρίτσα, αφού ήταν ταγμένος κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ…
>>> Παρακάτω, η συνέχεια με τις τοποθετήσεις του δημάρχου Γιάννη Μώραλη, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πειραιά.

Απαραίτητη η λήψη μέτρων ασφαλείας για τις πειρατείες
3+ ΔΙΣ. ΔΟΛ. ΚΟΣΤΙΣΑΝ ΤΟ 2013
Παραπάνω από 3 δισ. δολάρια στοίχησαν το 2013 οι πειρατικές επιθέσεις, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν πρόσφατα εξ αφορμής και της απελευθέρωσης μελών πληρώματος πλοίου, που είχε καταληφθεί μετά από τέσσερα χρόνια ομηρείας. Πάντα με βάση τα στοιχεία των αρμοδίων αρχών τα πάσης φύσεως αδικήματα που συμβαίνουν στις θάλασσες το πρώτο τέταρτο του τρέχοντος έτους, έχουν παρουσιάσει πτώση της τάξης του 13%. Ωστόσο η επανεμφάνιση των πειρατικών επιθέσεων στις θάλασσες της Ν. Κίνας δημιουργούν νέο προβληματισμό, καθώς διαφέρουν ως προς τη φιλοσοφία αφού κατά κύριο λόγο αφαιρούνται φορτία στερεά ή μη, εν αντιθέσει με τις άλλες περιπτώσεις όπου πλοία κρατούνται μέχρι τη καταβολή λύτρων.

Διαγωνισμός για το Αρχαιολογικό Θεματικό Μουσείο
Με τη συμμετοχή 59 γραφείων και εταιριών στον ανοιχτό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό προσχεδίων για το έργο “Ανασχεδιασμός του υπάρχοντος κτιρίου στο Καστράκι (Ηετιώνιες Πύλες), ανάπλαση της χερσαίας ζώνης σε πάρκο και υπόγειο χώρο στάθμευσης και μετατροπής του κτιρίου σε “Αρχαιολογικό Θεματικό Μουσείο Πειραιά”, ξεκινάει σήμερα Παρασκευή 31/10 τις εργασίες της η Κριτική Επιτροπή του έργου.
Ο διαγωνισμός, που προκηρύχθηκε στις 13 Ιουνίου 2014, αναμένεται να ολοκληρωθεί τέλη Ιανουαρίου 2015, διεξάγεται σύμφωνα με τις Υ.Α. 26804/16.06.2011 και Υ.Α. 22186/04.05.2012 και η συγκρότηση της Κριτικής Επιτροπής είναι θεσμική.
Τα τεύχη του διαγωνισμού συντάχθηκαν από (α) τη Δ/νση Έργων του ΟΛΠ Α.Ε., (β) τη Δ/νση Μελετών Μουσείων και Πολιτιστικών Κτιρίων του ΥΠ.ΠΟ. και (γ) την ΚΣΤ’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων ΥΠ.ΠΟ.
Ο αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός για το έργο αυτό εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς (ΟΛΠ), για την διαμόρφωση του λιμανιού σαν “Πύλη Πολιτισμού και Τουρισμού” και το άνοιγμά του στην πόλη, για την άμεση επικοινωνία των κατοίκων των γειτονικών περιοχών με την θάλασσα.
Η πολιτική αυτή εκφράστηκε με την απόφαση για την δημιουργία της έκτασης της “Πολιτιστικής Ακτής” μέσα στην παράκτια ζώνη του ΟΛΠ.
>>> Παρακάτω η συνέχεια…

Συνάντηση δημάρχου με το δ.σ. του Εμπορικού Συλλόγου
Με τον πρόεδρο Νίκο Μανεσιώτη και με μέλη του δ.σ. του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά συναντήθηκε ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Δικτύων Αλέξανδρος Κουβέλης και ο γ.γ. του Δήμου Πειραιά Βασίλης Ταταρόπουλος. 
Οι δύο πλευρές συζήτησαν, μεταξύ άλλων,  για το Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου, τη δυνατότητα διάνοιξης της οδού Σωτήρος, τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές 14 και 21 Δεκεμβρίου, τις Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις, τον εορταστικό στολισμό της πόλης κ.ά.
Σε δήλωσή του μετά τη συνάντηση ο δήμαρχος είπε: "Με τον Εμπορικό Σύλλογο βρισκόμαστε σε διαρκή επικοινωνία. Στόχος της δημοτικής Αρχής είναι να υπάρχει αγαστή συνεργασία με τον εμπορικό κόσμο του Πειραιά. Μας ενδιαφέρει να ακούμε τις προτάσεις των φορέων της πόλης,  προκειμένου να προχωρούμε σε ενέργειες προς όφελος του Πειραιά και των Πειραιωτών".

Εξ άλλου…
Ξεκινά αύριο το 10ήμερο εκπτώσεων, που θα διαρκέσει έως τις 10/11. Τα καταστήματα θα είναι ανοικτά την Κυριακή 2/11, καθώς η ερχόμενη θα είναι η πρώτη Κυριακή της ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου. Τα μαγαζιά μπορούν να λειτουργήσουν προαιρετικά 11:00’-20:00.’

!
"Όταν ψωνίσεις αυτή την Κυριακή, την επόμενη θα δουλεύεις κι εσύ!”… Το λογικό είναι να επιζητείται η επιπλέον εργασία, εάν βεβαίως αμείβεται. Όμως, κατά πόσο η πολιτεία προστατεύει τους εργαζόμενους από το κάθε λαμόγιο;

ΟΙ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ…

Πειραιάς: Πολλές ανοιχτές «πληγές» και απρόσμενες δαπάνες
Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης στις τοποθετήσεις του κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, τόνισε:
Ανάγκη για αντιπλημμυρικά έργα
Φαινόμενα όπως αυτά -και θα εστιάσω κυρίως στην Παλαιά Κοκκινιά- που παρουσιάστηκαν και τα προβλήματα που προέκυψαν δεν δύναται να αντιμετωπιστούν από τον Δήμο. Αυτή είναι η πραγματικότητα, δεν το λέω εγώ, το λένε οι μηχανικοί και οι ειδικοί επιστήμονες. Είναι μια κοινή διαπίστωση με την Περιφέρεια, με την οποία βρέθηκα στο σημείο την επόμενη ημέρα και είχαμε σύσκεψη χθες. Τα προβλήματα δεν είναι αυτά που ορισμένοι επιχείρησαν να πουν -όχι μόνο για εμάς αλλά και για άλλους Δήμους- για τα φρεάτια δηλαδή, διότι η ποσότητα του νερού που «κατέβηκε» είτε από τη Νίκαια είτε από το Λόφο του Βώκου και «ενώθηκε» στην Κοκκινιά δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από τα φρεάτια. Αυτό για οποιονδήποτε λογικό άνθρωπο μηχανικό ή μη είναι γνωστό. Γι’ αυτό άλλωστε το φαινόμενο αυτό έχει συμβεί κατ εξακολούθηση. Άρα αν δεν γίνουν έργα σημαντικά, έργα ευρείας έκτασης που δεν είναι μόνο στον Δήμο μας, αλλά και σε όμορους Δήμους, αν δεν γίνουν αντιπλημμυρικά έργα δεν υπάρχει περίπτωση να αντιμετωπιστεί παρόμοιο καιρικό φαινόμενο ειδικά με αυτή την ένταση.
Στην κατεύθυνση αυτή και μετά από κοινή διαπίστωση με την Περιφέρεια και τον κ. Γιώργο Γαβρίλη θα γίνει την ερχόμενη Τρίτη μια συνάντηση στην Περιφέρεια, που θα συμμετέχει η Περιφέρεια, ο Δήμος Πειραιά, ο Δήμος Νίκαιας και η ΕΥΔΑΠ, ώστε πρώτα να πιστοποιήσουμε γιατί δημιουργήθηκε το πρόβλημα και μετά να προχωρήσουμε σε μελέτες για να μπορέσουν να γίνουν έργα, τα οποία, όπως αντιλαμβάνεστε όσοι γνωρίζετε τα του Δήμου Πειραιά και αρμοδιότητά του δεν είναι και την οικονομική δυνατότητα δεν έχει. Έχει την οικονομική δυνατότητα η Περιφέρεια και αν απαιτούνται τόσο μεγάλα έργα θα ζητήσουμε τη συνδρομή της Κυβέρνησης. Αυτή είναι η άποψή μου και σε ένα βαθμό είμαι ικανοποιημένος γιατί ταυτίζονται οι απόψεις τουλάχιστον και της Περιφέρειας και του Δημάρχου της Νίκαιας με τον οποίο μίλησα.
Επαναλαμβάνω όμως για πολλοστή φορά πως αν δεν γίνουν σοβαρές παρεμβάσεις και αντιπλημμυρικά έργα θα έχουμε δυστυχώς σε παρόμοια καιρικά φαινόμενα το ίδιο αποτέλεσμα. Απ’ την άλλη πλευρά θα πρέπει και εμείς ως Δήμος -και ήδη δόθηκαν οι εντολές στους αρμόδιους Αντιδημάρχους- λόγω της αλλαγής των καιρικών φαινομένων να καθαρίζονται τα φρεάτια ακόμα πιο συχνά ώστε και σε ηπιότερα καιρικά φαινόμενα να μην έχουμε παρόμοια προβλήματα.
Διαχείριση της έκτακτης κατάστασης
Σε ό,τι αφορά στη διαχείριση του προβλήματος την Παρασκευή, όλο το επιτελείο του Δήμου ήμασταν εδώ και εγώ και οι Αντιδήμαρχοι και ο Γενικός Γραμματέας. Όσα συνεργεία μπορούσαμε να βγάλουμε στον δρόμο, ήταν στον δρόμο, είτε τα συνεργεία καθαριότητας, είτε τα συνεργεία πρασίνου και όποια άλλα συνεργεία είχαμε. Με πολύ μεγάλες δυσκολίες αφού είχε πλημμυρίσει όλη η Θηβών, δεν μπορούσαμε για αρκετές ώρες να βγάλουμε καλαθοφόρα ή αμάξια από το γκαράζ.
Ήμασταν σε συνεχή επικοινωνία με την Πυροσβεστική, με την Τροχαία, με την Αστυνομία οι οποίοι προσπάθησαν να συνδράμουν με πολύ μεγάλες δυσκολίες λόγω της κυκλοφοριακής κίνησης. Κάναμε ό,τι μπορούσαμε, την επόμενη ημέρα πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή της Περιφέρειας, κινητοποιήθηκαν οι μηχανισμοί, οι αρμόδιοι μηχανικοί βγήκαν για να καταγράψουν. Αν και είναι ευρέως γνωστό, επαναλαμβάνω ότι για τις κατοικίες υπεύθυνος είναι ο Δήμος, για τα καταστήματα υπεύθυνη είναι η Περιφέρεια. Λειτούργησε επίσης ειδικό τηλεφωνικό κέντρο. Οφείλω να σας πω ότι την πρώτη μέρα, το Σάββατο 25 Οκτωβρίου, η υπηρεσία μας δέχθηκε 48 τηλεφωνικές κλήσεις από δημότες, 6 αφορούσαν σε καταγραφή ζημιών σε κατοικίες, 25 αφορούσαν σε καταγραφή ζημιών σε καταστήματα και οι πολίτες παραπέμφθηκαν στην Αυτοτελή Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Αττικής, 11 κλήσεις για αυτοκίνητα και δίκυκλα και οι πολίτες παραπέμφθηκαν στην Αυτοτελή Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Αττικής για παροχή οδηγιών και κατευθύνσεων, 6 αφορούσαν σε μετακίνηση οχημάτων και δόθηκαν οδηγίες για παραπομπή στην Τροχαία Πειραιά. Την Κυριακή 26 Οκτωβρίου η υπηρεσία δέχθηκε 24 τηλεφωνικές κλήσεις εκ των οποίων 5 αφορούσαν σε καταγραφή ζημιών σε κατοικίες, 10 αφορούσαν σε καταγραφή ζημιών σε καταστήματα και οι πολίτες παραπέμφθηκαν στην Περιφέρεια, 9 αφορούσαν σε καταγραφή ζημιών σε αυτοκίνητα.
Αποζημιώσεις
Ο Δήμος Πειραιά περιμένει ένα κονδύλι από τη Γενική Γραμματεία Πρόνοιας ώστε να δώσει άμεσα το βοήθημα των 586 ευρώ ανά κατοικία. Θέλω να πιστεύω πως αυτό το μικρό βοήθημα, θα έχουμε πάρει τα χρήματα Δευτέρα ή Τρίτη, θα μπορέσουμε να το διαθέσουμε για τις κατοικίες που επλήγησαν. Είχαμε παράπονα από δημότες για το αν συμπεριλαμβάνονται, σύμφωνα με το Νόμο, υπόγεια, κοινόχρηστοι χώροι και ΙΧ. Αυτό δεν αφορά το Δήμο Πειραιά αλλά τη νομοθεσία. Τα ΙΧ δεν συμπεριλαμβάνονται στη λογική ότι υπάρχουν ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες καλύπτουν τέτοιου είδους ζημιές. Οι κοινόχρηστοι χώροι και τα υπόγεια δεν συμπεριλαμβάνονται σύμφωνα με τη νομοθεσία. Παρόλα αυτά συμφωνήσαμε και με την Περιφέρεια να στείλουμε το σύνολο των ζημιών το οποίο καταγράψαμε και θα πιέσουμε μαζί με την Περιφέρεια προκειμένου να συμπεριληφθούν και αυτές οι περιπτώσεις στις αποζημιώσεις.
Εύχομαι να υλοποιηθεί η δέσμευση του Πρωθυπουργού για άμεση αποζημίωση, γιατί κατά το παρελθόν, έχουμε όλοι ζήσει ότι αυτές οι αποζημιώσεις είτε δεν δίνονται ή αργούν πάρα πολύ. Αυτή η κατάσταση επικράτησε στο Δήμο σύμφωνα με τα στοιχεία. Πιστεύω ότι μετά την Τρίτη στη συνάντηση με την Περιφέρεια θα ενημερώσω είτε σε επόμενη συνεδρίαση είτε τους επικεφαλής τι έγινε στη σύσκεψη και να δούμε πως θα προχωρήσουμε.
Το Μουσικό Σχολείο Πειραιά
Στο Μουσικό Σχολείο Πειραιά έχουμε ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα. Είδα χθες το Σύλλογο Γονέων του Μουσικού Σχολείου και είχαμε μια συζήτηση η οποία κινήθηκε σε δύο άξονες. Πρώτον να ανοίξει το συντομότερο δυνατό ώστε τα παιδιά να μην χάνουν τα μαθήματα και δεύτερον μια σειρά ζητημάτων, διαχρονικών προβλημάτων όπως μου είπαν οι γονείς, που αφορούν στην κτιριακή εγκατάσταση. Θα αναφερθώ τώρα στο άμεσο θέμα, πότε μπορεί να ανοίξει το Μουσικό Σχολείο. Αυτό που προέχει είναι να ανοίξει το σχολείο. Ο στόχος τον οποίο βάλαμε από κοινού με τους γονείς είναι να ανοίξει το σχολείο τη Δευτέρα. Από το πρωί συνεργεία δικά μας είναι στο σχολείο και προσπαθούν σε πρώτη φάση να καθαρίσουν, το υπόγειο που έχει πλημμυρίσει, από νερά, πετρέλαια και αναθυμιάσεις με σκοπό να μπουν αύριο οι ηλεκτρολόγοι, να δουν τις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις για να μπορέσει το σχολείο να λειτουργήσει τη Δευτέρα, όχι σε τέλειο βαθμό, αλλά να μπορέσουν τα παιδιά να πάνε στα μαθήματά τους. Αντιλαμβάνομαι ότι οι γονείς στην αγωνία τους, για να ξεκινήσουν μάθημα τα παιδιά, μπορούν να κάνουν παρατηρήσεις εν είδει μηχανικών ή οτιδήποτε άλλο. Δεν είμαι μηχανικός, ενημερώθηκα το πρωί, αν το συνεργείο δούλευε κατάλληλα και για παράπονα που υπήρχαν. Και οι Αντιδήμαρχοι ήταν παρόντες και τις πρώτες μέρες και σήμερα και οι μηχανικοί του Δήμου. Προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν, θα δουλέψουμε και το Σαββατοκύριακο όλοι ως ομάδα, πιθανόν μάλιστα να ενισχυθεί η προσπάθεια και από εξωτερικό συνεργείο, προκειμένου να ανοίξει το σχολείο τη Δευτέρα. Αυτός ήταν ο στόχος από τη συνάντηση που είχαμε, αυτός ο στόχος παραμένει. Δεν έχει ο Δήμος Πειραιά -πιθανόν και άλλοι Δήμοι- τη δυνατότητα τέτοιου είδους παρεμβάσεις ή τέτοιους είδους επιδιορθώσεις να γίνονται μέσα σε μια ή δύο ημέρες. Ευχής έργον θα ήταν να είχαμε τη δυνατότητα αυτή, αλλά οι δυνατότητες που έχουμε σε μέσα και ανθρώπους είναι αυτές. Με δεδομένη την αργία της Τρίτης κινητοποιηθήκαμε το συντομότερο δυνατό και θέλω να πιστεύω ότι θα ανοίξουμε το σχολείο τη Δευτέρα.
Το «Κανάλι 1»
Ένα βασικό θέμα είναι η ΔΗΡΑΠ, ο ραδιοφωνικός σταθμός του Πειραιά. Οι άνθρωποι είναι δύο μήνες απλήρωτοι και το προσωπικό αλλά και οι υποχρεώσεις της ΔΗΡΑΠ προς τρίτους. Νομίζω ότι όλοι όσοι είμαστε εδώ γνωρίζουμε το θέμα. Είχαν εγγραφεί στον προϋπολογισμό για το 2014 1,2 εκ. από το Δήμο προς τη ΔΗΡΑΠ. Τέλος Αυγούστου το 1,2 εκ. είχε ξοδευτεί. Άρα δεν είχε γίνει εκ του αποτελέσματος η σωστή πρόβλεψη στον προϋπολογισμό. Επιχείρησε η προηγούμενη δημοτική αρχή να αναμορφώσει τον προϋπολογισμό τέλος Αυγούστου, πήγε στην αποκεντρωμένη διοίκηση και η αναμόρφωση αυτή, για συγκεκριμένους λόγους απορρίφθηκε. Άρα, δυνατότητα να πληρωθούν οι άνθρωποι αυτοί δεν υπήρχε. Ασχέτως των προθέσεων των δικών μου ή άλλων, δεν υπήρχε κονδύλι στον προϋπολογισμό. Αυτό που θα επιχειρήσουμε σήμερα - και είναι το πρώτο θέμα στην ημερήσια διάταξη - είναι να κάνουμε μια νέα αναμόρφωση του προϋπολογισμού, να την εγκρίνει η αποκεντρωμένη διοίκηση, να πληρωθούν οι άνθρωποι που είναι απλήρωτοι, να πληρωθούν οι υποχρεώσεις της ΔΗΡΑΠ προς εφορία, δημόσιο και ταμείο δημοσιογράφων, ώστε να μπορέσει να οριστεί μια νέα διοίκηση. Δεν είχα καμία πρόθεση να ορίσω νέα διοίκηση, και να στείλω δημοτικούς συμβούλους να αναλάβουν ευθύνες προηγουμένων, με καταλογισμούς και φήμες. Αυτή είναι η πραγματικότητα στη ΔΗΡΑΠ, πέρα του πως λειτουργεί. Αυτό είναι μια δεύτερη κουβέντα. Θέλω να πιστεύω ότι αυτή η αναμόρφωση σήμερα, εφόσον υπερψηφιστεί θα εγκριθεί από την αποκεντρωμένη διοίκηση το συντομότερο δυνατόν. Αφού οριστεί η νέα διοίκηση θα μπορέσει να μελετήσει και να δει τη βιωσιμότητα και τι πρέπει να εγγράψουμε στον προϋπολογισμό του 2015 για να συνεχίσει τη λειτουργία του ο σταθμός.
Το «Χατζηκυριάκειο»
Στο «Χατζηκυριάκειο» λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια ένα δημοτικό σχολείο. Το «Χατζηκυριάκειο» κατάφερε να διατεθεί ένα κονδύλι μέσω ΕΣΠΑ προκειμένου να ανακαινίσει το κεντρικό του κτίριο. Στην κατεύθυνση αυτή, η άποψη του ιδρύματος είναι, ότι θα πρέπει το δημοτικό σχολείο να σταματήσει τη λειτουργία του εντός του ιδρύματος, να μεταφερθούν τα παιδιά σε όμορα σχολεία, στο 32ο που είναι δίπλα ή σε άλλα, διότι κατά την άποψη της διοίκησης δεν μπορούν να συνυπάρξουν τα έργα με τη λειτουργία του δημοτικού σχολείου. Είναι κάτι το οποίο δεν γνώριζα εγώ ότι υπάρχει το θέμα από πέρυσι, δέχτηκα όμως και το σύλλογο γονέων και τους εκπροσώπους της κοινότητας και τους εκπροσώπους των καθηγητών και του 56ου αλλά και του 32ου, στο οποίο προτάθηκε να ενταχθούν τα παιδιά. Υπήρχε μια εντελώς διαφορετική άποψη των γονέων και των καθηγητών, μάλλον δικαιολογημένη και σωστή, ότι δεν μπορούν τα παιδιά να μεταφερθούν στο 32ο διότι ήδη το σχολείο αυτό είναι πλήρες, ούτε μπορούν να πάνε πρωί - απόγευμα, γιατί γυρνάμε μια δεκαετία πίσω. Οι άνθρωποι έχουν προσαρμόσει τις ζωές τους, να πηγαίνουν τα παιδιά στο σχολείο το πρωί και το απόγευμα να κάνουν τις δραστηριότητές τους, μαθήματα, αθλητισμό, να βλέπουν τα παιδιά τους. Μίλησα με το Υπουργείο Παιδείας και έχω την άποψή τους, το μόνο που δεν έχω είναι η άποψη του ιδρύματος. Προσπάθησα να βρω τον πρόεδρο τον κ. Στρουμπούλη, επειδή οι γονείς έχουν το φόβο ότι αυτή η προσωρινή μετακίνηση, με την οποία ούτως ή άλλως διαφωνούν, ενδέχεται να γίνει μόνιμη. Ότι ενδέχεται το ίδρυμα να μην θέλει να συνεχίσει στο μέλλον τη λειτουργία του δημοτικού σχολείου εντός του ιδρύματος. Θα συναντηθώ και με τον κ. Στρουμπούλη, αύριο ή τη Δευτέρα. Δεν κατάφερα να συναντηθώ διότι μου είχε πει ότι το θέμα το τρέχει ο αντιπρόεδρος του ιδρύματος και όχι ο ίδιος. Η άποψή μου όμως, που την εξέφρασα και στους γονείς και στους καθηγητές, από αυτά τα οποία γνωρίζω και αν δεν υπάρξουν άλλα που μπορεί να προκύψουν στη συνάντησή μου με τον πρόεδρο ή τον αντιπρόεδρο του ιδρύματος, είναι ότι θα πρέπει το σχολείο να συνεχίσει να λειτουργεί εντός του ιδρύματος και φέτος και στο μέλλον. Η άποψη των γονέων είναι δε, ότι αν δεν μπορεί να συνεχίσει τη λειτουργία του εκεί που βρίσκεται το σχολείο λόγω των έργων, θα μπορούσε να μετακινηθεί στη χειρότερη περίπτωση εντός του οικοπέδου, σε άλλο χώρο και να μπορέσουν να γίνονται και τα μαθήματα και τα έργα. Επαναλαμβάνω ότι βρήκα τις απόψεις τους πολύ λογικές και σωστές, αν δεν προκύψει κάτι καινούριο το οποίο μπορεί να προσκομίσει το ίδρυμα και να ανατρέψει την εικόνα που αποκόμισα, αυτή θα είναι η στάση η δική μου. Επίσης υπάρχει και μια απόφαση της κοινότητας, η οποία τονίζει ομόφωνα να παραμείνει στη θέση του ή να μεταφερθεί το 56ο δημοτικό σχολείο, μόνο εντός του οικοπέδου του ιδρύματος, μετά από εμπεριστατωμένη μελέτη, μηχανικού, για την προστασία των μαθητών από ατυχήματα και ηχορύπανση. Είναι προφανές πως αν πάμε στη λύση αυτή θα πρέπει να πάνε μηχανικοί για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των παιδιών παράλληλα με τα έργα.
Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων
Ήδη τρέχει μια ρύθμιση για τους δημότες οι οποίοι έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, βεβαιωμένες μέχρι 31/10 και μέχρι 31/11 υπάρχει η δυνατότητα να έρθουν να τις ρυθμίσουν. Σκοπός δικός μας είναι και να επικοινωνήσουμε προς τους δημότες αυτή τη ρύθμιση στην περίπτωση που δεν την γνωρίζουν - αν και άποψή μου είναι ότι όποιος οφείλει και έχει βεβαιωμένες οφειλές, μάλλον παρακολουθεί την ειδησεογραφία για να ενημερωθεί - αλλά σε κάθε περίπτωση εμείς οφείλουμε και να την επικοινωνήσουμε και να μπορέσουμε να ενισχύσουμε και το αρμόδιο τμήμα είσπραξης, προκειμένου να μπορέσουν και οι δημότες να έρθουν να ρυθμίσουν τα χρέη τους και ο Δήμος να αυξήσει αυτό το διάστημα τα έσοδά του μέσα από αυτή τη ρύθμιση. Έχουμε μόνο έναν μήνα διορία για να μπορέσουμε να προωθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες αιτήσεις για ρύθμιση.
Λιμάνι - ΟΛΠ
Την τελευταία φορά είχα λάβει εξουσιοδότηση από το δημοτικό συμβούλιο να συζητήσω την πρότασή μας για τον ΟΛΠ. Ήδη τη συζητάμε με φορείς της πόλης. Την επαναλαμβάνω επιγραμματικά: είμαστε εναντίον της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και είχαμε πει ότι εάν η κυβέρνηση, κόντρα σε αυτά που όλοι οι φορείς της πόλης λένε, προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση, προτείναμε τη δημιουργία ενός δημοτικού λιμενικού ταμείου στα όρια του δήμου μας, ώστε να αναλάβουμε εμείς την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα. Ήδη μίλησα με τον εμπορικό σύλλογο, και το Δ.Σ. του συλλόγου βρήκε την πρόταση απολύτως λογική. Θα έχω και αύριο και τη Δευτέρα συνάντηση με φορείς της πόλης, την Τρίτη - Τετάρτη ολοκληρώνεται η οικονομοτεχνική μελέτη, την οποία ορισμένοι από εσάς σωστά είχατε θέσει για το θέμα του λιμενικού ταμείου και αν αυτό θα ήταν κερδοφόρο και αποδοτικό. Στην επόμενη συνεδρίαση θα φέρω μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την πρόταση αυτή. Επίσης να πω ότι βεβαίως θα παρασταθούμε και εμείς στην εκδίκαση της
προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας εναντίον της προσπάθειας ιδιωτικοποίησης, για να δείξουμε ότι αυτό που λέμε το εννοούμε. Είμαστε εναντίον αυτής της διαδικασίας. Αν όμως η κυβέρνηση επιλέξει να την προχωρήσει, η πρότασή μας είναι στο τραπέζι για να εξεταστεί.

Διαγωνισμός για το Αρχαιολογικό Θεματικό Μουσείο Πειραιά
Σκοπός του διαγωνισμού είναι:
• Η δημιουργία ενός σημαντικού και ιδιαίτερου Αρχαιολογικού Θεματικού Μουσείου για τον Πειραιά και το λιμάνι του.
• Η διαμόρφωση κοινόχρηστου υπαίθριου χώρου και πάρκου που μαζί με τον υπό διαμόρφωση υπαίθριο δημόσιο χώρο νότια της Λεωφόρου Κέκροπος θα αποτελέσουν ένα μείζονος σημασίας αστικό δημόσιο πάρκο, πόλο έλξης και σύνδεσης των περιοχών του Δήμου Κερατσινίου - Δραπετσώνας και του Δήμου Πειραιά με το Λιμάνι και την θάλασσα.
• Η δημιουργία διασύνδεσης Μουσείου – Αρχαιολογικού χώρου μέσω της πεζοδρόμησης τμήματος της οδού Κανάρη εν επαφή με τον αρχαιολογικό χώρο και την μονοδρόμηση του υπολοίπου του.
• Η δημιουργία ενός κλειστού χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων, κάτω από την περιοχή του πάρκου, έως 250 θέσεων .
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης: “ένα ακόμα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά γίνεται με τη στενή συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού, της Περιφέρειας Αττικής και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ένα τεράστιας σημασίας έργο Ανάπλασης, Πολιτισμού και Τουρισμού με ελεύθερους χώρους, τέσσερα Μουσεία (Αρχαιολογικό, Ενάλιων Αρχαιοτήτων, Αρχαίας Τεχνολογίας και Μετανάστευσης) και παράκτια ζώνη για τους πολίτες και τους επισκέπτες του λιμανιού. Για το έργο αυτό ο ΟΛΠ Α.Ε. παραχώρησε 180.000 τ.μ. χερσαίου χώρου και όλα τα βιομηχανικά (π.χ.: SILO) και αποθηκευτικά κτίρια της περιοχής. Βήμα – βήμα όλα τα προβλεπόμενα έργα του αρχικού σχεδίου γίνονται πραγματικότητα.”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου