>>> Τι έγινε χθες το βράδυ στο Δημοτικό Συμβούλιο
Στο τέλος της ανάρτησης
Ειδικές πλαζ για σκυλάκια, με πρωτοβουλία Βαρβιτσιώτη!
-Προωθείται νομοθετική
ρύθμιση από το υπουργείο Ναυτιλίας
Προωθείται, με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας και
Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, νομοθετική ρύθμιση που επιλύει το ζήτημα της
πρόσβασης των σκυλιών σε παραλίες.
Σύμφωνα με τη ρύθμιση, προβλέπεται η
δημιουργία ορισμένων ειδικά διαμορφωμένων παραλιών, μετά από υπόδειξη των
Λιμενικών Αρχών, στις οποίες θα επιτρέπεται στο εξής η πρόσβαση και η επαφή με
το νερό για τα δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς (pet friendly areas).
Επισημαίνεται ότι για την επιλογή των
συγκεκριμένων παραλιών θα πρέπει να πληρούνται ορισμένα αυστηρά κριτήρια, όπως
μεταξύ άλλων, οι παραλίες αυτές να μην έχουν χαρακτηριστεί «πολυσύχναστες» από τις ισχύουσες διατάξεις και να μη συμπεριλαμβάνονται παραλίες που
ο λουόμενος καταβάλλει εισιτήριο σε αυτές.
Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, ο κ.
Βαρβιτσιώτης, συναντήθηκε χθες με θεσμικούς εκπροσώπους της Πανελλαδικής
Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας, οι οποίοι χαρακτήρισαν ως «ιστορική», την κίνησή του, που έρχεται να λύσει ένα πάγιο και χρόνιο αίτημα
χιλιάδων πολιτών.
Οι παραλίες αποτελούν κοινόχρηστους χώρους,
στους οποίους δεν απαγορεύεται η κυκλοφορία και η παραμονή ζώων. Όμως το
κολύμπι κατοικίδιων, σε αυτές εξαρτιόταν μέχρι σήμερα από μη αντικειμενικά
κριτήρια, που είχαν να κάνουν με την αισθητική, ή τη φιλοζωία των λουόμενων και
κυρίως με την καθαριότητα. Κάτι που ίσως θα πρέπει να προβλεφθεί στη ρύθμιση…
Το μυστήριο με
τους θησαυρούς των Αντικυθήρων, που έγινε κυβερνητικό ναυάγιο…
Το μυστήριο με το ναυάγιο των Αντικυθήρων και τα ευρήματα, που δεν
δημοσιοποιούνται, μέχρι να έλθει η… κατάλληλη στιγμή, προξένησαν την εντύπωση,
αλλά και τη διαμαρτυρία του αντιπεριφερειάρχη Νήσων Παναγιώτη Χατζηπέρο, ο
οποίος, μεταξύ άλλων, δήλωσε:
«Το υπουργείο
Πολιτισμού δυστυχώς μάθαμε ότι απαγόρευσε στους ειδικούς να προχωρήσουν σε
ανακοινώσεις σχετικά με τα ευρήματα. Η πρόσφατη διαδικασία ενημέρωσης που
επελέγη αποτελεί πραγματικό ναυάγιο. Η ανερμάτιστη μεθόδευση του Υπουργείου
έπεσε σε “ξέρα” απογοητεύοντας μεγάλους διεθνείς χορηγούς, δημοσιογράφους και
πλήθος επισκεπτών απ’ όλα τα μέρη της Γης, που ανέμεναν με εξαιρετικό
ενδιαφέρον τις ανακοινώσεις των ερευνητών που δεν έγιναν ποτέ.
Η πολιτιστική μας κληρονομιά σε καμία
περίπτωση δεν πρέπει να εμπλέκεται σε πολιτικές σκοπιμότητες, ούτε να γίνεται
αντικείμενο εκμετάλλευσης. .
Επιβάλλεται οι όποιες ανακοινώσεις να γίνουν
στα Κύθηρα ή τα Αντικύθηρα και να γίνουν από τους αρμόδιους επιστήμονες και
ερευνητές».
!
Δεν μπορεί… Κάτι
προς φορολόγηση θα έχει διαφύγει από τα “αστροπελέκια”. Ώρες
να πάρουμε ενοίκιο απ’ τα παιδιά μας!..
Πώς “βλέπουν” τον Προϋπολογισμό οι έμποροι -
Δήλωση Κορκίδη
ΘΕΜΑ-2
«…Η κατάθεση του προσχεδίου του κρατικού προϋπολογισμού για
το 2015 στηρίζεται σε προβλέψεις, που χαρακτηρίζονται από φορολογικές
ελαφρύνσεις δύο “ταχυτήτων”, με τον επιχειρηματικό κόσμο να ζητά για άλλη μια
φορά την επίσπευση των διαδικασιών για τη μείωση των φορολογικών συντελεστών
στις επιχειρήσεις, αλλά και των δομικών αλλαγών για την γενικότερη βελτίωση του
επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Ειδικότερα, ενώ τα θετικά σημεία του προσχεδίου του προϋπολογισμού
δεν είναι αρκετά, σίγουρα σε πρώτη φάση θα έχουν κάποιο αποτέλεσμα ανακούφισης
για τα εξαντλημένα από τη κρίση νοικοκυριά, αφού μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν τις
εξαγγελίες της ΔΕΘ όπως: τη μείωση 30% στην εισφορά αλληλεγγύης, τη μείωση του
Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 30%, τη μείωση
ασφαλιστικών εισφορών, τη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων φορολογικών και ασφαλιστικών
οφειλών σε περισσότερες δόσεις και τη διατήρηση του ΦΠΑ στο 13% στην εστίαση,
ενώ δεν περνά απαρατήρητο το γεγονός πως πρόκειται για τον πρώτο
ισοσκελισμένο προϋπολογισμό, έπειτα από
έξι χρόνια βαθειάς ύφεσης»…
«Ωστόσο, σε αναμονή και της
τελικής έγκρισης από την τρόικα και παρά τις ενθαρρυντικές προβλέψεις για την
καλυτέρευση των οικονομικών μεγεθών του προϋπολογισμού το Νοέμβριο, σε καμία
περίπτωση δεν θα πρέπει να εφησυχάζουμε, όταν η φορολόγηση και η ανεργία
διατηρούνται σε τόσο υψηλά επίπεδα. Οι μικρομεσαίοι της αγοράς, όσοι καταφέραμε
μετά κόπων και βασάνων να επιβιώσουμε μέχρι σήμερα, προσδοκούμε σε μέτρα
ενίσχυσης της ρευστότητας, δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας και επιβράβευσης
των συνεπών φορολογούμενων για βελτίωση της εξωστρέφειας και ανταγωνιστικότητας
της ελληνικής οικονομίας. Εάν πιστέψουμε ότι το 2015 δεν θα είναι χειρότερο από
το 2014, τουλάχιστον όπως δείχνουν τα οικονομικά στοιχεία της Κυβέρνησης, τότε
μόνο μπορούμε να ελπίζουμε στην επόμενη φάση των φοροελαφρύνσεων με την
απαραίτητη μείωση των φορολογικών συντελεστών ιδιωτών και επιχειρήσεων. Όλοι
έχουμε ανάγκη απο ανάσες και η τρόικα οφείλει να δεχθεί οτι η νέα χρονιά,
πρέπει οπωσδήποτε να είναι αυτή, που θα μας δώσει ανάσες οικονομικής επιβίωσης.
Η νέα ρύθμιση-πακέτο που αναζητά η τρόικα για να
"κουμπώσει" τα "κόκκινα" δάνεια ιδιωτών με αυτά των
επιχειρήσεων, ουσιαστικά γίνεται για να κερδηθεί χρόνος, για δανειστές και
τράπεζες, που βεβαίως χάνεται απο όλους τους υπόλοιπους, ανατρέποντας έτσι τα
σχέδια της Κυβέρνησης αλλά και της αγοράς. Το πιθανότερο είναι ότι και το σχετικό
πλαίσιο των ρύθμισεων ληξιπρόθεσμων οφειλών και του αριθμού των δόσεων, θα
καθυστερήσει αντίστοιχα και θα συζητηθεί μετά την επιστροφή των επικεφαλής της
τρόικας για τη δεύτερη φάση, στις αρχές Νοεμβρίου. Χωρίς καμία συμφωνία, ούτε
σε ένα από τα βασικά θέματα της αναμενόμενης διαπραγμάτευσης και μετά το
αδιέξοδο της πρώτης φάσης της 5ης αξιολόγηςης του ελληνικού προγράμματος, η
τρόικα αναχωρεί από την Αθήνα νωρίτερα είτε λόγω αδυναμίας εξεύρεσης μιας
κοινής λύσης για όλες τις ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων σε εφορία,
ασφαλιστικά ταμεία και τράπεζες, είτε λόγω κατάθεσης προσχεδίου προϋπολογισμού
και διαδικασίας ψήφου εμπιστοσύνης στη Βουλή...»
Βασίλης Κορκίδης 8/10/14
Απόφαση ΔΣ για
σχέσεις με ΟΛΠ και για το μέλλοντου λιμανιούΤο
ΘΕΜΑ-1
Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά υιοθέτησε την
πρόταση του δημάρχου για το θέμα της ΟΛΠ ΑΕ και τη διαχείριση και λειτουργία
του λιμανιού. Κατά την ψηφοφορία μειοψήφησαν οι παρατάξεις "Το λιμάνι της
αγωνίας - Πειραιάς η πόλη μας" και η "Λαϊκή Συσπείρωση Πειραιά".
Συγκεκριμένα, το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά,
αποφάσισε χθες:
Αφ’ ενός να εγκρίνει την πρόταση για τη
σύσταση από τον δήμο, Λιμενικού Ταμείου που θα ανήκει κατά 100% στο Δήμο
Πειραιά, ως ΝΠΔΔ, εποπτευόμενο από τον δήμο.
Αφ’ ετέρου, «εντέλλει και εξουσιοδοτεί τον δήμαρχο Πειραιά και τη δημοτική αρχή να
διαπραγματευτεί με τους αρμόδιους και εμπλεκόμενους φορείς της πολιτείας, καθώς και της
πόλης, για την προώθηση και υλοποίηση
της πρότασης και την τέλεση κάθε
ενέργειας σχετικής και αναγκαίας για την υλοποίηση των ανωτέρω».
ΘΕΜΑ-1
Το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά υιοθέτησε την πρόταση του δημάρχου για
το θέμα της ΟΛΠ ΑΕ και τη διαχείριση και λειτουργία του λιμανιού. Κατά την
ψηφοφορία μειοψήφησαν οι παρατάξεις "Το λιμάνι της αγωνίας - Πειραιάς η
πόλη μας" και η "Λαϊκή Συσπείρωση Πειραιά".
Αναλυτικά η
Εισήγηση Μώραλη:
Ο Πειραιάς είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, και
ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου, αποτελεί αναπτυξιακό μοχλό του διεθνούς
εμπορίου, της τοπικής και εθνικής
οικονομίας. Αποτελεί κομβικό σημείο για
την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, διεθνές κέντρο
κρουαζιέρας, κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου
για την ευρύτερη Μεσόγειο, εξυπηρετώντας πλοία κάθε τύπου και μεγέθους και κάθε σκοπού και
χρήσης. Η σημερινή κατανομή των χρήσεων
στο λιμάνι του Πειραιά έχει ως εξής:
Επιβατικό είναι το κεντρικό λιμάνι που αποτελεί και τη φυσική συνέχεια της πόλης
και του Δήμου του Πειραιά, εμπορικό το λιμάνι του Νέου Ικονίου και
επισκευαστικό το Πέραμα και η Κυνοσούρα.
Στόχος της νέας δημοτικής αρχής και του αναπτυξιακού σχεδίου της
για την πόλη και το Δήμο Πειραιά είναι η ανάδειξη του Πειραιά σε σύγχρονο τουριστικό,
αναπτυξιακό, ναυτιλιακό, εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο της νοτιανατολικής
Ευρώπης και παράλληλα σε ελκυστικό προορισμό με ανάπτυξη σύγχρονων υποδομών και
δικτύων σε αναβαθμισμένο ποιοτικά και χωροταξικά. Το λιμάνι είναι συνδεδεμένο οικονομικά και λειτουργικά με την ανάπτυξη
της τοπικής οικονομίας και χωροταξικά αποτελεί συνέχεια της πόλης. Η σχέση της
πόλης με τη θάλασσα και το λιμάνι είναι το στρατηγικό συγκριτικό πλεονέκτημα,
που μπορεί να αναπτύξει ιδιαίτερη
δυναμική, και να παίξει καθοριστικό ρόλο στον αναπτυξιακό σχεδιασμό ή, σε
περίπτωση ευκαιριακού σχεδιασμού προς εξυπηρέτηση συγκυριακών αναγκών, να
καταστεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη τόσο του λιμανιού όσο και της πόλης. Γι΄
αυτό οι όποιες εξελίξεις ή διεργασίες στο χώρο του λιμανιού δεν μπορεί και δεν
πρέπει να γίνονται ερήμην της πόλης και της ηγεσίας της.
Βασική επιδίωξη της δημοτικής αρχής και του Δήμου Πειραιά είναι η
ανάκτηση της επαφής της πόλης με τη θάλασσα και το θαλάσσιο μέτωπο το οποίο σε
όλες τις λειτουργίες του, από την κυκλοφοριακή μέχρι την οικονομική και από την
πολιτιστική μέχρι την πολεοδομική, πρέπει να αντιμετωπίζεται ενιαία, ώστε να
εξασφαλίζεται η συνέχεια των αστικών χώρων, η συμπληρωματικότητα όλων των
λειτουργιών της πόλης και η ποιότητα του περιβάλλοντος.
Με αυτή τη θεμελιώδη αντίληψη ο Δήμος Πειραιά προσεγγίζει τις
μελλοντικές εξελίξεις για το λιμάνι του Πειραιά.
Η εταιρεία ΟΛΠ Α.Ε., στην
οποία το Ελληνικό Δημόσιο έχει παραχωρήσει μέχρι το 2052 τους χώρους του λιμένα
Πειραιά, οι οποίοι θα παραμείνουν κρατικό έδαφος και θα εξακολουθήσουν και μετά
την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού να ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο, κύριες
δραστηριότητες έχει την παροχή υπηρεσιών
ελλιμενισμού πλοίων, υπηρεσιών φορτοεκφόρτωσης & αποθήκευσης αγαθών
(φορτίων), διακίνησης οχημάτων, καθώς και, πολύ σημαντικό, την εξυπηρέτηση του
συνόλου της επιβατικής κίνησης (ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας) και άρα ενός πολύ
σημαντικού μέρους του Ελληνικού τουρισμού.
Επιπλέον, η Εταιρεία παρέχει λιμενικές εξυπηρετήσεις σε πλοία (παροχή
νερού, ηλεκτρικού ρεύματος, διαχείρισης
καταλοίπων, δεξαμενισμού κ.λπ.) και αξιοποιεί τους χώρους και τις
εγκαταστάσεις που διαχειρίζεται, μισθώνοντας ή παραχωρώντας τους περαιτέρω σε
τρίτους έναντι ανταλλάγματος.
Η εταιρεία ΟΛΠ ΑΕ, λόγω
του, αδιαμφισβήτητου μέχρι σήμερα, κρατικού και δημόσιου χαρακτήρα της,
διατηρεί ισχυρά προνόμια και δικαιώματα ανάπτυξης, χρήσης και εκμετάλλευσης
χώρων, ακινήτων, δομών που εξασφαλίζουν ισχυρή και δεσπόζουσα θέση στην εταιρεία, αλλά ταυτόχρονα επηρεάζουν
άμεσα και καθοριστικά, την ανάπτυξη του λιμένα και του Δήμου και της πόλης του
Πειραιά, το στρατηγικό προσανατολισμό της τοπικής και εθνικής οικονομίας (αφού
πρόκειται για το μεγαλύτερο λιμάνι) και την χωροταξική, αστική και
περιβαλλοντική λειτουργία της πόλης και την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των
επισκεπτών - τουριστών. Η εταιρεία έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και
εκμετάλλευσης των ακινήτων που αναφέρονται στην από 13.2.2002 Σύμβαση
Παραχώρησης από το Ελληνικό Δημόσιο, της οποίας ήδη προβλέπεται τροποποίηση
κατά τα κατωτέρω αναφερόμενα και στην έκταση και υπό τους όρους που
προβλέπονται σε αυτήν.
Στο πλαίσιο της εφαρμογής
του «Μνημονίου Οικονομικής και Χρηματοπιστωτικής Πολιτικής» του 2012
αποφασίστηκε η πώληση του 67% των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. σε ιδιώτες μέσω του
ειδικού οργανισμού για τη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας, του ΤΑΙΠΕΔ.
Η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη και μετά την αξιολόγηση και την
αποτίμηση των δεδομένων που θα
παρουσιαστούν σε όσους έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, αναμένεται εντός του
τελευταίου τριμήνου του 2014 να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για την
αγορά του 67% των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε.
Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας σύμφωνα με την από 5.3.2014
«Πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος αναφορικά με την απόκτηση
πλειοψηφικής συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της ΟΛΠ ΑΕ» σύμφωνα με την ΤΑΙΠΕΔ
ΑΕ μια σειρά από νομικά κείμενα που αφορούν το καθεστώς λειτουργίας και τις
μελλοντικές σχέσεις μετόχων
και δημόσιου χώρου
(εκτάσεις, εγκαταστάσεις, κτίρια και διαθέσιμες υποδομές, ελεύθεροι
χώροι κλπ) θα διαμορφωθούν και θα οριστικοποιηθούν πριν από την υποβολή δεσμευτικών προσφορών
στο πλαίσιο της διεθνούς ανταγωνιστικής διαγωνιστικής διαδικασίας.
Μεταξύ αυτών θα αποτελέσει αντικείμενο αναδιαπραγμάτευσης και
ενδεχομένως τροποποίησης η υφιστάμενη
Σύμβαση Παραχώρησης Ελληνικού Δημοσίου
με σκοπό μεταξύ άλλων και:
να εισαχθούν περισσότερο λεπτομερείς παράμετροι και προδιαγραφές
σχετικά με τις τρέχουσες υποχρεώσεις της
ΟΛΠ ΑΕ να παρέχει, φιλοξενεί ή/και υποστηρίζει μία πλήρη σειρά από
λιμενικές υπηρεσίες και δραστηριότητες εντός του Λιμένος Πειραιώς
να στηριχθεί η ισόρροπη ανάπτυξη των διαφόρων λειτουργιών και
δραστηριοτήτων εντός του Λιμένος Πειραιώς
να συμφωνηθούν συγκεκριμένες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά.
Σημαντικά θέματα που πρέπει να συνεκτιμηθούν και να αξιολογηθούν
κατά τη διαδικασία αυτή είναι :
1. Πρέπει να
διασφαλιστεί και να συνεχίσει απρόσκοπτα
η επέκταση και η αναβάθμιση του λιμένα κρουαζιέρας με νέα κρηπιδώματα και
σταθμούς υποδοχής επιβατών που έχει
συμφωνηθεί ότι θα γίνει με την εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, από την ΕΕ, ύψους
113,9 εκατ. για το έργο «Επέκταση Επιβατικού Λιμένα Πειραιώς – Νότια Πλευρά
Κρουαζιέρας». Θα πρέπει να διασαφηνιστεί αν η πορεία ιδιωτικοποίησης επηρεάζει
την πορεία του συγκεκριμένου έργου.
2. Τα νέα δεδομένα που
δημιουργούνται από την έγκριση του φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ ΑΕ – Cosco
για την ΣΕΠ Α.Ε.
που έχει ως επίπτωση
σημαντικές αλλαγές στην αποτίμηση του λιμένα καθ’ εαυτή.
Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα αυτά
και εκτιμώντας ότι το λιμάνι είναι άρρηκτα συνδεδεμένο και με την πόλη,
την τοπική ανάπτυξη και αποτελεί το βασικό αναπτυξιακό παράγοντα για την
οικονομία της πόλης μέσω της ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και της
απασχόλησης, η νέα δημοτική αρχή του
Δήμου Πειραιά από την αρχή τάχθηκε υπέρ της διασφάλισης του δημόσιου χαρακτήρα
του λιμανιού του Πειραιά.
Σταθερή και συνεπής θέση
της δημοτικής αρχής προς όλους , από την κοινή γνώμη και όλους τους κατοίκους αυτής της πόλης
μέχρι τον Πρωθυπουργό της χώρας, είναι
ότι υπάρχουν και μπορούν να διαμορφωθούν οι συνθήκες εκείνες που θα
διασφαλίζουν το δημόσιο χαρακτήρα και στρατηγικό ρόλο του λιμανιού με την
ταυτόχρονη άμεση και ισχυρή παρουσία του Δήμου Πειραιά προς χάρη της
αναπτυξιακής ενότητας και συνέχειας μεταξύ λιμανιού (τουλάχιστον επιβατηγού και
κρουαζιέρας) και πόλης.
Δεδομένων του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της ΟΛΠ Α.Ε. , των
δικαιωμάτων και των προνομίων εκμετάλλευσης που έχει επί της λιμενικής ζώνης
σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης από το Ελληνικό Δημόσιο, των αποφάσεων του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του
67% των μετοχών της εταιρείας ΟΛΠ Α.Ε., και των νομικών εκκρεμοτήτων που θα
πρέπει να ρυθμιστούν στο πλαίσιο της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας, ο
Δήμος Πειραιά είναι αναγκασμένος να παρέμβει, προτείνοντας μία βιώσιμη
ολοκληρωμένη λύση που διασφαλίζει και εγγυάται τόσο τη σχέση της πόλης του
Πειραιά με το λιμάνι (τουλάχιστον επιβατηγό - κρουαζιέρας) και το θαλάσσιο χώρο
μπροστά από την πόλη, όσο και τις δεδομένες υποχρεώσεις και δεσμεύσεις που έχει
αναλάβει η χώρα για το λιμάνι του Πειραιά.
Η δημοτική αρχή προτείνει στο Δημοτικό Συμβούλιο μια συγκεκριμένη
στρατηγική και αναπτυξιακή επιλογή που ενισχύει το ρόλο του Δήμου μέσα από τη
βιώσιμη ανάπτυξη, δημιουργεί αναπτυξιακή δυναμική και παράλληλα εγγυάται τη
σταθερότητα και την τήρηση των βασικών ανειλημμένων δεσμεύσεων του ελληνικού
κράτους.
Συγκεκριμένα προτείνεται: Ίδρυση Λιμενικού Ταμείου Πειραιά, ως
Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου ειδικού σκοπού. Το Λιμενικό Ταμείο Πειραιά θα
ανήκει κατά 100% στο Δήμο Πειραιά, ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου
εποπτευόμενο από το Δήμο με βασικό σκοπό τη διασφάλιση της φυσικής, χωροταξικής
και λειτουργικής συνέχειας του ενιαίου χώρου πόλης – λιμένος.
Η πρόταση είναι σύμφωνη με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τον
Καλλικράτη και τη λειτουργία της αυτοδιοίκησης όσο και με τη μέχρι σήμερα
ισχύουσα νομοθεσία που αφορά την λιμενική πολιτική της χώρας.
Η πρόταση παρακολουθεί και αξιοποιεί τη διεθνή εμπειρία και
μερικές από τις πλέον επιτυχημένες και δοκιμασμένες διεθνείς πρακτικές. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές
πόλεις που έχουν λιμάνια, ο ρόλος του Δήμου είναι κεντρικός στη διαχείριση και
λειτουργία του αντίστοιχου φορέα. Χαρακτηριστικές, μεταξύ άλλων, είναι οι
περιπτώσεις, των Λιμένων του Ρότερνταμ και του Άμστερνταμ, όπου οι λιμενικές
αρχές οργανώνονται σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, στα οποία οι αντίστοιχη
Δήμοι Ρότερνταμ και Άμστερνταμ είναι οι κύριοι μέτοχοι, με ποσοστό 70% (το άλλο
30% κατέχει το ολλανδικό δημόσιο) και 100% αντιστοίχως .
Η πρόταση του Δήμου Πειραιά είναι σύμφωνη και με το υφιστάμενο
πλαίσιο λειτουργίας των λιμενικών υποδομών στην Ελλάδα. Μέχρι σήμερα, το Ελληνικό Λιμενικό Σύστημα
αποτελείται από Οργανισμούς Λιμένος, οι οποίοι έχουν τη νομική μορφή είτε
ανώνυμης εταιρείας (πχ. ΟΛΠ Α.Ε., ΟΛΘ Α.Ε. κ.ά.), είτε Νομαρχιακών Λιμενικών
Ταμείων, Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, καθώς και ιδιωτικών λιμενικών
εγκαταστάσεων.
Μετά το νόμο 3852/2010 (Θεσμικά Πλαίσιο «Καλλικράτης») πολλά
λιμενικά ταμεία συγχωνεύτηκαν σε «Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία», αλλά ιδρύθηκαν και
νέα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία. Σήμερα,
υπάρχουν πολλαπλά αιτήματα ίδρυσης Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων στη βάση του
θεσμικού πλαισίου του Καλλικράτη. Ταυτόχρονα εμφανίζονται αιτήματα διάσπασης
των οργανισμών λιμένων με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και του
δείκτη αποτελεσματικότητάς τους.
Με την ίδρυση Λιμενικού Ταμείου Πειραιά, από το Δήμο Πειραιά, ως δημοτικού νομικού προσώπου δημοσίου
δικαίου ειδικού σκοπού, θα καταστεί
δυνατή η σύναψη Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του
Λιμενικού Ταμείου Πειραιά. Με τη νέα προτεινόμενη Σύμβαση Παραχώρησης θα παραχωρείται στο ΛΤΠ η διαχείριση της
χερσαίας ζώνης του επιβατικού λιμανιού του Πειραιά, η οποία αφορά την ακτοπλοΐα
και την κρουαζιέρα, και συνιστά την προβολή των ορίων του Δήμου στο λιμάνι.
Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται τόσο η ενίσχυση των υποδομών κρουαζιέρας όσο και η
ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών.
Επίσης, το νέο Λιμενικό Ταμείο Πειραιά θα έχει δημοτικό και άρα
δημόσιο χαρακτήρα. Με αυτόν τον χαρακτήρα
θα συμβάλει
αποτελεσματικά στη διασφάλιση της άσκησης της εθνικής πολιτικής της ακτοπλοϊκής σύνδεσης σε εθνικό
επίπεδο και στη διατήρηση όλων των νησιών της χώρας διαρκώς διασυνδεδεμένων με
την ηπειρωτική Ελλάδα και την πρωτεύουσα του κράτους. Με τον τρόπο αυτόν ο
Πειραιάς ως το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας θα αποτελέσει αναπτυξιακό μοχλό,
όχι μόνον της τοπικής αλλά και της εθνικής οικονομίας, και άρα το επιβατηγό
λιμάνι από την πλευρά αυτήν θα εξυπηρετήσει καλύτερα και το ευρύτερο εθνικό
συμφέρον μέσω του ελεγχόμενου από τον Δήμο νέου Λιμενικού Ταμείου, αφού θα
αποτελέσει πυλώνα ανάπτυξης της εθνικής τουριστικής πολιτικής της χώρας, που
όπως κατέδειξε και η παρούσα χρονιά αποτελεί βασικό παράγοντα εισροής συναλλάγματος και άρα εξυπηρετεί και τις
δημοσιονομικές ανάγκες της χώρας εις το διηνεκές και όχι μόνον κατά την χρονική
στιγμή της σύναψης της σύμβασης.
Στο πλαίσιο του νέου
Λιμενικού Ταμείου μπορούν να αναπτυχθούν και δράσεις ευρύτερου τουριστικού,
πολιτιστικού ή κοινωνικού σκοπού με
στόχο να αναπτυχθεί, με πυρήνα το Λιμενικό Ταμείο, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για
τον αναπτυξιακό σχεδιασμό του
Πειραιά, για το πώς θα γίνει ο
Πειραιάς διεθνές ναυτιλιακό και τουριστικό κέντρο . Στόχος είναι η δημιουργία
νέων βιώσιμων θέσεων μακράς απασχόλησης, για την μακροπρόθεσμη καταπολέμηση της ραγδαία
αυξανόμενης ανεργίας που πλήττει την πόλη του Πειραιά και την εθνική οικονομία.
Ιδίως το επιβατηγό λιμάνι, που αποτελεί την προβολή των ορίων του Δήμου του
Πειραιά, κατά το μέρος που εξυπηρετεί
την κρουαζιέρα συναρτάται με υπηρεσίες που έχουν έντονο ανθρωποκεντρικό και
πολιτιστικό χαρακτήρα. Ιδιαίτερα, οι υπηρεσίες κρουαζιέρας συνδέονται άμεσα και
με τον πολιτισμό. Από την άποψη αυτήν η οργάνωση του επιβατηγού λιμένος μέσω
του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου θα ενισχύσει την πολιτιστική ανάπτυξη της
πόλης, αλλά και
την εθνική οικονομία. Η
δημιουργία του θα καταστήσει ευχερέστερη
την ανάπτυξη συνεργειών με την πόλη του Πειραιά προς όφελος όχι μόνον των
πολιτών και επισκεπτών του Πειραιά, αλλά και όλων των επιβατών που
χρησιμοποιούν το λιμάνι και των τουριστών προς όφελος του εθνικού τουριστικού
προϊόντος.
Επιπλέον των ανωτέρω, το στρατηγικό πλεονέκτημα της δημιουργίας
Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου είναι ότι χάρη σε αυτό εντάσσεται το Λιμάνι στην
αρμοδιότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με αποτέλεσμα την αύξηση της αυτονομίας
του και τη βελτίωση της σχέσης Λιμένα –
Πόλης και επανασυνδέεται το λιμάνι με την πόλη. Επίσης, καθίσταται ευχερέστερη
η διάκριση αρμοδιοτήτων, προωθείται η αρχή της διαφάνειας και τα λιμενικά έργα
έχουν τη δυνατότητα να λάβουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση εντασσόμενα στο ΕΣΠΑ.
Η διαδικασία της ίδρυσης του Λιμενικού Ταμείου Πειραιά αλλά και
της νέας σύμβασης παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Λιμενικού Ταμείου
Πειραιά μπορούν να γίνουν και πριν από την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας
στο στάδιο στο οποίο αυτή βρίσκεται σήμερα, πριν από την υποβολή δεσμευτικών
προσφορών. .
Κατόπιν όλων
αυτών
το Δημοτικό
Συμβούλιο Πειραιά
αποφασίζει:
1. Να εγκρίνει την
πρόταση για τη σύσταση από τον Δήμο Πειραιά Λιμενικού Ταμείου Πειραιά που θα
ανήκει κατά 100% στο Δήμο Πειραιά, ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου
εποπτευόμενο από το Δήμο.
2. Εντέλλει και
εξουσιοδοτεί το Δήμαρχο Πειραιά και τη δημοτική αρχή να διαπραγματευτεί με τους
αρμόδιους και εμπλεκόμενους φορείς της
πολιτείας καθώς και της πόλης, για την
προώθηση και υλοποίηση της πρότασης και
την τέλεση κάθε ενέργειας σχετικής και αναγκαίας για την υλοποίηση των ανωτέρω.
Τι έγινε χθες το βράδυ στο Δημοτικό Συμβούλιο
Πηγή: aftodioikisi.gr
Την προσωρινή αναστολή των ελέγχων μέχρι την διευθέτηση μιας σειράς αιτημάτων αναφορικά με τον επανέλεγχο των συμβάσεων, ζητά με απόφαση του το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά. Υπενθυμίζεται ότι ο Πειραιάς είναι ένας από τους δέκα δήμους που έχει μπει στο στόχαστρο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Το ψήφισμα* υιοθετήθηκε σχεδόν ομόφωνα (δεν το ψήφισε η Λαϊκή Συσπείρωση του ΚΚΕ) μετά από σχετική εισήγηση του δημάρχου, Γιάννη Μώραλη.
Η πρώτη επίσημη συνεδρίαση του Δ.Σ. πραγματοποιήθηκε σε μια ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα. Η δυνατή απογευματινή βροχή δεν πτόησε τους αιρετούς να βρεθούν στον 7ο όροφο του δημαρχείου της πλατείας Κοραή, που είχε κατακλειστεί από κάμερες δεδομένης της παρουσίας «δυνατών» ονομάτων όπως ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ο Πέτρος Κόκκαλης, ο Αντώνης Νικοπολίδης, ο Χρήστος Αγραπίδης, η Ειρήνη Νταϊφά κ.α.
Αφού οι αιρετοί (παλιοί και νέοι) βρήκαν τις καρέκλες τους, ο πρόεδρος του ΔΣ Γιώργος Δαβάκης ξεκίνησε τη συνεδρίαση δίνοντας τον λόγο στον δήμαρχο Γιάννη Μώραλη.
Όλοι περίμεναν ότι ο κ. Μώραλης θα έμπαινε κατευθείαν στο θέμα για το δημόσιο χαρακτήρα του λιμανιού, για το οποίο σας είχε ενημερώσει η aftodioikisi.gr.
Ωστόσο, προτίμησε να δώσει το λόγο στους εργαζόμενους του δήμου οι οποίοι βρίσκονταν στην αίθουσα ζητώντας από τη νέα δημοτική Αρχή να στηρίξει με ψήφισμα τον αγώνα τους κατά της αξιολόγησης και του επανελέγχου συμβάσεων, όπερ και εγένετο, αφού μετά από πολύωρη συζήτηση στην οποία έλαβαν μέρος όλες οι παρατάξεις, εκδόθηκε ψήφισμα με θέμα την «προσωρινή αναστολή των ελέγχων».
Ο Γιάννης Μώραλης αρνήθηκε ότι έχουν σταλεί στοιχεία εργαζομένων στο ΥΔΜΗΔ και υποστήριξε ότι οι Ελεγκτές καθημερινά επικοινωνούν μαζί του και τον πιέζουν…
Από πλευράς αντιπολίτευσης ο Τάσος Κάρλες (πρώην αναπληρωτής δήμαρχος) είπε ότι το υπουργείο διαθέτει ποσοτικά στοιχεία από την απογραφή που έγινε σε όλους τους δήμους και συνεπώς γνωρίζει την κατάσταση και στον Δήμο Πειραιά.
Αίσθηση προκάλεσε η τοποθέτηση του εντεταλμένου δημοτικού συμβούλου καθαριότητας Παναγιώτη Καλογερόγιαννη ο οποίος κοιτώντας στα μάτια τους εργαζόμενους τους είπε: «Μην περιμένετε από κανένα δήμαρχο να γίνει τσάμπα μάγκας για σας. Αν οι ελεγκτές θέλουν στοιχεία θα τα βρουν με εισαγγελείς. Η μοίρα είναι στα δικά σας χέρια». Στη συνέχεια ο κ. Καλογερόγιαννης παρουσίασε ένα περιστατικό κατά το οποίο δημόσιος υπάλληλος έλαβε εν αγνοία του πλαστό πτυχίο από πρώην φροντιστήριο του Πειραιά και σήμερα βιώνει την απόλυση προς τέρψιν του «νεκροθάφτη ψυχών», όπως χαρακτήρισε τον Κ. Μητσοτάκη.
Αξιοσημείωτο ήταν το περιστατικό κατά το οποίο η δημοτική σύμβουλος του Λιμανιού της Αγωνίας Μαρία Σταθάκη ζήτησε τα «ρέστα» από τον πρώην δήμαρχο Χρήστο Αγραπίδη για τις μονιμοποιήσεις που έγιναν επί θητείας του στο Δήμο. Ο Χρ. Αγραπίδης παίρνοντας το λόγο απάντησε πως όλα έγιναν νόμιμα, πως δεν πρέπει να συγκρίνουμε το «τώρα» με όρους του «χθες» και πως όλα τα στοιχεία βρίσκονται στον ΑΣΕΠ.
Τα πνεύματα οξύνθηκαν όταν τον λόγο έλαβε, αργότερα, ο εκπρόσωπος της Ελληνικής Αυγής Ηλίας Κατσαφάδος ο οποίος, αφού πήρε θέση υπέρ των εργαζομένων, ζήτησε δικαίωση για τα φυλακισμένα μέλη της Χρυσής Αυγής και επιτέθηκε προσωπικά στον δημοτικό σύμβουλο της παράταξης του Β. Μιχαλολιάκου (σ.σ. ήταν απών), Γιάννη Μαστρονικόλα.
Ο κ. Μαστρονικόλας είχε δηλώσει κατά το παρελθόν ότι δεν μπορούσε να φανταστεί να κάθεται Χρυσαυγίτης στην αίθουσα του ΔΣ Πειραιά, δήλωση την οποία ανέσυρε ο κ. Κατσαφάδος και την «καυτηρίασε».
Απαντώντας επί προσωπικού ο κ. Μαστρονικόλας είπε ότι παραμένει πιστός σε όσα είχε πει τότε και έκανε λόγο για… «δολοφόνους».
Ο Πέτρος Κόκκαλης παρακολουθούσε σιωπηρός στη θέση του στο βάθος της αίθουσας.
Η «ατάκα» Μαρινάκη που άναψε φωτιές
Λίγο αργότερα, στην αίθουσα προσήλθε ο Β. Μαρινάκης.
Ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης, αναφερόμενος στην δύσκολη οικονομική κατάσταση του δήμου, τόνισε ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως τα παρουσίασε η προηγούμενη δημοτική αρχή και ότι πολύ σύντομα θα δώσει τα νέα στοιχεία.
Νωρίτερα, είχε ενημερώσει το σώμα ότι ο προϋπολογισμός του 2014 που συνέταξε η προηγούμενη δημοτική Αρχή απερρίφθη από την αποκεντρωμένη διοίκηση για λόγους «τυπικούς» (σ.σ. ψηφίστηκε εκτός ημερήσιας διάταξης) αλλά και «ουσίας». Το γεγονός αυτό, όπως είπε, δημιουργεί πρόσθετα βάρη στη σημερινή δημοτική Αρχή που πρέπει να κάνει βήματα πίσω…
Τα αίματα άναψαν όταν αποφάσισε να μιλήσει ο Βαγγέλης Μαρινάκης, λίγο πριν ολοκληρωθεί η προ-ημερησία συζήτηση. Ο πρώτος σε σταυρούς δημοτικός σύμβουλος δήλωσε ότι από τη συζήτηση που παρακολούθησε, διαπίστωσε ότι «ο κ. Μώραλης είναι πολύ καλός αλλά έχει ένα ελάττωμα. Είναι πολύ ευγενικός με ανίκανους και απατεώνες που βρίσκονται και σ” αυτή την αίθουσα».
Τα λεγόμενά του προκάλεσαν τις έντονες διαμαρτυρίες των δημοτικών συμβούλων της μείζονος αντιπολίτευσης οι οποίοι επέμεναν να πει τα ονόματα των «ανικάνων» και των «απατεώνων» και ζήτησαν από τον πρόεδρο του ΔΣ να ανακαλέσει ο Β. Μαρινάκης. Κάτω από την ένταση και τις φωνές που επικρατούσαν στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου, ο Βαγγέλης Μαρινάκης ανέφερε ότι δεν πρόκειται να ανακαλέσει για κάτι που θεωρεί σωστό και ότι πολύ σύντομα θα μιλήσουν με συγκεκριμένα νούμερα.
Έπειτα και από αυτές τις δηλώσεις του προέδρου του Ολυμπιακού, η παράταξη του Β. Μιχαλολιάκου αποχώρησε από την αίθουσα σε ένδειξη διαμαρτυρίας.
Η συνεδρίαση συνεχίστηκε, με τον Γιάννη Μώραλη να παρουσιάζει την ολοκληρωμένη πρότασή του για το λιμάνι του Πειραιά (δείτε την εδώ).
Λίγο πριν, ο δημοτικός σύμβουλος Ιωσήφ Βουράκης είχε θέσει μια σειρά σοβαρών θεμάτων που πρέπει να απασχολήσουν το νέο δήμαρχο όπως η ολοκλήρωση των έργων στην πλατεία Πηγάδας, το κυκλοφοριακό, τα έργα του ΤΡΑΜ και το δημοτικό ραδιόφωνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου